wat op vensterbanken? geen wit!

24-05-2010 19:26 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

onze vensterbanken staan nog steeds grotendeels leeg...

ons huis is erg wit en ik verval steeds in aanschaf van witte scandinavische design accesoires maar wil nu graag ietsm oois voor in vensterbank...

mooie bloempotten, of een gaaf kunstwerkje..

wat hebben jullie in de vensterbank staan of op schouw?
Je bent toch zwanger? Straks ligt de vensterbank vol met speelgoed
Hier is al eens eerder een topic over geweest. Als je even zoekt kun je daar ook vast inspiratie uit halen.

Ik heb zilver geschilderde potten staan met planten er in. Vind het zelf er mooi.
Zet er niet te veel op!

Wij hebben veel ramen, en redelijk veel dingen op de vensterbak.

Het zijn wel grote dingen.

Een antieke kandelaar, zonder kaarsen.

Een of andere vreemde vaas van oma, echt een oud ding uit Italië.

Een mat glazen vaas van Mart van Schijndel, met bijpassend schaaltje.

Een aluminum schaal van Alessi en een plant.

Best veel dus maar het zijn ook 8 ramen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik heb alle bloemen en planten (alles groen en creme, geen andere kleuren) in huis in dezelfde glazen vazen staan, je ziet dan de grond en het groen van de plant. Houdt het geheel heel rustig vind ik zelf. Daarnaast kun je dan een extra item kiezen voor in de vensterbank, in mijn geval 3 foto's van overleden dierbaren en een kaarsje om erbij te branden.

Alleen 1 tip, als je voor overal dezelfde vazen kiest koop dan genoeg voorraad in, daar ging het bij de vorige keuze mis bij mij :-)
quote:nummerzoveel schreef op 24 mei 2010 @ 19:31:

Hier is al eens eerder een topic over geweest. Als je even zoekt kun je daar ook vast inspiratie uit halen.

Ik heb zilver geschilderde potten staan met planten er in. Vind het zelf er mooi.Ik heb al eens een hele avond plaatjes zitten zoeken voor iemand met dezelfde vraag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh wacht, de woonkamer vensterbank heeft hier dus een lading speelgoed.

In de keuken staan een basillicumplant in het raam.

En dat was het eigenlijk.

Stiekem zou ik graag zo'n vensterbank willen waar je kussens in kan leggen en je lekker kan zitten. Misschien heb jij die wel?
Zoiets bedoel ik:

Ja da's mooi Zwieb!

Lijkt me ook wel wat.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Hier staat op de vensterbak in de woonkamer:

Een klok, een plant, een kandelaarachtig iets, een plant , 3 houten olifanten uit Kenia, een lamp en de telefoonoplader.
Bij mij staan er planten (allemaal in donkerpaarse potten, maar wel in verschillende vormen), kaarsen en een snijwerk van mijn overleden opa. Oh, en een wierookhouder. En regelmatig een kat .
Ik houd van strak, identiek en 'alles moet bij elkaar passen' spulletjes. Daarom ben ik voor op mijn vensterbank op zoek naar drie leuke identieke potjes met drie fleurige identieke plantjes en/of bloemetjes. Het liefst kunst wat niet van echt te onderscheiden is want ik heb echt totaal geen groene vingers. Als ze niet identiek zijn dan vind ik het al snel rommelig worden.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Dat vind ik ook het mooist, Gebakkie.
Ik zou voor een mooie kleur gaan, dus fel groen, paars of rood.

Of zilver kleurig is ook mooi. 2 lampjes op de vensterbank vind ik ook erg gezellig staan.

Of bv zo'n gekleurde koe in allerlei prints bestaan die, bv van de bijenkorf.

Met de planten zie j nu veel orchideen, best mooi in een zilver potje.
quote:flatscreen schreef op 25 mei 2010 @ 07:58:

Of bv zo'n gekleurde koe in allerlei prints bestaan die, bv van de bijenkorf.Zoiets? Deze heb ik in één van de vensterbanken staan, is van Cowparade.

Verder 'gewoon' planten, twee stuks, en twee kleine vaasjes met een kunstbloem erin En een boel rommel...
Ik heb 2 kleine lampjes, 2 waxinelichtjes in de vorm van een schommel en 3 planten (stekjes van de vorige 2 planten)

Soms staan er 2 planten, of een waxinelichtje minder, dan vinden de katten ineens dat ze te weinig plek hebben. Dus idd, zorg voor genoeg potten, er kan er 1 sneuvelen en dan zul je net zien dat ze niet meer te verkrijgen zijn.
die koe vind ik erg cool... alleen jammer dat ze zo overbekend zijn, maarh et liefst zou ik zo'n soort 'kunstwerkje' willen!

We hebben nu alles vrij strak en wit, vensterbanken zitten vrij hoog *dus helaas geen kussens..)..

witte gordijnen of creme-kleurig... maar daardoor vallen potten ineens erg op en doe ik er zo lang over om iets moois te zoeken..

ik neig nu naar twee hoge glazen vazen, rechthoekig, mooie vorm, lekker strak maarja dan moet je weer elke week naar de bloemiste voor takken/hoge bloemen..
quote:ilske79 schreef op 25 mei 2010 @ 10:01:

ik neig nu naar twee hoge glazen vazen, rechthoekig, mooie vorm, lekker strak maarja dan moet je weer elke week naar de bloemiste voor takken/hoge bloemen..

Mooi! Als je kiest voor twee dan (zou ik) ook kiezen voor alles twee in huis dus 2 schilderijtjes, twee vazen, twee waxinelichtjes op tafel maar goed, da's mijn smaak

Je kunt ook sparen voor prachtige hoge kunstbloemen. Bij intratuin heb je ontzettend veel keuze hierin maar ze zijn wel prijzig. Op marktplaats worden die dingen ook veel aangeboden. En ben je ze na een jaar zat, dan verkoop je ze en kies je weer andere bloemen uit.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven