Wat te doen met deze muur?!

14-07-2009 22:15 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!!

Ik ben net verhuisd en alles is naar smaak.

Maar.... nou ben ik met de ene helft van de woonkamer blij...die vind ik mooi geworden... grijs/bruine muur, met witte meubels en houten vloer, maar de andere kant, ik weet niet wat ik er mee moet doen!! (met de muur) Zo SAAI!!!! En mijn creatieve geest laat me een beetje in de steek haha.

Iemand ideeen??

Omdat je basis zo rustig is, zou ik zeggen een heel groot knallend schilderij met veel kleur.
Of de hele muur in een kleur!
Een frisse kleur groen verven met heel veel tekeningen/kunst/lijsten of juist niet in lijsten?

Een behang met print?

Fotobehang? Kun je laten maken van elke foto die je maar wilt.

Paar dikke planken scheef onder elkaar (dus wel waterpas maar niet recht onder elkaar) met mooie (kunst-)boeken?
Als je een schilderij te schreeuwerig vind zou je ook kunnen denken aan muurstickers.

Op deze website staan bijvoorbeeld een paar links naar shops en oplossingen:

http://www.moviq.nl/muurstickers
Poelepoelepoelepoes!
Of een blok of streep in de kleur grijs/bruin op de witte muur,komt het weer een beetje terug.

kan zowel horizontaal als verticaal erg mooi zijn.

of

quote:biebelie schreef op 14 juli 2009 @ 22:42:

Of een blok of streep in de kleur grijs/bruin op de witte muur,komt het weer een beetje terug.

kan zowel horizontaal als verticaal erg mooi zijn.

of

[afbeelding]

Oeh, ik heb het helemaal niet op spinnen, maar dit vind ik toch wel erg leuk hoor!

Je zou voor een leuk kleurig behangetje kunnen gaan, en dat centreren.. Dus gewoon 2 of 3 banen vanuit het midden plakken. Of een mooi schilderij, leuke foto's,
Ik zeg ook muurstickers

of dus in wit, meer het effect van jouw muur

Eens met Jonna. Appeltjesgroen verven (past ook goed bij je haard), dan een paar witte dikke planken ophangen met leuke accessoires of fotolijstjes.
wow wat een ideeen al! :D

Het idee met de blokken/strepen vind ik erg leuk, t spinnetje wat minder haha

En met het behang ook!

Schilderijen met veel kleur is niet echt mijn ding, hou het liefst rustig..

De muur nog een andere kleur is ook een leuk idee! Alleen wil ik een beetje van het knalle af... mijn vorige kamer had heel veel kleur.. toen had ik een muur paars en 3 muren wit en op 1 muur iets gemaakt in dezelfde kleur paars. En had heel veel knalgroene accesoires.
Eerlijk gezegd zou ik het lekker zo laten. Bruin en wit zijn nu mooie hoofdkleuren en alles blijft zo lekker rustig. Maar nu ben ik ook wel van extreem rustige interieurs. Die grote witte muur vind ik juist mooi, hij biedt tegenwicht aan de rest van je interieur. Met nog een kleur erbij wordt het druk, volgens mij is het ook weer niet zo groot.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:GeorgieBrown schreef op 14 juli 2009 @ 23:00:

Ik zeg ook muurstickers

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]Wat een leuke muurstickers! Vooral die vogels. Ik denk dat het zoiets wordt in de slaapkamer! Ik dacht eerst aan een leuk printbehangetje, maar dit is het helemaal
Trompesme, met die bruine muur zou ikniet te veel doen. Die witte muursticker van GB zou hier mooi staan, maar maak het niet te druk.

Op de witte muur zou ik een aantal mooie ingelijste zwart-witfoto's op A4-formaat hangen. Of foto's in sepia, of misschien juist foto's met een felle tint die in al die foto's terugkomt. Je kunt ze in een rij helemaal van links naar rechts hangen, of in 2 rijen. Of in 2 kolommen van boven naar beneden. Of in een vierkant 3 bij 3, 4 bij 4, of 3 bij 4. Of hoe dan ook! Mooi strak gegroepeerd in elk geval.
Ik zou een heel opvallende behangsoort kopen, zoals ze nu bijv. bij de Karwei hebben van Marcel Wanders

Stressed is just desserts spelled backwards
Oh wat leuk Maleficent! Nu ga ik twijfelen of ik niet tóch zo'n leuk opvallend behang in de slaapkamer wil (in andere kleuren, dat wel)!

De kamer die slaapkamer gaat worden wordt nu opgeknapt, dus wil ik er ook snel gaan slapen, dan moet ik snel beslissen!
quote:nostradame schreef op 15 juli 2009 @ 11:00:

Trompesme, met die bruine muur zou ikniet te veel doen. Die witte muursticker van GB zou hier mooi staan, maar maak het niet te druk.

Op de witte muur zou ik een aantal mooie ingelijste zwart-witfoto's op A4-formaat hangen. Of foto's in sepia, of misschien juist foto's met een felle tint die in al die foto's terugkomt. Je kunt ze in een rij helemaal van links naar rechts hangen, of in 2 rijen. Of in 2 kolommen van boven naar beneden. Of in een vierkant 3 bij 3, 4 bij 4, of 3 bij 4. Of hoe dan ook! Mooi strak gegroepeerd in elk geval.

De bruine muur blijft ook zo, die kant van de kamer vind ik mooi zo.

En een aantal foto's is een leuk idee zeg!!
Heb je veel cd's? Dan is een cd-muur ook leuk. Ik kon er zo snel niet een heel mooi plaatje van vinden, maar je kunt het zo groot maken als je zelf wilt in de vorm die je zelf wilt.

CD wall tiles heten die dingen. Ik overweeg dit zelf te nemen.
quote:nostradame schreef op 15 juli 2009 @ 10:53:

[...]

Wat een leuke muurstickers! Vooral die vogels. Ik denk dat het zoiets wordt in de slaapkamer! Ik dacht eerst aan een leuk printbehangetje, maar dit is het helemaal Thanx. Ik wil ze zelf ook!
Dus als ik je goed begrijp Trompesme, zoek je iets voor beide muren, maar niet te druk. Wat vind je van zoiets? Ik wil zoiets (een tekst in dezelfde kleur als mijn muur (= dus wit)) gaan doen boven mijn bank.
Eigenlijk wil ik deze (heb ze in Londen gezien, maar had nog niet nagedacht over een tekst)...
Kijk eens op woonidee.nu

Staan leuke voorbeelden op. Bijv. een donker vlak (kleur van je andere muur) en daar foto's in.
quote:Maleficent schreef op 15 juli 2009 @ 11:04:

Ik zou een heel opvallende behangsoort kopen, zoals ze nu bijv. bij de Karwei hebben van Marcel Wanders

[afbeelding]Ik had deze bijna in het zwart gekocht, maar toch niet gedaan omdat ik het zo glad vond aanvoelen. Het proefstukje scheurde ook meteen na een klein rukje.
Poelepoelepoelepoes!
quote:GeorgieBrown schreef op 15 juli 2009 @ 15:29:

Eigenlijk wil ik deze (heb ze in Londen gezien, maar had nog niet nagedacht over een tekst)...[afbeelding]zie nu opeens mijn post in combinatie met mijn motto...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven