Wat vinden jullie nou een 'fout' interieur?

28-01-2017 16:41 2908 berichten
Ik had het er vandaag over met mijn partner, hier in de omgeving zijn ze nogal 'gek' van de landelijke stijl ( terwijl ik deze zelf afgrijselijk vind). Vooral de merken ri*vi*ra ma*son vind ik gewoon kitsch. vt-w*nen vind ik veel te gestyled. Ik hou zelf van vintage, zoals mijn nickname

Natuurlijk heeft iedereen zo zijn eigen smaak enzo, maar in mijn ogen hebben sommige mensen toch meer smaak op woongebied.



Geef hier je mening over bepaalde interieur stijlen.
quote:Hajo20124102 schreef op 28 januari 2017 @ 17:14:

Kringloop of met een duur woord vintage vind ik meestal lelijk. Ik hou niet van een bij elkaar geraapt zooitje. En die knieperds gooien het dan op stijl...



Ik hou van grote meubels die bij elkaar passen. Maar dan weer niet alles van dezelfde serie want dat vind ik saai.Dat is ook relatief, je kan alles bijelkaar passend betaalbaar/ goedkoop interieur hebben van de LeenBakker, of een alles bijelkaar geraapt zooitje ( zoals jij heel schetst ) van allerlei dure design winkels / duurdere vintage winkels
quote:cosima schreef op 28 januari 2017 @ 17:32:

Dit:

Zwart en wit. Kan best leuk zijn in accessoires maar in een woonkamer



[img]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 4VRX3sl0Rg[/img]

Ja, afschuwelijk. Mijn ouders hebben dat. Al jaren. Door mijn moeder, mijn vader zou eigenlijk wat anders willen, maar ja moeder bepaalt.

Het suffe is, mijn moeder ís ook heel zwart-wit. Heel rigide. En dat zie je terug in haar huis. Brrr, ben blij dat ik er niet meer woon. Want ook mijn meisjeskamer vroeger moet zwart-wit zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 28 januari 2017 @ 17:43:

[...]



En wat goed is, blijft goed en gewoon staan.

.Ik heb mijn eerste salontafel nog. Maar ik heb ook echt nog nooit een mooiere gezien. De rest is al een paar keer veranderd, goed of niet. Was ik zat. Staat nu heel origineel ergens te wezen bij iemand die er vooral niet tussen wil passen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:karin12345 schreef op 28 januari 2017 @ 17:39:

[...]



Super modieus en absoluut niet origineel.





Van die inrichtingen die schreeuwen: kijk mij nou eens apart en lekker gek zijn.

(en dan gewoon volgers van het allernieuwste hip: deens design en aanverwanten)

Ja, want stel je voor. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.



Ik weet dat niet iedereen die mening deelt, maar als ik thuis ben omring ik me graag met dingen die ik mooi vind om naar te kijken. Voor mij is dat naar spullen met een verleden. Juist die imperfectie wat door de tijd is ontstaan vind ik prachtig en omring me daar dan ook graag mee. Ik laad daar van op, voel me comfortabel in zo'n omgeving en in zo'n omgeving voel ik me het best.



Juist die oude spullen zijn (vaak) uniek en een gemiddelde huis-tour op Apartment Therapy met een vintage inrichting is lastig na te bootsen. Dat vergt tijd, geduld en rondstruinen op goede adresjes, Marktplaats en geluk in de kringloop. Dus juist zo'n inrichting vind ik heel uniek!
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 28 januari 2017 @ 17:44:

[...]





Yup.Is dat z'n broer want hij lijkt er verdomd veel op ( excuus voor het gevloek )
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Bijna alles van deze winkel:



https://www.driehoekmeube ... s/woonkamer-coentrao-125/
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 28 januari 2017 @ 17:33:

[...]





Ik ook, maar dit zie ik nooit in de plaatselijke kringloop. Wel nieuw op de meubelboulevard.Ik wel. Maar de yuppen hebben onze winkel nog niet gevonden. De handelaren wel, dus die verkopen het dan voor het vierdubbele door aan mannen met knotjes.
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Oh, en woonkamers met mega portretten van de kinderen, à la :





Ik heb ook een beetje een hekel aan symmetrie merk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 28 januari 2017 @ 17:49:

[...]





Is dat z'n broer want hij lijkt er verdomd veel op ( excuus voor het gevloek )Haha, ik ben niet gelovig hoor! Het is een kerkbeeld, echt een oudje en echt supermooi gemaakt. Ging wel wat werk in zitten om hem weer op te knappen. Hij zou delen van het nieuwe testament geschreven hebben.
quote:iones schreef op 28 januari 2017 @ 17:42:

Zwart interieur of strak wit, of een mengeling daarvan.

Bepaald eiken uit de jaren 60m, 70 en 80, omdat ik het oubollig vind. Wij hadden ook zo'n tafel, die heb ik er uit gewerkt, en vervolgens gepimpt. Nu is hij weer leuk.



En veel Ikea vind ik ook erg. Zo kuddeachtig, niet origineel.

Veel mensen hebben een interieur wat "te rustig" is. Die durven niet alleen niet te schreeuwen, maar sowieso hun mond niet open te doen, als je afgaat op hun interieur. Het is dan muisachtig een saai. Het prikkelt niet.



Zoals al die mensen die een eettafel hebben met bijbehorende dressoir, salontafel en kast. BORING!

Het prikkelt totaal niet. Je valt er bij in slaap.Ja, vind ik ook, zo fantasieloos in mijn ogen bijpassende meubels, sorry
quote:Fleet schreef op 28 januari 2017 @ 17:49:

[...]



Ja, want stel je voor. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.



Ik weet dat niet iedereen die mening deelt, maar als ik thuis ben omring ik me graag met dingen die ik mooi vind om naar te kijken. Voor mij is dat naar spullen met een verleden. Juist die imperfectie wat door de tijd is ontstaan vind ik prachtig en omring me daar dan ook graag mee. Ik laad daar van op, voel me comfortabel in zo'n omgeving en in zo'n omgeving voel ik me het best.



Juist die oude spullen zijn (vaak) uniek en een gemiddelde huis-tour op Apartment Therapy met een vintage inrichting is lastig na te bootsen. Dat vergt tijd, geduld en rondstruinen op goede adresjes, Marktplaats en geluk in de kringloop. Dus juist zo'n inrichting vind ik heel uniek!

Sommige teksten komen zo neerbuigend over, vooral van de kant van de 'vintagelovers'.



Alsof het gros van Nederland expres in een lelijk huis zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 28 januari 2017 @ 17:50:

Bijna alles van deze winkel:



https://www.driehoekmeube ... s/woonkamer-coentrao-125/En dan een 'leuke' nepplant erbij en je bent klaar
Alle reacties Link kopieren
Dit soort banken,nee niet mijn ding.

Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van bij elkaar passende dingen. Dus een tafel met bijpassende stoelen, dat soort dingen. Ik ben gek op eclectisch, diepe warme kleuren op de muren, elke kamer z'n eigen kleur, dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik er thuis niet zoveel energie in stop. Maar inderdaad als je op huizenjacht gaat is het zo troosteloos, alle 13 in een dozijn inrichtingen. Met van dat goedkope laminaat waar de plinten bij het leggen al scheef zitten en loslaten. Zo'n lompe hangbank. En dan een grote tv. Tja, klinkt eigenlijk zoals mn huidige huis, maar dat is thuis, dat is anders
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 28 januari 2017 @ 17:53:

[...]





Haha, ik ben niet gelovig hoor! Het is een kerkbeeld, echt een oudje en echt supermooi gemaakt. Ging wel wat werk in zitten om hem weer op te knappen. Hij zou delen van het nieuwe testament geschreven hebben.Ik vind 'm beeldschoon, ben jaloers . En ik vind het een heel leuk hoekje!
quote:Dymphnatam schreef op 28 januari 2017 @ 17:30:

Ik vind zelf dat je moet beginnen te kijken naar het huis. Een vinex-hut vol bruin antiek gaat nergens over (maar wie ben ik?)



Zelf woon ik in een huis uit begin vorige eeuw. Mijn huis staat vol met (semi)antiek en vintage. Met IKEA er tussendoor. Dat strakke houdt de balans en zorgt ervoor dat het niet te tuttelig wordt. Ik wil voorkomen dat ik straks in een museum woon.



Had ik in een nieuwbouwhuis gewoond, dan was het iets in de geest geworden van strak met chroom/ 50-er jaren vintage (Pastoe/ Eames/ Gisepen o.i.d.)



Ik vind het heerlijk om mijn interieur zelf bij elkaar te sprokkelen, het voelt heel erg als "ik". Heb dan ook weinig gevoel bij een inrichting die rechtstreeks uit de meubeltoonzaal of de VT wonen komt.

Ik ga toch echt niet mijn inrichting laten afhangen van het bouwjaar van mijn huis.

Dan woon je in nieuwbouw en heb je 'dus' een strak modern interieur. En dan verhuis je naar een doorzon jaren 70 woning en dan moet je alles aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendinnen denken altijd dat ik een paar vrouwelijke genen mis, maar ik ben dus allergisch voor 'neerzet spulletjes'

Zo'n 'gezellig' hoekje met meestal iets van kaarsenspul en ander decoratiespul, tegenwoordig zie je ook wel eens op een side tabel zon vachtje liggen met een dienblad en grut erop.

Ik kan veel stijlen hebben, maar die onzin spullen erger ik me kapot aan.

Wat functionele kaarsen op tafel die je ook daadwerkelijk aansteekt, prima. Maar in ee hal, in t toilet en andere plekken omdat t zo gezellig staat, daar krijg ik de kriebels van.

Niet dat ik een kaal huis heb, schilderijen, planten, een mooie lamp; maar niet die onzintroep.
You're a diamond dear, they can't break you
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 28 januari 2017 @ 17:46:

Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe jullie wonen Niks modieus aan bij mij. Het merendeel van mijn meubels komt uit de familie. 150-200 jaar oud. Heb wel een modern bankstel erbij, maar in kleuren die bij het geheel passen, en een strakke stijl die niet clasht met de antieke fauteuils die nog van mijn betovergrootmoeder stammen (uit 1860). De paar meubels die ik nieuw heb, zijn dus in neutraliteit en stijl afgestemd op de meubels die uit de familie stammen. En het is een mooi geheel. Maar ik maak er dan ook geen museum van. Alle antieke meubels die hier staan, zijn gewoon in gebruik, geen dingen van "wel kijken, niet aankomen", dus ze maken op een natuurlijke manier deel uit van onze omgeving.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
En er is niks mis met een kringloop interieur of een alleen van hout interieur of ... een wat misschien best saai interieur. Maar mijn mening is dat een interieur vaak toch iets zegt over de personen die er wonen. Of ze creatief zijn, of ze zakelijk zijn etc. En dat vind ik juist zo interessant aan interieurs, tenzij ze zo uit de showroom zijn getrokken, dan gaat mijn fantasie er niet van prikkelen ofzo
Alle reacties Link kopieren
Oh, en "gestoffeerde" wc's of hoe je het nou ook noemt. Dit dus:



lijkt me ook niet hygienisch
Ik heb ook zoiets staan. Vineer aan de bovenkant was helaas te beschadigd om te lakken, dus de 'ombouw' is inmiddels wit. Denk een jaar of 10 geleden 12,50 bij de kringloop.



Alle reacties Link kopieren
Vinyl ik heb even op die site gekeken, sodeju wat lelijk
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 28 januari 2017 @ 17:49:

[...]



Ja, want stel je voor. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.



Ik weet dat niet iedereen die mening deelt, maar als ik thuis ben omring ik me graag met dingen die ik mooi vind om naar te kijken. Voor mij is dat naar spullen met een verleden. Juist die imperfectie wat door de tijd is ontstaan vind ik prachtig en omring me daar dan ook graag mee. Ik laad daar van op, voel me comfortabel in zo'n omgeving en in zo'n omgeving voel ik me het best.



Juist die oude spullen zijn (vaak) uniek en een gemiddelde huis-tour op Apartment Therapy met een vintage inrichting is lastig na te bootsen. Dat vergt tijd, geduld en rondstruinen op goede adresjes, Marktplaats en geluk in de kringloop. Dus juist zo'n inrichting vind ik heel uniek!

Dit vind ik dus ook. Vandaag trouwens ook allerlei kringloopwinkels afgestruind. Vinden mijn man en ik leuk. Soms vinden we iets wat ons past. Zoals een gietijzeren wijnrek bijvoorbeeld.



Bij ons is niets moderns te vinden. De inrichting is grotendeels marktplaats en kringloop. Volgens de normen van nu is ons interieur vol of druk. Ik vind van niet. Ik vind alles mooi wat hier staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven