Wat voor vloer heb jij in jou hal liggen?

19-08-2009 13:13 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wij zijn aan het kijken voor een vloer in de hal. Nu is het zo je komt natuurlijk altijd binnen via de hal en wij willen eigenlijk iets waar je niet alles op ziet en wat geen laminaat is.

Daaorm ben ik benieuwd wat jullie in je hal hebben liggen zodat we ideeën op kunnen doen.

Alvast bedankt!
eiken houten vloer
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laminaat en het voldoet prima. Het is geen koophuis, dus een dure vloer zou ik niet gaan installeren natuurlijk.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Tegels. Loopt door van de kamer naar de hal en wc, alleen de vloerverwarming stopt bij de hal wel .



Er praktisch. Makkelijk schoon te houden.

Bij de voordeur wel een mat liggen (zoeen die in de vloer ligt en dus niet makkelijk wegschuift).
Alle reacties Link kopieren
@Poezewoes: Die vind ik ook heel gaaf! Heb wel gehoord dat ze veel onderhoud vergen en dat je er vlekken/slijtplekken op ziet. Ik denk dat dit laatste juist wel mooi is en een beetje karakter geeft. Hoe is jouw ervaring???
Marmer, erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 19 augustus 2009 @ 13:19:

Wij hebben toch laminaat: oud-frans eiken. Het is vooral erg praktisch: door die noesten zie je er helemaal niets op, en het laminaat is zo sterk dat niets krast.



[afbeelding]Zoiets hebben wij ook. Wij huren nu (nog), in een koophuis zou ik waarschijnlijk gaan voor echt hout. Portugese tegeltjes vind ik ook erg gaaf.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
In hal nr 1 een antraciete tegelvloer, in hal 2 een houten witgelakte vloer.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb duur zeil (dus niet zo'n cheap dingetje met nephoutprintje ofzo) in de gang, trap, overloop en slaapkamers boven. Het zeil is beige/zand met een leer achtige structuur.



Ik zal even kijken naar foto's (nog wel rommeltje ivm alles weer een plek geven, want het ligt er nog net).



Dit is een foto van het kliklaminaat in tegelvorm dat ik heb liggen in o.a. de woonkamer van quickstep. Maar dit kan natuurlijk net zo makkelijk in een hal liggen. Waarschijnlijk nog beter dan zeil.





Dit is een foto van mijn zeil, dat in de gang, trap, overloop en slaapkamers ligt.

Alle reacties Link kopieren
quote:Leeuwtje88 schreef op 19 augustus 2009 @ 13:36:

De vloerbedekking die wij nemen is een warme kleur bruin, niet te donker ook niet te licht.

Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met het schoonhouden van vloerbedekking omdat ik eigenlijk allemaal laminiaat.

Waarom wij geen laminaat willen is omdat ik dat niet mooi vind met het parket en de bedoeling is dat over een paar jaar er een hele nieuwe vloer in komt en dat ik dan gelijk de hal meeneem hierin. Vind één geheel altijd mooier.



Wat we een tijd hebben gehad als tijdelijke oplossing in de gang, is een tapijttegelvloer. Het handige aan zo'n (zachte) vloerbedekking is dat het ligt als 1 vloerbedekking, je het makkelijk zelf kunt leggen (supemakkelijk zelfs!), maar dat het vooral ook erg eenvoudig te reinigen is. Bovendien is het ook vrij goedkoop (tegels zijn er al vanaf 1 euro per tegel en er gaan er 4 in een m2).

Is er een tegel vies, dan til je die er gewoon uit en maak je 'm even onder de kraan schoon. Geen punt.



Zoals je kunt zien, kun je er ook verschillende kleuren van maken en in patronen leggen. Mijn kind heeft zo'n gekleurde tapijttegel vloer in de kamer (iets andere kleuren). Ook makkelijk voor een kind wat alles potentieel kan onderkliederen. Als peuter is het ondergesmeerd geweest met verf en ik heb het onder de kraan uit gewassen.







Voor en strakker effect





Voor een effect dat niet te onderscheiden is van vloerbedekking

Alle reacties Link kopieren
Graniet, bijzonder handig, mooi, makkelijk te reinigen en slijtvast
Bij ons ligt een parketvloer met v-groef over de hele benedenverdieping. Zelfs in de trapkast ligt het :D Er zit ook geen drempel tussen de woonkamer/gang en woonkamer/trapkast en het loopt door in de open keuken.

Dit is de vloer :

Alle reacties Link kopieren
quote:chip schreef op 19 augustus 2009 @ 17:37:

@Poezewoes: Die vind ik ook heel gaaf! Heb wel gehoord dat ze veel onderhoud vergen en dat je er vlekken/slijtplekken op ziet. Ik denk dat dit laatste juist wel mooi is en een beetje karakter geeft. Hoe is jouw ervaring???Als je ze om te starten goed behandelt, valt het erg mee. Goed in de olie en schoonmaken met speciale zeep. Daarnaast: een beetje slijt hoort ook bij de stijl.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor laminaat gekozen, makkelijk schoon te maken. op mijn laminaat zie je niks hoor ultra schoon haha, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik een appartement heb en mijn schoenen al schoon zijn als ik bij mijn voordeur boven ben
Alle reacties Link kopieren
@ Ivetje,

Jij hebt de tv-combinatie van ikea staan. Die wil ik ook graag hebben. Hoe bevalt het?



Vloer (houten vloer) loopt door in de gang. Met een grote schoonloopmat (verzinkt, dus niet erop) bij de deur.
Alle reacties Link kopieren
@ poezewoes: wat ontzettend gaaf! Waar hebben jullie zulke stenen vandaan of lag het er al in? Ziet er echt super uit.



Wij hebben nu hardhouten vloer in de gang, met een mat. In november krijgen we ons nieuwe huis, daar moeten we nog even kijken wat we willen op de vloer.
Marmeren tegels.

En een hele grote schoonloopmat.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een grindvloer in de gang (en ons hele huis) liggen. Ik vind de vloer erg mooi en (nog belangrijker) heel erg makkelijk in onderhoud. Je ziet er inderdaad niets op. Wij hebben wel nog een schoonloopmat genomen.



Maar voor jou Leeuwtje88, zal inderdaad laminaat of vloerbedekking het mooiste zijn. Ben je er al uit?
Alle reacties Link kopieren
Gaaf die Portugese tegeltjes! Wij hebben nu parket in het hele huis, met uitzondering van de badkamers en slaapkamers.



In het nieuwe huis krijgt de hele benedenverdieping natuursteen.



Leuk die gekleurde tapijttegels! Dat is een hele goede oplossing voor de kinderkamer.
Alle reacties Link kopieren
@poezewoes: Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Marmere tegeltjes uit Andalusië. Dat past perfect bij onze 'casita blanca'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven