Wat zijn jullie favoriete bezigheden?

15-11-2018 20:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Wist niet zo goed onder welke pijler dit valt, maar dit leek me de beste.

In de zomer ga ik vaak wandelen, een rondje door de stad lopen of gezellig terrasjes doen, naar het park, zwemmen.. typische zomerdingen. Maar wat te doen (in de winter en ook daarna), behalve bankhangen en series kijken en mezelf volvreten ;-D ? Lezen heb ik de rust niet (meer) voor, heb vroeger al teveel boeken verslonden denk ik. Tijd voor iets nieuws dus!

Heb onlangs een nieuwe woning en moet mijn draai nog vinden. Zou graag een hondje hebben, maar helaas ivm werk is dat lastig. Heb wat sporten uitgeprobeerd, maar daar haak ik snel af. Snel verveeld en vaak geen zin om te gaan. Oftewel, daar haal ik dus geen energie uit. Ik wil graag een passie!!
Ik schrijf zo nu en dan, kijk veel tv, maar er moet meer zijn dacht ik, dus ik ben op zoek naar inspiratie/ideetjes!

Wat doen jullie, wat zijn jullie hobby's?
Ik vermaak me echt altijd en verveel me nooit. Ook toen ik in between jobs 3 maanden vrij was heb ik me geen moment verveeld.

Ik ben gek op gewoon een beetje rommelen in huis. Kastjes anders indelen, dingen opruimen of uitzoeken. Klinkt heel saai dit maar ik vermaak me hier uren mee haha.

Daarnaast: lezen, stukje fietsen, wandelen, yoga, in bad gaan, zwemmen, lekkere recepten zoeken op internet, uitgebreid koken, netflixen, (teen)nagels lakken, maskertjes doen, bepaalde blogs die ik volg lezen.

Zijn misschien niet allemaal echte “hobby’s” maar wel dingen die ik graag doe! En daarnaast doe ik ook graag wel eens helemaal niks. Dat is pas lekker :-D
Alle reacties Link kopieren
Jij wil graag een hondje? Woon jij in de buurt van Tongelre? Daar is een dierenasiel. Daar zou je altijd mee kunnen helpen met honden uitlaten. En op een zondag daar een hond op halen. Heb ik vroeger ook wel eens gedaan.
Macrameeën, manden vlechten en masturberen.
Alle reacties Link kopieren
Koken, in kringloopwinkels op zoek naar decoratiespul, netflixen, muziek luisteren, lezen. Succes met iets vinden! Enne, geduld komt meestal niet uit de lucht vallen. Soms heeft iets ook even tijd nodig. Ik kan me ook zelden direct concentreren op een boek, maar dan gun ik mezelf even tijd om erin te komen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-11-2018 20:35
Ik kan heel goed gewoon niets doen, heerlijk
Ik kan dat (gelukkig) ook heel goed. Vroeger als kind al. Dan riep mijn moeder: "wiezel ga nou toch eens wat dóen!" En dan zei ik: "maar mama, ik doe al wat, ik denk na."

Beetje als Loesje -met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal-
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me echt heel vervelend als je geen hobby's hebt, ik kom tijd tekort haha ;)

Ik kleur, teken en schilder heel graag, liefst met een mooie playlist van Spotify aan en een grote mok koffie erbij :heart:

Daarnaast vind ik het heerlijk om te lezen, serie te kijken en legpuzzels te maken.
Alle reacties Link kopieren
Lezen, yoga, mediteren, met de katten spelen, darten en wandelen (ook in de winter),.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance. Plato
Ik wandel ook heel erg graag in de winter hoor!
Verder:
- koken
- bakken
- haken
- piano spelen
- (moes)tuinieren
- bezig zijn met onze dieren
- en natuurlijk de kinderen
Alle reacties Link kopieren
“Ik wil een passie”, de zin die je mensen met een passie nou nooit hoort uitspreken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Veel dingen kunnen ook in de herfst of winter toch! Vooral met dit prachtige zonnige herfstweer. De bossen zijn prachtig nu!

* boswandeling maken (evt foto's maken)
* strandwandeling maken en afsluiten met warme choco met slagroom ;-)
* leuke dingen shoppen om je nieuwe huis mooi in te richten
* fotocollages maken
* fotoboeken van je vakanties of andere leuke momenten maken.
* series kijken
* naar de sauna
* zwemmen
* nieuwe recepten uitproberen
* naar de bioscoop/filmhuis
* naar theater
* bandjes kijken in een poppodium
* mooie reis / vakantie plannen en regelen
Alle reacties Link kopieren
Gedicht voor dokter Trimbos

‘Goedkope wijn, masturbatie, bioscoop,’
schrijft Celine.
De wijn is op, en bioscopen zijn hier niet.
Het bestaan wordt wel eenzijdig.

Gerard Reve 1923 - 2006
Nader tot U, 1966
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de avonden nog zoet met de kinderen die slecht slapen, maar als ik de avonden weer wat terug krijg dan ga ik eerst de fotoboeken maken van de kinderen. Kan daar echt zin in krijgen.
Of gewoon het stukje huishouden doen wat niet lukt met 2kleine draken eromheen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag tekenen (vroeger verkocht ik tekeningen voor geld, tegewoordig teken ik 99% paarden maar het gaat om de bezigheid haha), gamen (MMORPGs, maar ik denk erover om een console te kopen, heb nu naast mijn pc alleen een oude wii en een ps2), lezen (op dit moment Misery van Stephen King), serie (Vikings) of film kijken, beetje kutten met code (programmeren, sites maken vinden veel a-technici leuk en deed ik vroeger ook maar ik werk tegewoordig aan dashboards), bakken (leukste om te maken vind ik muffins), paardrijden, snowboarden (indoor dus kan altijd. Ben net begonnen want ik had een nieuwe uitdaging/hobby nodig), skeeleren/schaatsen, surfen/kanoën/suppen, beetje oohen en aahen bij o.a tuincentra voor leuke plantjes en decor, rondje lopen door het dorp op zijn tijd (vaak op thuiswerkdagen), af en toe uit met vrienden...Nee vervelen ben ik niet zo goed in. :biggrin:

Maar ik snap je probleem, soms moet er even een frisse wind door je leven waaien. Is er niet iets wat je altijd al had willen doen? Een instrument leren bespelen, leren schilderen (staat ook nog op mijn bucketlist) of zo? Doe dat dan, zelfs al moet je daarvoor buiten je comfortzone treden. Neem een vriendin mee als je niet alleen durft.
Alle reacties Link kopieren
Buiten kersttijd ben ik meestal in diverse onderwerpen geïnteresseerd en daar lees ik dan over.

Verder zit ik me eindeloos af te vragen of ik een muur misschien zal schilderen, of dat een bepaalde schaal leuk zou staan op tafel. Als het me genoeg interesseert handwerk ik ook weleens. Ik knutsel veel.

Het grootste deel van de tijd zit ik achter de computer en staat de tv of radio aan.
retrostar wijzigde dit bericht op 15-11-2018 23:05
47.86% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Schilderen (het liefst op een groot doek)

Zwemmen

Lezen (boeken, of onderwerpen die me bijzonder interesseren op internet)

Reisverslagen over bizarre bestemmingen lezen

Op mijn hometrainer zitten met telefoon en muziek lekker hard (met
oortjes/koptelefoon natuurlijk)

Favoriete series kijken op laptop (heb mijn originele dvd's geript, sfeerlichtjes aan en kijken. Vind ik gezellig 's avonds deze seizoenen. Binnenkort weer eens beginnen met de serie Murder Rooms).

Foto's maken van mooie plekken in de omgeving (heb er ook een paar ingelijst in collagelijst in de woonkamer hangen).

Webwinkelen*

Uit eten/uit lunchen gaan*

*Wanneer het budget het toelaat.
Ik vind het trouwens ook leuk om met de koudere/donkere dagen de keuken in te duiken. Zo heb ik vorig jaar een heerlijk recept ontdekt, wat ik nog steeds regelmatig maak.
Alle reacties Link kopieren
Wauw bedankt voor de reacties!

De financiën spelen ook een grote rol, waardoor ik helaas niet vrij ben om alles te doen. Had laatst gekeken naar piano of zanglessen, nou is niet te betalen hier (Randstad). Wat een bizarre lestarieven zeg.

Ik ben daarnaast ook heel veel alleen.
Uitgebreid koken vind ik daarom ook niet leuk en niet nodig. Tis altijd leuker om voor meerdere personen te koken, vind ik.

Mijn huis is zo goed als bijna af qua inrichten en aankleden. Dus vandaar dat ik een nieuwe bezigheid zoek!

Schilderen en tekenen zijn dingen die ik ècht niet kan. Meerdere malen geprobeerd, maar het is het niet. Breien en haken ook.

Dat handletteren wat genoemd werd, kende ik nog niet! Lijkt me wel leuk om dat onder de knie te hebben. Toch een klein beetje creatief, maar dan met letters.

Wandelen kan altijd inderdaad, maar in de zomer vind ik heerlijk. Fietsen ook. In de herfst/winter vind ik het beide een verschrikking met regen, sneeuw, ijzel en de wind brrrrrr.
Het bos vind ik eng in mijn eentje, ben een klein vrouwtje van nog geen 1 meter 60 ;-D (of ik heb teveel horror/nare nieuwsberichten gekeken)

Kom maar door met jullie bezigheden! Het laat me in ieder geval nadenken. Dank!!
TO ik weet niet in welke regio je woont maar vind je het geen leuk idee om een kookclubje of iets dergelijks op te richten? :) Wie weet vind je wel 2 of 3 leuke mensen, en dat je dan afwisselt met koken.
Alle reacties Link kopieren
Tekenen/schilderen is niet iets wat je in "meerdere keren" leert. Daar gaan maanden tot jaren tot decennia overheen. Stellen dat je het echt niet kan na een paar tekeningen gaat dus waarschijnlijk niet op. Stellen dat je het geduld niet hebt om het te leren dan weer wel haha. ;-D

Ik woon ook in de randstad, is het echt zo duur hier met muziekles? Ah jammer zeg, ik had wel verwacht dat er wat mensen op Marktplaats te vinden zouden zijn voor een vriendelijk prijsje.
Alle reacties Link kopieren
Een kookclub kan ik je zeker aanraden!
Daarnaast: ik heb net een nieuwe naaimachine waarmee ik mijn oude hobby op ga pakken. Ik rommel heel graag in huis en dat gaat echt ver waardoor marktplaats mijn beste vriend is geworden en me ook veel tijd kost.

Funda houdt me ook nogal wat tijd bezig, ik hou ervan om overal stiekem binnen te kijken.

Allergrootste hobby zijn de 2e handswinkels, uren kan ik struinen. Ooit begonnen doordat ik niet meer had dan dat en nu gewoon omdat ik het zo lekker vind. Zeker opknappertjes zorgen hier voor veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Schilderen op nummer voor volwassenen ook niks voor je? Je hoeft er geen bijzonder talent voor te hebben en je bent toch lekker bezig. Voorbeelden: https://www.portecenter.nl/nl/schildere ... 9gQAvD_BwE

Verder zijn er hier ook mensen fan van Diamond painting zag ik, zelf geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook leuk is: www.postcrossing.com
Kaarten versturen naar mensen over de hele wereld en terugkrijgen. Zelf een tijdje heel enthousiast gedaan, maar gaat ook wel in de papieren lopen.
Alle reacties Link kopieren
Tekenen en schilderen, ik maak mijn eigen kleding.
Wandelen met mijn honden.
Daarnaast vind ik het heerlijk om te lopen in regen en wind.
In de zomer: sloepvaren. terrasje pakken, naar festivals

Verder los van een seizoen: schrijven, fotografie, wandelen, series en films kijken, uit eten, stedentrips, events via NMLK , concerten bezoeken, muziek luisteren, shoppen
Het bos vind ik eng in mijn eentje, ben een klein vrouwtje van nog geen 1 meter 60 ;-D (of ik heb teveel horror/nare nieuwsberichten gekeken)
Ik woon in het bos en ga ook vrijwel dagelijks wandelen in 't bos. Denk dat verkrachters eerder in stedelijk gebied opereren of toeslaan op 'n fietspad langs een donkere weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven