Mode & Beauty alle pijlers

Kapselblunder... wie ook?

09-03-2008 12:56 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, tuurlijk zijn er grotere problemen dan dit, maar toch... Ik heb afgelopen week een bad-haircut gehad en kon wel huilen!!!



Ik heb normaal gezien halflang blond haar, in lange lagen. Ga niet zo heel vaak naar de kapper, zo om de 3 maanden, want ik wilde het nog wat langer laten groeien. Mijn gewone kapster is met zwangerschapsverlof, dus ben ik een hele bekende, hippe kapperszaak in de buurt binnegestapt. RAMP-O-RAMP! Allemaal überhippe meiden die me een überhip kapsel aanpraatten. Ik zei nog heel duidelijk dat ik enkel wat bijpunten wilde en een beetje model erin knippen (en dat ik het eigenlijk nog wilde laten groeien).



Ik ben buitengestapt met bovenaan een kort kopje, achteraan een lange nekpartij EN met een pony!!! Zo'n echte my-little-pony-pony dan nog wel!!! Vreselijk! Ik had nog wel gezegd dat ik GEEN pony wilde, maar ik had niets te willen. Een pony is immers hip, het zou me staan en iedereen kreeg daar een pony (al dan niet gewenst). Voor ik het goed en wel besefte (en voor ik uit de stoel kon ontsnappen) was er een hele hap haar weg... Ik kon wel huilen, was niet tevreden en ze hebben er nog een ander kapsel proberen van maken waardoor het alleen maar erger werd. Boehoehoe! Ik dierf amper buiten te komen!



Iedereen in m'n omgeving (volgende dag op het werk bvb) vond het ook echt lelijk, dus ben ik 2 dagen later naar een andere kapper gegaan om de boel te redden. Tja, niets meer aan te doen, behalve die lange nekpartij eraf en het geheel een beetje 'braver" knippen (is nu een korte boblijn). Volgens die kapper is m'n hele haar nu kapot door het teveel uitdunnen en slicen (met scheermes knippen) bij die eerste kapper en ik zal gewoon heel veel geduld moeten hebben eer het weer bijgegroeid is... Om van die pony nog maar te zwijgen...



Wie heeft tips om mijn uitgedund bosje stro sneller of in ieder geval weer gezond te laten groeien en/of om die pony weg te moffelen? En wie heeft ook weleens zo'n blunder meegemaakt? Gedeelde smart is halve smart, toch? :-)



Groetjes,

Marlies (mét my-little-pony kapsel)
Alle reacties Link kopieren
Oke daar gaat ie dan : een pony is heel snel weer een stuk langer dus da's een kwestie van geduld.



Verder zou ik wel (lekker op zaterdagmorgen) teruggaan naar die flutkapper en je ongenoegen uiten en laten zien dat je bij een andere kapper de boel hebt moeten laten fatsoeneren.



En dan een tip : Elke kapper kan knippen. Echt elke kapper kan dat.

Een goede kapper kan ook luisteren en communiceren.



Als je je haar op een bepaalde manier wilt, laat dan de kapper herhalen of samenvatten naar jou wat jij wilt.

Dan weet je duidelijk dat hij snapt wat jij wil....



Een beetje te braaf kapsel? Oppeppen met een paar vette oorbellen of wat extra stevige gel en je hebt een pittige korte kop die heel vrouwelijk kan staan.



Succes ermee!!
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je je zo laat overrompelen door zo'n zelfbewuste doordrammende tuthola!

Getver, maar jij zit nu mooi met de ellende.



Ik zou inderdaad teruggaan en stampij maken.

Zeggen dat je dit niet wilde, dat je dat duidelijk hebt gezegd en dat je je geld terugwilt en als ze er moeilijk over doen dat je dan hogerop gaat om ook het geld van kapper 2 terug te vragen!



Inderdaad, zoals mijn voorganger zegt, een kapper hoort te luisteren, mag je hooguit tips geven, maar als jij alleen de puntjes eraf wilt, moet ze het daarmee doen!
Alle reacties Link kopieren
Mocht dat op een speciale website kunnen: een review schrijven over de opdringerige en arrogante praktijken van die uberhippe kapsalon. Zo voorkom je dat anderen ook zo'n negatieve ervaring krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks lieverds!!!



Pffff... ik heb gewoon braafjes betaald, stom eigenlijk! Jammer genoeg ben ik een echte muts! Ik durf dat dus niet, teruggaan en m'n geld terugeisen...



Een review op hun site lijkt me wel een goed idee!!!



Na rondvraag bij collega's en familie bleken wel meer mensen zo'n verhaal te kennen (of meegemaakt) over dat kapsalon (stom dat ik niet eerst heb rondgevraagd). Vaak gaan mensen er na 1 bezoek nooit meer... En alleen een heel select publiek (zeer hippe jonge mensen met erg hippe korte en kleurrijke kapsels) zijn er wel tevreden over.



Ondertussen kan ik me een beetje behelpen met haarbanden. Ik heb er nog een boel van afgelopen zomer (waren toen 'in') en zo is in ieder geval die pony al weg... Zo kom ik de eerste 'groeiweken' vast wel door...



Liefs,

Marlies
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je Marlies? Ga wel met je mee hoor, als het in de buurt is, ik houd wel van scene maken! hihi
Alle reacties Link kopieren
vreselijk zeg dat zijn van die redenen dat ik nooit aan mij haar laat knippen hoogstens een puntje eraf en geen pony, wat erg :cry:

lijkt mij een ware nachtmerrie TO!
Alle reacties Link kopieren
Vivamarlies, ik voel met je mee! Vorig jaar heeft 1 of andere oetlul van een kapper mijn haar afschuwelijk verpest. Ik wilde het laten groeien (had een kort kapsel, en het korte was er net vanaf, zeg maar), had zelfs een foto van het gewenste kapsel bij me, en wat kreeg ik? Een rattenkopje a la Annie Lennox.



God, wat was ik kwaad. Heb stampei geschopt en niet betaald, maar daarmee had ik nog niet mijn haar terug natuurlijk.



Ik voel dus met je mee, hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst een dikke knuffel! Wat een ellende!! Dit is voor mij ook een reden dat echt noooooit naar van die überhippe kappers ga. Maar goed, daar heb je nu niks aan.



Ik zou toch (samen met iemand dan, voor de morele steun) terug gaan naar die kapperszaak, vragen naar de baas (bel desnoods eerst op om te vragen of hij/zij er is) en je verhaal rustig maar wel duidelijk uitleggen. Neem ook een foto mee met hoe je haar was (als je die hebt). Dit kan echt niet hoor, zo'n tuthola die haar eigen zin doordrijft.



Veel succes en het leuke van haar is: het groeit weer aan. Een dooddoener maar gelukkig is het wel zo. Maar goed, in de tussentijd zit jij maar mooi met een kapsel dat jij niet wilde.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dit kan echt niet, zeg!! Ik zou zeker terug gaan maar snap best wel dat je dat niet zo goed durft. Maar je geld terug is toch wel het minste wat ze nog kunnen doen.



Ik ben grijswordend (29) en vroeg bij de kapper altijd om het te verven in mijn eigen haarkleur, dat bleek ook een onmogelijke opgaaf want ik werd of te donker, of te licht of te rood. Het bleek dat ze mijn haarkleur te saai vonden, 'nee alleen een 8 is te saai, dat moet je niet doen want dat doet helemaal niks' Nu doe ik het dus zelf, een combi van kleur nr 8 en 7 en het is perfect! Tja saai, de kapster die dat zei heeft zelf haar met een lok met paars en zwart en blond erin dus ja, dan vind je al snel normaal haar saai.



De Kinkykapper heb ik ook alleen maar negatieve dingen over gehoord, ik zou daar echt nooit naar binnen gaan, tenzij zo`n kapsel is wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Het was ook met een K.. maar geen Kinkykapper ;-) Denk niet dat ik de naam hier mag vermelden, maar het is dus ook een (bekende) nogal 'krea-tieve' keten.



Wel fijn om hier herkenning te lezen! Ik voelde me al zo'n duffe muts omdat die hippe kapsels helemaal niets voor mij zijn. De tweede kapperszaak waar ik de boel heb laten redden, is trouwens ook zo'n 'ouderevrouwtjeskapster'. Mijn moeder gaat er al jaren en met haar vele andere dametjes van 60+, die er wekelijks hun permanentje laten bijwerken. Zo erg is het met mij nog niet gesteld, maar deze kapster wou in ieder geval wel luisteren en deed gewoon wat ik vroeg, zonder haar eigen mening op te dringen. Ze beweerde overigens dat ik lang niet de eerste was die na zo'n 'hip' kappersbezoek bij haar redding kwam zoeken... Ik heb meteen met haar een behandelplan afgesproken om samen weer naar lang haar toe te werken. Ze verwacht me in mei terug om bij te knippen en dan na de zomer nog eens en dan zou het ergste leed geleden moeten zijn, volgens haar. Daarna kan het mooi doorgroeien. Er is nog hoop :-)



Mijn geld terugeisen ga ik niet doen. Ik had in de eerste plaats gewoon nooit mogen betalen, vind ik. Daar ga ik mijn lessen uit trekken. Ik krijg er mijn lange haren toch niet door terug en mijn frustraties ben ik hier nu al zo'n beetje kwijtgeraakt!



Thanks voor 't medeleven en jullie tips!



Marlies (met hippe haarband in, zodat in ieder geval die vreselijk pony al weg is)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, bij mij hebben ze mijn halflange haar ook helemaal 'gesneden' . Wég zijn mijn krullen en dikke haar. ik loop nu rond met kort piekig puntig haar waar heel veel tussenuit is 'gesliced' Ik ben teruggegaan maar ik kon de volgende keer wel gratis laten bijknippen. Dat doe ik dus niet. Het is nu een maand verder en ik ben nog steeds verdrietig.

Bedankt kapsalon Blitz in Utrecht!!
Alle reacties Link kopieren
((((Cajean)))) digi-hug van mij!



Wil je een haarband lenen? :-)



Ach, het is gewoon balen als je mooie haren zo verkl**t worden! Het klinkt alsof je eenzelfde hip kapsel hebt gekregen als ik! Ik had ook mooi haar, beetje krullend. Nu is het helemaal kapot 'gesliced' en gereduceerd tot een zielig piekerig bosje stro. Meid, ik weet niet of het jouw 'ding' is, maar zo'n haarband is voor mij echt wel een uitkomst. Ik heb er in allerlei kleuren, dus bij elke outfit past er wel 1. En als ik de komende weken pony-loos wil doorkomen, heb ik geen andere optie dan dit... Misschien werkt het voor jou ook wel?



Sterkte enne... laat de zomer maar komen! Dan groeien onze haren sneller!!!



Marlies
Alle reacties Link kopieren
VivaMarlies schreef op 09 maart 2008 @ 16:28:

Het was ook met een K.. maar geen Kinkykapper ;-) Denk niet dat ik de naam hier mag vermelden
Ooooooooo, Kreatos in Belgie? Da's inderdaad ook een rotkapper, ja.
.
Alle reacties Link kopieren
Ja dus ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oja, heeeeeeeeeeeeeel herkenbaar. Ik ging naar de kapper, knipt die tr-t aan de ene kant meer eraf dan aan de andere kant.... en daarna mooi fohnen, zodat ik het niet merkte. Dat kwam thuis pas.



De kapper die het in orde mocht maken vroeg eerst of ik het zelf had gedaan (als dat zo was geweest had het er beter uitgezien). Daarna zei hij dat ik eigenlijk terug zou moeten gaan. Maar geen haar op mijn hoofd die daarover nadacht. Stel je voor zeg, dat ze het andersom fout knippen, is het nog korter.



Uiteindelijk heeft het een paar maanden geduurd eer ik weer durfde. Snijden ze het haar zo dun dat er na 3 maanden weer 4 cm afgeknipt moest worden. Dus nou is mijn haar nog steeds kort. Zucht.



Maar, ik heb dan nog de mazzel dat het er niet gek uitziet, al had ik ze nou wel graag wat langer. Ik ga het eerste jaar in ieder geval niet naar een kapper!
kennelijk ben ik de enige, maar ik ben heel tevreden met de Kinki-kapper. Hoewel, er zijn in die hele zaak maar twee mensen die mijn haar begrijpen en ik wil ook alleen door hun geknipt worden. Een keer heeft een andere dame het geknipt en daar werd ik niet blij van. Ik heb hel dik su[persteil haar dt juist flink uitgedund moet worden, anders valt het lkaarsrecht en stijf. Verknipster had alles bijna op een lengte geknipt, en dan staat het gewoon haske truttig. Nu gelukkig wat meer in laagjes. Verven doe ik overigens wel altijd zelf, maar dat komt omdatik bijna poveral allergich voor ben.





Ik werd altijd heel ongelukkig van die kapper met een C. Die snappen ook niet hoe mijn haar geknipt moet en ik ging met een stijf ubertruttig kapsel de deur uit. Dat ik vervolgens iedere dag moest fohnen voordat t een beetje zat.



De kinkimensen die mij nu knippen weten precies wat ik bedoel als ik zeg dat ik het wil laten groeien. Juist als ik zeg, doe maar 20 cm er van af, da vragen ze 3x weet je het zeker?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Haha, die ellende van de kapper met een C ken ik ook. Bij de kapper waar ik daarna terecht kwam, vroegen ze: wááár heb jij je haar in godsnaam laten doen? Waarna ze vervolgens hoofdschuddend mijn haar fantastisch knipte. Mijn kapster luistert, overlegt en vraagt soms of dit of dat me leuk lijkt. Maar als ik nee zeg is het goed en knipt ze wat ik wil (tenzij het onmogelijk is).
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Bij die kapper met de C heb ik eens mijn haar laten verven. Ik wilde rood. Het werd ook rood..... brandweerrood. Mijn kussenslopen werden ook rood. Toen de kapster klaar was kwamen al haar collega's kirrend om me heen staan omdat het zo geweldig gedurft was....



Marlies, die haarbanden, dat klinkt niet gek! Ik was eerst van plan om het dan helemaal maar af te laten knippen naar heel kort maar misschien wacht ik nog maar even. Ik ben alleen niet zo crea en handig, maar ik ga oefenen!
Alle reacties Link kopieren
@ Cajean: misschien toch eerst nog eens laten bijknippen door een goede (!) kapper? Bij mij was ook alles gesliced en de haren onderaan (lange 'mat' in m'n nek) waren zoooo dun en piekerig, die moesten er gewoon af. De kapster (de 2e) heeft het een stuk korter geknipt, waardoor er wel weer een beetje meer volume in kwam. Dat is wel belangrijk als je een haarband wilt, anders ziet het er zo plat en piekerig uit.



Enne... je hoeft er niet handig of creatief voor te zijn! Er bestaan van die elastische haarbanden die je gewoon in je haar moet doen en die altijd goed zitten. Of gewoon in katoen en met twee linten om in je nek te knopen. Helemaal niet moeilijk en die korte pieken bovenaan (en in mijn geval: die vreselijke pony) kan je er mooi onder kwijt! Gewoon proberen, hoor!



Deze middag heb ik enkele uren vrijaf. Ik heb een zonnebank-kuurtje gepland (lekker ontspannen) en ga in die zaak ook meteen enkele nieuwe haarbanden kopen, ze hebben daar altijd hele leuke dingen. Zo kom ik de komende maanden vast wel door...



Groetjes,

Marlies
Alle reacties Link kopieren
Heb het idee dat het vooral bij de zgn. hippe kappers wel eens wat vaker mis gaat. Die zijn natuurlijk ook meer gericht op trends en mode dan op wat bij iemands gezicht past.

Ik ben daar in ieder geval huiverig voor en ga dan liever naar een wat 'conservatievere' kapper.

Na 41 jaar weet ik nu wel zo ongeveer wat voor haar ik heb, wat wel en niet bij m'n gezicht past en welke kleuren wel en niet mooi staan.

Dus ik zeg bij iedere kapper dat ik niet wil dat m'n haar gesneden wordt ( dan wordt het nl pluizig en vlassig na een week). En laten verven doe ik al helemaal niet meer bij de kapper omdat het nog geen kapper gelukt is om mijn haar in een mooie blonde kleur zonder rode gloed of gele waas te verven. O ja, en vaak zeg ik ook duidelijk dat ik er niet van hou om met een modetrend mee te doen.



Succes en probeer toch gewoon te genieten van je kortere koppie, nu het eenmaal is zoals het is !
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik afgelopen zomer eigen kapster met vakantie dus ik liet me door een ander knippen.Nou ik heb het ook geweten getver als ik er nog aan terug denk,maar ja dan liggen de haren al op de grond.De achterkant was bij mij dus ook uitgesneden was nodig zei ze omdat ik normaal altijd grove krullen laat zetten was het wat droger geworden dus had ik hoop dat het mooi zou worden.

Nou niet dus piekerig aan de onderkant ,maanden ben ik niet naar de kapper geweest om te knippen.alleen van de pony de puntjes,en haren kleuren.Overigens ben ik wel overgestapt naar een andere kapper, mijn haar is ondertussen weer opgeknapt en flink gegroeid dat het nu nodig geknipt moet worden maar ik zal altijd wel een beetje huiverig blijven voor die kappersschaar nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven