We tetteren verder over onze dieren

15-03-2010 18:55 3001 berichten
Al weer het 3e topic! Dames, we doen het goed. Dit wordt het topic van de kittens!

En om hem als eregast er bij te houden, Kootje. De reden voor ons leuke topic.

Vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Moge ladies,

Ratteke succes vandaag he als je naar de dokter gaat.

Anneke ook, goed dat je naar een andere dokter gaat, zijn wel slordige fouten maar het is wel jouw gezondheid. Zou er toch op staan dat je die B12 prik krijgt.

Olijfje, Trier is leuk, ben er een keer geweest toen ik jong was. Mooie omgeving. Hoop je nog wel te zien op de meeting.

Ik moet eind van de middag naar het ziekenhuis. Ik ga ook op mijn strepen staan dat ik naar de pijnpolie wil.

Tot laterz.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nog een half uurtje, dan pak ik de bus naar de dokter. Ben een beetje gespannen maar ik ga mn best doen.

Trier is leuk, ben dr vaak geweest. Je kan lekker eten in de kelder. Zit tussen twee grote warenhuizen in. Je moet even goed kijken, het zit wat verborgen. Mocht je heeeeeel groot zijn of je man, er zit op het grote plein een winkel voor lange mensen. Geheid dat je daar een paar broeken kunt scoren. Je kan er goed winkelen. Veel plezier!

Ann en MV, succes in het ziekenhuis.

En wat heerlijk, al die opbeurende woorden. Ik ga dit ook overwinnen hoor, want ik wil niet ziek zijn. Maar ik ben wel benieuwd met wat voor 'oplossing' de dokter komt. Jullie horen/lezen het over een uurtje of twee.
Ratteke wat naar allemaal! Ik vind het zo vervelend voor je!

Anneke, hopelijk is dit een betere arts, dat verdien je!

Verder voor iedereen een dikke hug!

( Zit hier met een klas zelfstandig werkende tieners voor me....)
Ratteke, wat erg dat je je zo naar voelt.

Hyperventilatie sucks. Ik heb het wel eens gehad maar dan alleen acuut, en dat is al heel paniekerig, het lijkt me vreselijk als je het vaker achter elkaar hebt. Dingen aan je hart zijn sowieso doodeng. Heel goed dat je naar de dokter gaat. Hou ons op de hoogte van hoe het gaat he?

Olijf, wat lekker, op vakantie naar Trier. Ik ben daar ooit ook wel eens geweest al kan ik me er bitter weinig van herinneren. Geniet er van in ieder geval!

De komende dagen ben ik helemaal alleen. Fien logeert (met officiële toestemming van school) bij haar grootvader, waarschijnlijk voor de laatste keer. Morgen gaan ze naar de kinderboerderij.

Wé vroeg aan hem wat hij écht graag nog eens wilde doen. Dat dus. Met z'n meissie de eendjes voeren en geitjes aaien.

Ik hoef dus helemaal niks. Rust in de kont heb ik niet echt maar goed, toch ga ik mezelf dwingen om te relaxen, iets met DVD's kijken en op de bank hangen of zo.

Vanmorgen geteld, alles zeven katten zijn er nog. Ik hou ze overdag binnen. Pas na het eten vanavond mogen ze naar buiten, als het verkeer rustig is en ook enge mensen binnen zitten. Zo probeer ik de kattenkolonie verder intact te houden.
Liefste Anneke, als ik toch eens rijk was....... (en dan denk ik er altijd die riedel van Tevje uit 'Fiddeler on the roof' achteraan; jabadibbedabbedibeedabbedibbedooeoe) dan zou ik zó naar Calgary komen om bij jou in de achtertuin te zitten kletsen met je dochter.

Altijd rot als je het vertrouwen in een arts verliest, ik hoop dat je nieuwe dokter beter bevalt.

Een vraagje nog; wat is een Endocrinoloog?

Ratteke, sterkte zo bij de dokter. Ik weet een heel klein beetje wat het is, maar heb het lang niet zo erg als jij. Ik krijg het soms als ik gespannen ben, dat ik onbewust verkeerd ga ademhalen. En vaak krijg ik dat dan pas door als het te laat is > dan heb ik dus enorme steken op de borst. Heel beangstigend. Dat jij het zo vaak hebt, lijkt me dan ook echt verschrikkelijk voor je! Een dikke dan maar voor jou.
Stressed is just desserts spelled backwards
Leo, ik hoop dat Fien een heleboel mooie herinneringen erbij krijgt van haar lieve Opa Fijn dat het ook mocht van de school.

Anneke, jij ook succes bij de dokter vandaag!
Stressed is just desserts spelled backwards
goedemorgen

Ratteke en Anneke succes zo bij de dokter. En voor jouw Ratteke een dikke knuffel. Het is niet zo raar hoor dat potjes ineens overlopen

Olijf, leuk een weekje weg. Ik kan landal alleen van bewonersvakanties maar het bevalt mij altijd wel (veel natuur, dus veel wandelen)

Hebben we een man op ons topic, spannend

Leo, opa veldmuis klinkt als een hele lieve opa. Hoop dat Fien en opa hier mooie herinneringen aan over houden
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goeiemorgen tetterettes en tetteraar .

Jullie hebben weer erg jullie best gedaan terwijl ik stond te kijken naar (heel veel) wannabe acteurs en actrices tijdens de niet erg spectaculaire uitreikingen van wat de Nederlandse Oscar wordt genoemd. Dat mocht ie willen, René Mioch. En wat ik teruglees maakt zo'n uitreiking helemaal tot iets onbenulligs...

Ratteke, je hebt een moeilijke tijd achter de rug dus het is niet raar dat je lijf nu op deze vreselijke manier protesteert. Al maakt dat het niet beter, dat snap ik ook. Hopelijk heeft de HA nu een goed voorstel om je te helpen

Anneke, jij ook succes bij die andere HA, die heeft hopelijk meer oor en oog voor waar je mee loopt! En hoe je m verleidt, goedschiks of kwaadschiks: als ie maar luistert en gaat handelen

Olijfje: heerlijk dat je balkon lekker schoon is en straks lekker op vakantie, zalig vooruitzicht! Ik hoorde van vriendinnen ook dat Trier erg mooi is

Mariannas: leuke kittens En wat een bizarre bevalling zo, gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Babsjuh: wat een bizar verhaal (sowieso viel me op dat er door de medische wereld nogal wat fouten enzo worden gemaakt, bah). Maar wat fijn dat je je eigen man weer helemaal terug hebt nu!

Dushi: lekker mee blijven doen hoor! Gezellig een nieuwe klets erbij.

Mylene: geef ze van jetje vanmiddag in het ziekenhuis want jij loopt echt al veel te lang met pijn rond.

Biebelie: mobiel forummen is best leuk, maar idd, plaatjes kan je niet zien. En berichten blijven toch enigszins in telegramstijl op zo'n klein toetsenbord . Maar ik was wel blij om even te lezen dat Kootje gewoon in de kast zat.

Leo, lieve Leo, het is mosterd maar we zijn hier allemaal dierenliefhebbers dus kunnen ons heel goed voorstellen dat je even helemaal over de rooie was gisteren. Sterker nog, zelfs zonder het verhaal over Kootje is je verdriet en wanhoop heel goed te begrijpen. Alleen al het idee dat er iemand in de buurt woont die het niet zo op katten begrepen heeft, yuk! En dan lees ik nu net over Fien die voor het laatst gaat logeren bij opa en dan breekt mijn hart even met je mee.

Tijd voor een kop koffie geloof ik
En dan nog even voor de filmliefhebbers: Alice in Wonderland was erg leuk en tot onze verrassing in 3D. Iets andere brillen dan die ik kende van hier: een stuk zwaarder en ook iets vermoeiender om naar te kijken, maar dat kan ook het gevolg zijn geweest van die verkoudheid. En wel een luxe gevoel: met een goodiebag (onder andere 5 dvd's, dat was goed verzorgd) gratis plaatsnemen in een zaal die maar voor 20% gevuld was. Wel jammer dat er ook mensen zaten die meenden dat je best mag kletsen als je gratis in de bios zit. En ik heb zelden mensen zo hard op chips horen kauwen (als het om film kijken gaat ben ik nogal een puritein ).

De film zelf is echt een Tim Burtiaanse versie van Alice, al moet ik eerlijk toegeven dat het oorspronkelijke verhaal niet zo goed in mijn geheugen zat. En zo fijn, allemaal heerlijke Engelse acteurs die de stemmen doen: Alan Rickman (Absolem de rups), Stephen Fry (Cheshire Cat), Timothy Spall (Bayard, de hond) en de enige homo van het dorp uit Little Britain (Matt Lucas als Tweedledee en Tweedledum). En dan natuurlijk Johnny Depp nog . Ook de damesrollen werden trouwens prima ingevuld, Alice, the Red Queen en the White Queen, van genoten. Het is een film die mooi past in de wens van sommigen (iedereen?) hier die zo graag eens met dieren zou praten en het blijft een mooi verhaal over dat je zelf bepaalt waar je in gelooft. Ik probeer ook iets toe te voegen als motto . Dat lijkt gelukt.
Dank je wel lieve meiden en Praathoofdje, ik ga zéker die film zien, lijkt me helemaal leuk.....

Hebben we een Tetterman ook, las ik dat nou?
TH ik ben zondag geweest, geweldige film, ben het helemaal eens met je beschrijving.

Gisteren naar Faust geweest met livemuziek. *( het is een stomme film vandaar)

Even verder met de leerlingen!
Ik ben eindelijk weer thuis. Wat een tocht zeg.... ik en bussen

Hond is uitgelaten en de lekkerbek en haring/bietensalade zit in mn buik.

Mijn ha wist al dat ik hv heb dus ik hoefde niet heel veel meer uit te leggen. Ik heb nu Bromazepam en een verwijzing naar het Riagg gekregen. Je zit 3 minuten binnen en bent uren onderweg... De pillen zijn bedoelt om de scherpste randjes van de angst af te halen. Ik heb nu net de eerste op. Eens kijken wat het doet, heb nog nooit een pammetje gehad. De heenweg viel me mee. Ik zag er wel héél erg tegen op. Maar mijn lieve K. heeft me van te voren wat gerustgesteld en ik heb hem nog gebeld. Terug duurde heeeeel lang. Zat in de verkeerde bus. Ik ben soms ook zo'n muts. Gelukkig kon ik bij het ziekenhuis in Schiedam weer uitstappen en vandaar met de trein. Gelukkig waren er 2 hele lieve oude dametjes die ook verkeerd zaten. Ik heb met hen gebabbeld tijdens het wachten op de trein. Leidt weer lekker af.

Zometeen het Riagg bellen. Is nu lunchpauze dus niemand neemt op. Ben benieuwd wanneer ik daar terecht kan.

Maar zoals het nu gaat gaat het dus eigenlijk hartstikke goed met me. Het is wel raar hoor, de ene keer crepeer je van de pijn en ben je erg bang en poef! het is over. Ik ben er allang blij mee!
Leo, Boogje kwam ons heel lief, ff spammen met slapende poezefoto's. Geen idee of hij dit blijft doen. Maar het waren heerlijke foto's!
Dames, ik ben er weer. Er is teveel geschreven om overal op te reageren, heb ook niet veel tijd om bij te lezen.....

@Ratteke, een hele dikke vette voor jou, je hebt het echt zwaar met je hv, en hoop dat er snel een oplossing voor je komt die het allemaal voor je verzacht.....

@Leo, ik kreeg even een hartverzakking, gelukkig had Kootje zich gewoon even weggestopt in een kastje. heb ik al tig keer met Loki gehad, omdat die in elke kast duikt die open staat, binnen 3 sec, maar hij mauwt ook weer binnen 3 sec want dicht is die kast niet zo boeiend. Ik heb al eens grappend geroepen, "Loki, kom eens uit de kast" hihi...

Andere dames, ik heb vluchtig gelezen, leuke foto's. Die kat met de poot over de stoel, lekker lam....Kittens, smelt smelt, schattig.......

*nu moet ik weer aan het werk....*
Goed gedaan Ratteke, weer een opstakel overwonnen. Je hebt het toch maar gedaan. Moet je toch een fijn gevoel geven dat het goed gegaan is.

Hier een klein feestje, ja voor de katten hoor. Ik test wel eens dingen uit zoals voor Buzzer. Vandaag kwam er een pakket ecowasmiddel. Alleen de bovenkant open gemaakt en de boys hebben de doos omgegooid en voor mij uitgepakt, lief he! .

Gek op dozen hier. Tassen ook, boodschappen tas is altijd dringen wie er wat uit haalt, Bo kruipt er altijd meteen in en ik probeer alles snel veilig te stellen. Altijd een leuke race tegen de klok. Net als de kattenbak, als ik die leeg dan moet er echt kranten en grit er al naast staan, anders gaan ze snel op de bak. En dan denk je dat ik misschien de bak 1 x per week schoonmaak, nee elke dag helemaal. En er zit klontvormige grit in, dus ik zou er toch iets langer mee moeten doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hey Ratteke, goed om te lezen dat het vandaag weer beter gaat en dat je lekker even afleiding had onderweg. En nu hopen dat het pammetje helpt tegen de acute klachten en dat het RIAGG je verder kan helpen. De eerste belangrijke stappen zijn gezet.

Mylene, wat een leuk herkenbaar verhaal over tassen en bakken. Forest pakt ook het liefst zelf de boodschappen uit. Maf beest! En een schone bak behoort ook tot zijn favorieten, hij lijkt het wel even op te sparen totdat de bak schoon is, wat een bunzing kan het zijn . En ik begrijp dat je huis en de katten nu naar ecowasmiddel ruiken....heel fijn die hulpjes in huis
Hey Ratteke, nog gezwaaid toen je langskwam??? Werk in Schiedam vandaag vlak bij het spoor!

MV herkenbaar!!! Zo zijn die schatten van mij ook!
Ratteke, wat fijn dat het vandaag beter gaat. Raar hè, dat onvoorspelbare, je weet nooit goed waar je aan toe bent dan. Nou ja, zo'n goede dag pak je maar weer mooi mee! Goed dat je ook naar de ha bent geweest en ik hoop dat het pammetje op de korte termijn en het riagg voor de lange termijn goed gaat helpen!

Meiden, wat een weertje hè! Ik word er helemaal hieperdepiep van!

Net weer even met de slaappoli gebeld. Mijn eigen arts is op vakantie en de slaapverpleegkundige heeft even overlegd met de andere neuroloog aldaar. Uitkomst: weer met de melatonine verder gaan want die arts zegt dat het wel een week of 6 nodig heeft om te reguleren!! Ahum, hier zakt mijn broek ietwat van af, mijn eigen arts zei dus dat het eigenlijk vrijwel gelijk moet helpen, of niet. Snappen jullie het nog? Nou ja, ik vind het prima en ga vanavond dus maar weer braaf aan de melatonine. Alles beter dan die dipipipipipiperon.

Maar eigenlijk ben ik wel een klein beetje pissig hoor, 2 artsen binnen dezelfde slaappoli die iets totaal tegenstrijdigs zeggen. Ik ga 19 april mijn 'eigen' neuroloog ook dus eens even de oortjes wassen.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Oh en qua tassen 'helpen' uitpakken: zooooo herkenbaar

Fido steekt altijd als eerste zijn hoofd in de boodschappentassen en begint dan blij te knorren als hij ziet dat er eten voor hem inzit.

Ook de kattenbak-perikelen zijn herkenbaar: trappelend van ongeduld wachten als 'ie helemaal verschoond wordt (want oooooeeeeh, we moeten ineens zó nodig poepen/plassen) en dan in het nieuwe grit graven alsof er een gat in grond moet komen. En Puk bedenkt ook altijd net als ik tussendoor de troep eruit schep, dat er nog zoiets als een bak is en staat dan in mijn nek te hijgen totdat ik klaar ben.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Kattenbak verschonen hier is ook altijd erg gezellig. Luna staat ongeduldig te wachten tot hij klaar staat, want niets poept zo lekker als een schone bak. Loki kan ik 6 keer uit de vuilniszak plukken waar het oude grit ingaat en de andere katten die zijn wat geduldiger, maar zo gauw de deksels erop zitten staan ze in de rij om weer te mogen......
Mijn pilletje begint te werken.... Voel me nu heerlijk stoned. Pff en dat voor 13.45 euro.... en ik heb een herhaalrecept. Lekker goedkoop

Maar wees gerust hoor, ik ga er echt niet lang mee door. Werkt zeer verslavend. Ik begrijp nu waarom. Dit voelt echt lekker. Typen gaat wat moeilijker, letters draai ik nu vaak om.

Ik ga mijn nieuw verworven overmoed zo eens testen door de stad in te gaan (is heel dichtbij) Ik wil graag wat plantjes kopen voor in de tuin. Die is nu een beetje troosteloze bende. Heb de vlinderstruik gesnoeid, Taar heeft me heel goed geholpen door de grote takken doormidden te bijten in kleinere stukjes. Als beloning heeft ze een heel ei gekregen. Voor het eerst. Ze snapte het nog niet helemaal. Ze ging er mee naar binnen! Neeeeeh, dat moet niet! Naar buiten met dat ding. Uiteindelijk heeft ze er een poot op gezet en slobberen maar! Het is echt zulk lekker weer!

Bengelie, helaas niet gezien! Ben op Nieuwland ingestapt.
Fijn dat je je wat rustiger voelt ratteke........

Er is even helemaal niets te doen op het werk, zit heel de tijd weg te dagdromen, maar vraag me niet waarover, want dat zweeft een beetje door elkaar heen, vaag gedroomd vannacht, en dat is een beetje blijven hangen.....

Morgen word als het goed is mijn nieuwe fiets afgeleverd, de andere is helemaal gortig geworden, geen kettingkast, slag in voor en achter band, zwiebelende bandjes, roestig. Eindelijk een nieuwe.....
Hahaha Ratteke richting Hoek van Holland?

Dan ben je langs mijn werk gekomen hahaha

Fijn dat je je iets beter voelt al is het chemisch. Ik zat na een hersenschudding ook aan een pammetje om rustig te herstellen. Man wat een impact! Hoop dat het gaat werken voor je!

quote:Bengelie schreef op 23 maart 2010 @ 14:08:

Hahaha Ratteke richting Hoek van Holland?

Dan ben je langs mijn werk gekomen hahaha

Fijn dat je je iets beter voelt al is het chemisch. Ik zat na een hersenschudding ook aan een pammetje om rustig te herstellen. Man wat een impact! Hoop dat het gaat werken voor je!

Het was idd richting de Hoek. Hmmm waar zou je kunnen werken.... jij ben lerares dan kan je tegenover de wetshandhaving werken bij het station. Dat is de enige school die ik ken. Ik woon in Vlaardingen.Jij dan? Of ik kijk ff op hyves als je t niet wilt zeggen. is ook goed.

Nou, die pillen houden we er voorlopig ff in hoor. Wat een genot om de stad in te kunnen gaan en nergens last van hebben. Beetje moe ben ik, dat wel. En heel recht lopen deed ik ook niet maar dat vind ik bijzaak. Nu ga ik wel ff naar bed. Even liggen en bijkomen van alle emoties. En hard werken, ben wel de tuin in geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven