Welk bed kopen?

11-04-2021 09:14 14 berichten
Helaas is de lattenbodem van ons bed stuk gegaan en zijn we nu echt toe aan een nieuwe. We willen hier best wat aan uitgeven want tot nu toe hebben we alleen maar goedkopere 'studentenkamer' bedden gehad. Mijn vriend is lang en zwaar en ik ben klein en licht, en ik hou van ruimte :biggrin:
We zijn nu dus op zoek naar een ruim, stevig bed dat lang mee gaat.

Bij beddenzaken kun je nu langsgaan op afspraak, dus dat wil ik graag doen. Maar ik weet niet goed bij welke winkels/merken ik moet zijn voor een kwalitatief goed bed en welke ik juist beter kan overslaan.
Kunnen jullie hierin adviseren? We wonen in Noord Brabant.

Tips mbt het soort bed (type matrassen e.d.) zijn ook zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben absoluut fan van een boxspring, voor mij nooit meer anders..
Alle reacties Link kopieren
Beter Bed
Goosens
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een boxspring van Swiss Sense, geen moment spijt van gehad.
Here am I in my little bubble
Wij hebben matrassen van Beter Bed.

2 aparte, dus naar ieders voorkeur/smaak.

We hebben totaal geen last van de naad in het midden.
Kijk eens bij een speciaalzaak in de buurt. Jij blij met goed advies en zij blij met wat omzet. Sowieso naar een winkel gaan die meerdere merken en slaapsystemen voert. Dan kun je tenminste zien en uitproberen wat bij je past.
Ik zou sowieso dan voor twee aparte matrassen gaan. Wij hebben wel een grote topper er op voor het gezamenlijke idee. Die kan je ook half gesplitst krijgen voor verstelbare bodems, maar daar moet dan wel ook weer gesplitste moltons/hoeslakens bij nemen en ik vond het gesplitste niet veel toevoegen (tenzij de ene graag rechtop wil zitten terwijl de ander wil liggen).

Een verstelbaar bed vind ik erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen sinds een jaar op een Hastens boxspring.
Ondanks de rib uit mijn lijf voel ik mijn rug niet meer!
Nooit meer piepend, krakend en kreunend opstaan.
Alle reacties Link kopieren
Trap niet in de verdienmodellen en kulverhalen van beter bed, morgana, swiss sense of andere grote ketens, maar ga naar een lokale beddenspeciaalzaak, bijv Been in etten leur of Schellen in eindhoven, turkesteen in veenendaal

En bedenk dat een goed bed de investering waard is. Je brengt er vele uren van je dag in door. Een goede lattenbodem gaat 30 jaar mee, dat is langer dan een keuken. Een goede lattenbodem bijv van swissflex kost je 2000 euro, een goed matras gaat een jaar of 10 mee en ben je ook zo'n 2000 aan kwijt. Dit soort bedragen schrikken mensen van. Maar aan een keuken geven mensen met gemak minimaal 15.000 euro uit, gaat minder lang mee en daar lig je niet eens in.
Sowieso ook niet besparen omdat er bij jullie best een groot verschil is in lengte en gewicht. Ik zou jullie aanraden om 2 verschillende kernmatrassen te nemen in 1 tijk, dan heb je niet het probleem van een spleet tussen de matrassen en heb je geen topper of andere oplossing daarvoor nodig. (Een goede matras heeft trouwens geen topper nodig - alleen maar weer extra bonus voor de verkoopmedewerker van morgana/beter bed/swiss sense). En met twee kernen is een groot matras van bijv 180 ook veel makkelijker te verhuizen, je ritst de tijk los en je tilt de twee delen zo een trapgat door.
Denk ook goed na of je een boxspring wil, als je vriend zwaar is zijn lang niet alle boxsprings geschikt.

Aanrader als je nog wat wil besparen. Koop een bedombouw op marktplaats. Als je wilt dat je bed stevig staat koop je bij je lattenbodem een potenset en zet je de ombouw er los om heen (alleen voor de mooi dus).
Er staan bijv veel auping aurondes op marktplaats voor een prikkie, likje verf erover en je hebt een prachtig design bed van oersterk gebogen beukenhout wat ook jaren en jaren meegaat.
RainyDays schreef:
11-04-2021 09:50
Ik heb een boxspring van Swiss Sense, geen moment spijt van gehad.
Wij ook
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Auping. Topspul.
Wel iets van 6000 euro aan uitgegeven. Maar wat boven al gezegd werd, je brengt er zoveel uren aan door en ik heb ook nooit meer last van mijn rug. Nachtrust is ook echt beter.
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
11-04-2021 09:50
Ik heb een boxspring van Swiss Sense, geen moment spijt van gehad.
Hetzelfde geldt voor mij.
Alle reacties Link kopieren
vicky87 schreef:
11-04-2021 11:00
Trap niet in de verdienmodellen en kulverhalen van beter bed, morgana, swiss sense of andere grote ketens, maar ga naar een lokale beddenspeciaalzaak, bijv Been in etten leur of Schellen in eindhoven, turkesteen in veenendaal

En bedenk dat een goed bed de investering waard is. Je brengt er vele uren van je dag in door. Een goede lattenbodem gaat 30 jaar mee, dat is langer dan een keuken. Een goede lattenbodem bijv van swissflex kost je 2000 euro, een goed matras gaat een jaar of 10 mee en ben je ook zo'n 2000 aan kwijt. Dit soort bedragen schrikken mensen van. Maar aan een keuken geven mensen met gemak minimaal 15.000 euro uit, gaat minder lang mee en daar lig je niet eens in.
Sowieso ook niet besparen omdat er bij jullie best een groot verschil is in lengte en gewicht. Ik zou jullie aanraden om 2 verschillende kernmatrassen te nemen in 1 tijk, dan heb je niet het probleem van een spleet tussen de matrassen en heb je geen topper of andere oplossing daarvoor nodig. (Een goede matras heeft trouwens geen topper nodig - alleen maar weer extra bonus voor de verkoopmedewerker van morgana/beter bed/swiss sense). En met twee kernen is een groot matras van bijv 180 ook veel makkelijker te verhuizen, je ritst de tijk los en je tilt de twee delen zo een trapgat door.
Denk ook goed na of je een boxspring wil, als je vriend zwaar is zijn lang niet alle boxsprings geschikt.

Aanrader als je nog wat wil besparen. Koop een bedombouw op marktplaats. Als je wilt dat je bed stevig staat koop je bij je lattenbodem een potenset en zet je de ombouw er los om heen (alleen voor de mooi dus).
Er staan bijv veel auping aurondes op marktplaats voor een prikkie, likje verf erover en je hebt een prachtig design bed van oersterk gebogen beukenhout wat ook jaren en jaren meegaat.
Denk je dat in de lokale speciaal zaken geen kul verhalen krijgt? Die staan daar voor hetzelfde doel hoor jou een bed te verkopen.
Dat je er een beter gevoel bij hebt is prima maar niet verkondigen dat de grote ketens alleen onzin verkopen..

De gemiddelde middenklasse beddenzaak hebben prijs kwaliteit juist hele goede bedden.
Het hele hoge segment is juist prijs kwaliteit vele malen minder.
Ik heb van het hoogste segment bedden tot midden segment verkocht en juist het midden segment is prijs kwaliteit veel beter.
Oh en dat een topper niet nodig is..wie bepaald dat? Extra bonus? Ik heb nog nooit een bonus voor een topper gehad.

Voor sommige mensen is een topper wel heel fijn namelijk maar dat is persoonlijk.

T.o als je gaat voor een boxspring let er op dat box dus het onderste matras is gevuld met pocketvering. Bonel vering of helemaal geen vering is echt niet goed.
Daarop gewoon een matras welke bij je postuur past. Daar hoef je echt geen hogere wiskunde van te maken hoor, en zeker als je gewoon een jong gezond lijf hebt is het niet zo lastig. Gewoon proefliggen in de beddenwinkels en daar helpen ze je verder.
Norma, swiss sense, auping en de duurdere bedden van beter bed zijn hartstikke prima.
Bedankt allemaal, hele goede tips!! Thanks :-D We gaan wat afspraken maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven