Welke bloeiende potplantjes nu nog buiten?

28-07-2021 11:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal...vanmorgen heb ik mijn laatste viooltjes weggegooid. Ik heb wat potjes aan de muur hangen en eigenlijk wil ik er voor de laatste zomermaanden nog iets bloeiende in...maar wat? Het moet toch wel een week of 8 nog meekunnen anders vind ik het het geld niet waard...
Ideeën?
Alle reacties Link kopieren
gewoon naar de tuinder en kijken wat er nog staat.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Violen kun je het beste halen in Oktober dan heb je er de hele winter (tenzij het echt koud is) plezier van tot vaak in de Zomer.
Nu kun je kijken wat er nog over is aan eenjarigen. Vlijtig liesje of zo bloeit lang en is niet duur,
Rombertus Horlepiep, zo heet ik officieel. Dat is beter dan Jan Jansen.Want zo heten er zo veel.
Alle reacties Link kopieren
Veel perkgoed bloeit nog steeds, mijn graniums, verbenas, cosmeas, lobelias, lathyrus en surfinias bloeien allen nog. Heb je geen bloeiende vaste planten?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Chrysanten en Erica zijn echte herfstbloeiers. Maar veel eenjarigen bloeien tot de nachtvorst invalt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn geraniums (pelargonium zonale en pelargonium peltatum) staan allemaal nog trots te bloeien en maken nog volop nieuwe knoppen aan. Die zijn vast nog wel ergens te koop toch?

Als je ze in de winter vorstvrij weg zet, kunnen ze volgend jaar weer naar buiten. Dan hoef je niet steeds nieuwe te kopen.
Je kan ook gaan voor lavendel, die gaan jaren mee en kunnen gewoon buiten blijven staan. En bijen zijn er gek op.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat nog vlijtig liesje, lobelia, petunia, diantus en bergthee in hangbakjes en potten. Ze bloeien hier nog. Maar als het mooiste eraf is haal ik gewoon nieuwe zomerbloeiers. Tenzij we dan opeens in een hittegolf zitten want dan wacht ik nog even. In september koop ik dan weer herfstbloeiers.

Wat nu bij de Intratuin etc staat en nog fris oogt kun je gewoon kopen. Wat nieuwe potgrond en water erbij en klaar!
Alle reacties Link kopieren
Tvp
.
Alle reacties Link kopieren
https://www.tuinpedia.nl/bloeiende-planten-per-maand/

Daar staan per maand de planten die dan bloeien. Niet allemaal potplanten maar die staan er ook tussen.
Alle reacties Link kopieren
Als de potten op een beetje beschutte plaats hangen dan bloeien geraniums zeker nog wel tot en met november.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de Intratuin wat bloeiende rose en paarse plantjes gehaald die met een beetje mazzel tot in oktober bloeien. De naam ben ik alweer kwijt :facepalm:
Ben benieuwd!
Geraniums heb ik inderdaad altijd in grotere bakken, maar die zijn momenteel niet meer te krijgen. Lavendel doet het op desbetreffende plek niet goed. Te weinig zon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven