Welke kleur muur kiezen

17-05-2022 22:43 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben de vloer blauw geschilderd en zijn nu aan het kijken wat een mooie kleur is op de muur.

Iemand suggesties? Zit te denken aan een donkere kleur blauw maar is het dan niet te blauwig? Zit ook te denken aan lichtgrijs.

Zo ziet het eruit:

url=https://postimg.cc/kDJf5XwN]Afbeelding[/url]

Afbeelding
Zwart
Maar serieus, ik denk dat je er met donkere muren een enorme Pijpela van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Leuke vraag, ik vind het ook moeilijk. Donkerblauw vind ik ook de blauwig en grijs veel te kil. Ik denk nog even na, wie weet komt er dan al iemand langs hier met een super idee :)
Alle reacties Link kopieren
Oh opeens weet ik het. Een zandkleur. Of taupe. Dat is wat warmer, niet te donker niet te licht.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
17-05-2022 22:47
Maar serieus, ik denk dat je er met donkere muren een enorme Pijpela van maakt.
Ohnee bedoelde niet perse donker, maar donkerder dan de vloer!

Maar misschien is zandkleur niet eens zo gek.
Alle reacties Link kopieren
Of nog iets oranjebruiner.
Het "blauw" kleurenpalet in deze link:
https://100procentwoongeluk.nl/kleuren- ... interieur/
(Ver naar beneden scrollen)
Ik vind dit mooi.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
17-05-2022 22:51
Of nog iets oranjebruiner.
Het "blauw" kleurenpalet in deze link:
https://100procentwoongeluk.nl/kleuren- ... interieur/
(Ver naar beneden scrollen)
Oja dit neigt me toch iets teveel naar vies bruin.

Maar misschien meer zalmroze zit ik aan te denken, of meer grijs/blauw. Al blijft het dan wel erg koel.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
17-05-2022 22:52
Ik vind dit mooi.

Afbeelding
Dit vind ik ook mooi! Maar weet niet of de combi goed kan.
Arequipa schreef:
17-05-2022 22:56
Oja dit neigt me toch iets teveel naar vies bruin.

Maar misschien meer zalmroze zit ik aan te denken, of meer grijs/blauw. Al blijft het dan wel erg koel.
Wordt wel heel erg babykamer.
Arequipa schreef:
17-05-2022 22:57
Dit vind ik ook mooi! Maar weet niet of de combi goed kan.
Kwestie van stalen in die kleurgroep halen.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
17-05-2022 22:57
Wordt wel heel erg babykamer.
Ja dat is ook waar, misschien taupe maar weet niet of dat genoeg kleur/warmte geeft.

Onze meubels zijn voornamelijk hout en een grote grijze bank. Die geven dus ook weinig kleur aan het geheel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor zand gaan. Beetje dit als combi (kan de foto niet plakken) : https://www.volero.nl/wollen-vloerkleed ... gL6qvD_BwE

En dan zou ik het plafond meeschilderen in die kleur. Niet wit laten, dat oogt te kil vind ik.
Een donkere kleur op de muur staat eigenlijk nooit goed.

Wat dacht je van geel? Combinatie van geel en blauw is heel populair momenteel. ;)
Ik zou echt een bulk stalen gaan halen, op de vloer leggen en gaan elimineren. Dan zie je vanzelf wat jullie aanspreekt.
Ik vind kleuren als zand, grijs en alles wat daar op lijkt verschrikkelijk en zou dat dus nooit kiezen. Te levenloos.
Afbeelding

Ik vind wit of off-white met zwarte/heel donkergrijze accenten wel mooi. En dan kleur toevoegen door middel van een kleed, schilderijen et cetera.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 17-05-2022 23:24
8.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
17-05-2022 23:13
Een donkere kleur op de muur staat eigenlijk nooit goed.

Wat dacht je van geel? Combinatie van geel en blauw is heel populair momenteel. ;)
wat een onzin. Onze slaapkamer heeft 2 donkergroene muren en dat is prachtig gecombineerd met een gelige tint op de andere muren en het plafond. Kan prima, in de juiste combi. Maar bij de kleur blauw van TO zou ik geen donkere kleur doen nee.
Geel is in mijn optiek alleen mooi als het heel zacht geel is. Pastelkleur, want de vloer is ook heel lichtblauw. Een okergeel past daar weer helemaal niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
17-05-2022 23:14
Ik zou echt een bulk stalen gaan halen, op de vloer leggen en gaan elimineren. Dan zie je vanzelf wat jullie aanspreekt.
Ik vind kleuren als zand, grijs en alles wat daar op lijkt verschrikkelijk en zou dat dus nooit kiezen. Te levenloos.
Het zou mijn keus ook niet zijn, maar deze kleur blauw vind ik wel heel lastig te combineren met een andere kleur.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
17-05-2022 23:19
Het zou mijn keus ook niet zijn, maar deze kleur blauw vind ik wel heel lastig te combineren met een andere kleur.
Ja, we gaan denk ik beginnen weer bij het begin. De vloer is een stuk lichter/blauwer uitgevallen dan verwacht. Geen probleem maar nu moeten we weer schakelen. Vriend vindt het allemaal wel prima wat betreft de muren, dat maakt het niet makkelijker.

Mijn angst is nu vooral dat het niet moet lijken op een griekse taverna ;)

Morgen maar eens stalen weer halen en een voor een bij langs gaan. Maar tips blijven welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wat ook kan, één muur een donkerblauwe tint wel lekker fris donkerblauw, of juist diep donkerbruin. En de andere muren heel licht bruin richting beige. Geeft wel lekker speling.

Wij hebben dat ook altijd gedaan bij alle woningen waarin we gewoond hebben. Donker oranje, heel lichtgeel. Donkerblauw, heel lichtblauw. Donker mosterdgeel, heel lichtgeel. Donkerpaars, heel lichtpaars. Die kleuren hebben we al gehad 😁. Vind het altijd wel mooi, zo’n muur die eruit springt dan ☺️
Give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
17-05-2022 23:14
Ik zou echt een bulk stalen gaan halen, op de vloer leggen en gaan elimineren. Dan zie je vanzelf wat jullie aanspreekt.
Dit hebben wij gedaan toen we een gekleurde muur wilden. Uiteindelijk zijn we bij een totaal andere kleur uitgekomen dan we in eerste instantie wilden. De eerste kleuren pasten gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
17-05-2022 23:13
Een donkere kleur op de muur staat eigenlijk nooit goed.

Wat dacht je van geel? Combinatie van geel en blauw is heel populair momenteel. ;)
Uh ik heb matzwarte muren en baked brown en groen en dat staat geweldig en is niet donker.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd alleen maar van rood dus aan mij heb je niks. ;-D
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven