Welke kokendwaterkraan?

09-04-2020 11:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames.. ik zie door de bomen het bos niet meer ;) Ik hoop dat hier een aantal mensen met ervaringen zijn!

Wij zijn aan het kijken naar een kokendwaterkraan voor in de keuken. Ik drink zo ongeveer alleen maar thee en voor het koken vind ik het ook wel handig. Ik ken de Quooker van kantoor, die werkt top. Maar dan heb je ook nog Grohe, Franke en vast nog een aantal.. Wie heeft er ervaring met een kokendwaterkraan en wil dat met mij delen :D
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Quooker gehad, Grohe gehad.
Quooker wint het. Grohe vaak niet heet genoeg.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Beste keukenaanschaf ooit. Vandaag kapot? Dan morgen een nieuwe.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met de grohe thuis en een ander merk op het werk en mijn zus heeft een quooker. Ik zou absoluut voor de quooker kiezen. Geen doorlooptijd tot je kokend water hebt en vooral veel minder storingen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Quooker!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al 8 jaar een quooker.. ik zou nooit meer zonder willen. Ik vind het echt ideaal..ben ook een thee drinker. Overigens slechts 1 x een monteur nodig gehad.. maar dat kwam ook omdat wij dat ding in 7 jaar nooit hebben laten onderhouden. Nieuw boiler toestanden en het is weer geweldig. Aanrader!
ach.. ik doe ook maar wat..
Absoluut de quooker!
Alle reacties Link kopieren
Ohh wauw, dit vereenvoudigt de zoektocht heel snel :D haha jullie zijn erg eensgezind. Dank!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Krulliebollie73 schreef:
09-04-2020 11:30
Wij hebben al 8 jaar een quooker.. ik zou nooit meer zonder willen. Ik vind het echt ideaal..ben ook een thee drinker. Overigens slechts 1 x een monteur nodig gehad.. maar dat kwam ook omdat wij dat ding in 7 jaar nooit hebben laten onderhouden. Nieuw boiler toestanden en het is weer geweldig. Aanrader!
De mijne gaat al 13 jaar mee zonder enig onderhoud. En ik doe er echt alles mee: thee (veel), pasta, eieren. Disclaimer: ik zit wel in gebied met extreem zacht water.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Mijn quoteer werkt ook fantastisch! Zou nooit meer zonder willen. Snel, ruim voldoende kokend water. Het enige nadeel vind ik wel dat de straal licht vernevelt en je daardoor soms een spet op je hand krijgt.
Wij hebben hier wel hard water.. heb plaatjes gezien van buren waar veel kalk opgehoopt zat dus daar wil ik nog wel eens naar laten kijken bij een onderhoudsbeurt.
Alle reacties Link kopieren
Hier na uitgebreid onderzoek van man gekozen voor Quooker, zeker geen spijt van! Wij willen echt niet meer zonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Franke kraan, destijds gratis bij de keuken gekregen. Werkt voor kopjes thee helemaal perfect! Wat ik wel merk is dat als ik een hele pan met kokend water wil (of 3 koppen thee meteen achter elkaar), hij op het laatst meer moeite heeft en dan wat spettert.
Ding blijft een aanwinst, maar alleen daarom zou ik voor een Quooker gaan wanneer deze stuk is.
(Ik ga er namelijk vanuit dat de Quooker dat niet heeft?)
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Franke blijkt een fout in het mechanisme te hebben waarmee de kraan van koud naar heet gaat. Eerste keer ging hij stuk in garantie: nieuw tussenstuk. Twee weken later weer stuk: Opgelapt. Paar weken later: weer stuk. De monteur heeft toen eea verlijmd en zei: 'Dit is een gekend probleem, zit in de productie en eigenlijk mag ik niet lijmen, maar dat is het enige wat helpt'. Paar maanden later en buiten garantie: weer stuk. En nu al een paar jaar een Quooker waar ik heel tevreden over ben.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
09-04-2020 11:40
De mijne gaat al 13 jaar mee zonder enig onderhoud. En ik doe er echt alles mee: thee (veel), pasta, eieren. Disclaimer: ik zit wel in gebied met extreem zacht water.
Dan hebben we wellicht gewoon pech gehad.. maar dan nog vind ik het een topproduct. Uiteraard doen wij ook meer als kopjes thee maar hij wordt wel echt de hele dag gebruikt. Nu met thuis werken nog meer als anders. Hier overigens echt hard water. Er zat ook echt heel veel kalk aanslag in het reservoir. De monteur heeft het laten zien.
ach.. ik doe ook maar wat..
Ik lees even mee!
We hebben zojuist een quooker geïnstalleerd en ik heb ook aardig wat 'onderzoek' gedaan naar de alternatieven. Maar overal kom ik dezelfde info tegen: er is gewoon geen gelijkwaardig alternatief voor Quooker. Ook gerenommeerde merken zoals Itho-Daalderop, Grohe, Franke, etc. zijn gewoon goedkopere en minder doorontwikkelde quooker-achtige systemen.

Qua werking en kwaliteit zitten ze gewoonweg (nog) niet op hetzelfde niveau. De prijs van quooker is ook hoger maar wel in verhouding tot de (beter) kwaliteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven