Welke lamp boven het aanrecht?

04-05-2010 21:14 9 berichten
In onze nieuwe keuken hebben we straks geen bovenkastjes. Er komt wel een koof om de afvoer van de afzuiger weg te werken, maar ik wil eigenlijk geen spotjes hier in.

Nu heb ik mooie lampen gezien

http://www.360volt.com/du ... ampen/Brodecwandlamp.html

maar man ziet beren op de weg om snoeren weg te werken (in muur vrezen enzo). Ik denk dan, we moeten toch aan de bak (het is een nieuwbouwhuis) dus waarom dat dan ook niet doen?

Iemand orginele tips?

Alle reacties Link kopieren
Grappig ik heb deze dus maar twee hanglampen ervan, gewoon boven het aanrecht.
Toevallig! Sta je dan niet in je werklicht?

Ik vind deze http://www.360volt.com/dutch/lampen/WIT/Kolmberg.html

ook mooi, maar gelijk weer een stuk duurder.... En aan 1 hiervan heb ik ook niet genoeg.
spotjes in de afzuigkap zou ik wel doen, de kap zelf houd het andere licht wat je in de keuken hebt namelijk weg en niets is zo irritant als niet goed in de pan te kunnen kijken.

Wij hebben ook geen bovenkasten en alleen aan het plafond een lamp met 3 halogeenspots, en dus een afzuigkap met 2 spots. Bevalt perfect. Maar toen laatst de spots in de afzuigkap kapot waren heb ik me echt dood lopen ergeren.
In de afzuiger zitten uiteraard wel spotjes.
Zou halogeen nemen. Is wat zuiniger dan gloeilamp, erg gericht licht en het heeft een mooi kleurenspectrum; is belangrijk met voedsel.
in de muur frezer veel werk? Pffft, aansteller die man van jou. Doe het desnoods zelf.....
Wij hebben inbouwspotjes in het plafond, met dimmer, en werkt perfect! We zetten ze voluit om 'werklicht' te hebben of een beetje gedimd voor sfeerlicht. Ik was eerst bang dat de spotjes te hoog (als in te ver van het werkblad) zouden komen, maar in de praktijk blijkt het juist heel goed te gaan. Ik heb ze iets achter het midden van het werkblad uitgelijnd, zodat je niet in je eigen licht staat. Maar voor spotjes moet je ws. nog veel meer frezen en/of draden door je plafond trekken...

Succes!
@Chip, nee dat hoeft niet want er komt een koof waar ze in geplaatst kunnen worden. Maar het punt is dat ik dat dus eigenlijk niet wil...

Ik ben bezig met man te bewerken dat ik ze echt heel heel heel graag wil....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven