Welke lego set is het leukst?

12-07-2023 13:52 254 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die lego bloemen en planten sets zo leuk en ik heb besloten dat ik er eentje mag kopen van mezelf.

Maar welke is leuker? Ik kan niet kiezen :facepalm:
Het boeket: https://www.lego.com/nl-nl/product/wild ... quet-10313
De Orchidee: https://www.lego.com/nl-nl/product/orchid-10311
Vetplantjes: https://www.lego.com/nl-nl/product/succulents-10309

Heeft iemand een van deze sets en blijven ze goed in elkaar zitten? Ik las bij het boeket dat de steentjes soms wat los zitten en eraf vallen.

Edit: Het is de Orchidee set geworden. In deze topic mogen uiteraard ook andere Lego sets besproken worden :)
hadalabo wijzigde dit bericht op 12-07-2023 23:01
10.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 'het boeket'. Geen ervaring met losvallende steentjes hier, ja, gisteren, maar toen sloeg ik er met de bediening van de luxaflex tegenaan, dus dat was min of meer eigen schuld.

Het enige is wel dat je het boeket zelf in een vaasje moet zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het boeket de leukste, want hij is echt ruimtelijk. Mijn moeder heeft hem, staat regelmatig op tafel. BV als het zo bloedheet is, want dan is een echt boeket zo weg. De orchidee vind ik mooi, maar niet voor bv midden op tafel.

Geen problemen met de steentjes.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Brickset heeft reviews van Lego en commentaar van LEGO liefhebbers.

Over de orchidee zegt de schrijver, dat de pot te klein is, waar één van de reageerders het niet mee eens is en een ander wel.
https://brickset.com/article/74005/review-10311-orchid

Vetplantjes
https://brickset.com/article/74004/revi ... succulents
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij echte Lego zitten de steentjes niet los hoor. Het boeket en de vetplantjes zijn beide erg mooi. De orchidee vind ik net zo saai als de echte orchideeën.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nah, wat leuk dit en precies op het goede moment :-D ! Ik kocht vroeger de Lego pakketten vooral voor mezelf, want mijn dochter vond het na drie steentjes wel mooi geweest en was vooral blij met het eindresultaat. Ik wist niet dat dit bestond!
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vader zei vroeger altijd Kunstbloemen is armoe en ik ben het dik met hem eens. In een vaas horen echte bloemen en geen plastic
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna75 schreef:
12-07-2023 14:07
Nah, wat leuk dit en precies op het goede moment :-D ! Ik kocht vroeger de Lego pakketten vooral voor mezelf, want mijn dochter vond het na drie steentjes wel mooi geweest en was vooral blij met het eindresultaat. Ik wist niet dat dit bestond!

Ken je de Taj Mahal van Lego?
Ook zo mooi.

Google op: Lego for adults
Er gaat een wereld voor je open.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Wil je het perse bij de lego store kopen?
Op bol is hij een stuk goedkoper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het boeket, kan ik aanraden. Bloemetjes vallen er weleens af met stoffen e.d.. maar dat zal meer aan mij liggen.
Oh en ik zou voor het boeket gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Amazon geldt de Prime Deal ook op veel Lego!

https://www.amazon.nl/deal/ec000794?sho ... _mw_sl6_4f
Alle reacties Link kopieren Quote
Het boeket! By far de mooiste
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaes schreef:
12-07-2023 14:13
Wil je het perse bij de lego store kopen?
Op bol is hij een stuk goedkoper.
Nee, ik heb ze ergens anders goedkoper gezien inderdaad.
Vind je de orchidee of het boeket beter bij je inrichting passen? Bij het boeket kan je afwisselen met de vaas, of de bloemen over meerdere vazen verdelen, dus daar heb je misschien wat meer variatie mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Altea schreef:
12-07-2023 14:21
Vind je de orchidee of het boeket beter bij je inrichting passen? Bij het boeket kan je afwisselen met de vaas, of de bloemen over meerdere vazen verdelen, dus daar heb je misschien wat meer variatie mee.
Het past allemaal. De Orchidee en de vetplantjes kan ik beter kwijt op de plek waar ik het neer wil zetten en ik heb ook een vaasje staan met nepbloemen waarvan ik denk daar kan dat lego boeket ook wel in. Het voordeel van de orchidee is dat er al een potje bij zit, bij het boeket is het nog maar de vraag of het leuk staat in de vaas die ik heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
truusperenat schreef:
12-07-2023 14:08
Mijn vader zei vroeger altijd Kunstbloemen is armoe en ik ben het dik met hem eens. In een vaas horen echte bloemen en geen plastic
Dit heeft natuurlijk in de verste verte niets met kunstbloemen te maken. Zie dit meer als een leuk stukje kunst om neer te zetten.

Niemand zal hierbij denken dat het moet lijken alsof er een vers boeket bloemen op tafel staat namelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit boeket https://www.lego.com/nl-nl/product/flower-bouquet-10280 en idd vallen er regelmatig delen af. De 'bladeren' heb ik er sowieso niet meer aangezet nadat die er voor de miljoenste keer afvielen.
Maar ik vind het nog steeds leuk, het staat op een zo veilig mogelijke plek.
Sinds kort heb ik er 2 zonnebloemen bij.
solomio wijzigde dit bericht op 12-07-2023 14:40
10.03% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de vetplantjes leukst van die 3.

En die heb ik ook. :-D
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
truusperenat schreef:
12-07-2023 14:08
Mijn vader zei vroeger altijd Kunstbloemen is armoe en ik ben het dik met hem eens. In een vaas horen echte bloemen en geen plastic
Ik ben dun met je oneens. Het is lego.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de orchidee en het boeket (en de bonsai, de paradijsvogel plant en tulpen) en het boeket blijft wel mijn favoriet. Ik stoot alleen af en toe de sprietjes van dat lila ding er af, voor de rest vind ik het wel stevig. Maar het ligt er inderdaad ook aan wat het beste bij je inrichting past.

Zo heb ik de paradijsvogel plant alleen maar gekocht omdat ik €100 aan boekenbonnen op moest maken, maar ik vind hem dus veel mooier dan verwacht omdat hij goed bij mijn interieur past.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de orchidee en vind hem super mooi in mijn kast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de vetplantjes het leukst !
Ik heb het andere boeket al staan na de aanschaf nog een kapitaal aan kleine doorzichtige blauwe stukjes uitgegeven voor het water-effect (en dan kan je ze wat beter positioneren )
Alle reacties Link kopieren Quote
truusperenat schreef:
12-07-2023 14:08
Mijn vader zei vroeger altijd Kunstbloemen is armoe en ik ben het dik met hem eens. In een vaas horen echte bloemen en geen plastic
Nou, gefeliciteerd.

En nu?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Vanillana schreef:
12-07-2023 14:34
Dit heeft natuurlijk in de verste verte niets met kunstbloemen te maken. Zie dit meer als een leuk stukje kunst om neer te zetten.

Niemand zal hierbij denken dat het moet lijken alsof er een vers boeket bloemen op tafel staat namelijk.
+1

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven