Welke lego set is het leukst?

12-07-2023 13:52 254 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die lego bloemen en planten sets zo leuk en ik heb besloten dat ik er eentje mag kopen van mezelf.

Maar welke is leuker? Ik kan niet kiezen :facepalm:
Het boeket: https://www.lego.com/nl-nl/product/wild ... quet-10313
De Orchidee: https://www.lego.com/nl-nl/product/orchid-10311
Vetplantjes: https://www.lego.com/nl-nl/product/succulents-10309

Heeft iemand een van deze sets en blijven ze goed in elkaar zitten? Ik las bij het boeket dat de steentjes soms wat los zitten en eraf vallen.

Edit: Het is de Orchidee set geworden. In deze topic mogen uiteraard ook andere Lego sets besproken worden :)
hadalabo wijzigde dit bericht op 12-07-2023 23:01
10.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind ze allemaal geweldig maar als ik er maar 1 mocht kiezen dan zou ik voor het boeket gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanillana schreef:
12-07-2023 14:34
Dit heeft natuurlijk in de verste verte niets met kunstbloemen te maken. Zie dit meer als een leuk stukje kunst om neer te zetten.

Niemand zal hierbij denken dat het moet lijken alsof er een vers boeket bloemen op tafel staat namelijk.
En het heeft al helemaal niet met armoe te maken: Lego is hartstikke duur. :euro:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Boeket is het leukst vind ik, heb 'm ook.
(Heb ook legoset ' Sterrennacht'. van van Gogh, echt heel leuk, om te doen en te zien)
Alle reacties Link kopieren Quote
truusperenat schreef:
12-07-2023 14:08
Mijn vader zei vroeger altijd Kunstbloemen is armoe en ik ben het dik met hem eens. In een vaas horen echte bloemen en geen plastic
Ken je deze sets van Lego? Daar lijkt het niet op nl.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommige creator 3in1 sets zijn ook heel leuk, zoals deze: https://www.lego.com/nl-nl/product/majestic-tiger-31129
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het boeket en de orchidee. Ja van het boeket vallen wel eens steentjes af als je er tegen aan stoot (of als je kinderen hebt). Ik vind ze alle twee leuk, maar de orchidee is ms wat “gelikter”. De vet plantjes wil ik ook nog wel een keer…. :-D
What would Patsy do?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zelf de bonsai ook erg grappig, alleen wat klein. Ik zou zelf ook denken dat de vetplanten wat klein is/lijkt, omdat er weinig hoogte in zit. De bonsai heeft dan weer meer hoogte lagen.

Ik vind de zonnebloemen en de tulpen trouwens ook leuk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oeh, gaaf zeg!!

Ik vind het boeket het mooiste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb onder andere deze: https://www.bol.com/nl/p/lego-icons-ged ... androidapp

Het leuke aan deze is dat je hem op tafel kan leggen, maar hem ook aan de muur kan hangen.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
12-07-2023 16:20
Ik vind zelf de bonsai ook erg grappig, alleen wat klein. Ik zou zelf ook denken dat de vetplanten wat klein is/lijkt, omdat er weinig hoogte in zit. De bonsai heeft dan weer meer hoogte lagen.

Ik vind de zonnebloemen en de tulpen trouwens ook leuk.
Wat ik jammer vind aan de bonsai, is dat je volgens mij of voor de groene blaadjes of voor de bloesem moet kiezen. Dus je hebt altijd een deel “los” liggen. Dat is hier in huis vragen om moeilijkheden :-D
What would Patsy do?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladyday21 schreef:
12-07-2023 16:29
Wat ik jammer vind aan de bonsai, is dat je volgens mij of voor de groene blaadjes of voor de bloesem moet kiezen. Dus je hebt altijd een deel “los” liggen. Dat is hier in huis vragen om moeilijkheden :-D
Klopt. Maar ik vind wel grappig dat de bloesem niet gewoon bloemetjes zijn. :hihi:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat ik jammer vind aan de orchidee: de kleine bloemetjes zijn bedrukt. Dat vind ik er dan toch wat afbreuk aan doen. Maar verder is hij wel heel mooi.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
12-07-2023 16:35
En wat ik jammer vind aan de orchidee: de kleine bloemetjes zijn bedrukt. Dat vind ik er dan toch wat afbreuk aan doen. Maar verder is hij wel heel mooi.
Ja, wat ik aan die kleine bloemetjes dan wél weer leuk vindt, is dat het stukje ook het hoofd is van de demogorgon van de Stranger Things set… :-D , maar dat zegt jullie misschien niet zo veel…
What would Patsy do?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladyday21 schreef:
12-07-2023 16:40
Ja, wat ik aan die kleine bloemetjes dan wél weer leuk vindt, is dat het stukje ook het hoofd is van de demogorgon van de Stranger Things set… :-D , maar dat zegt jullie misschien niet zo veel…
Jawel, dat wilde ik er aanvankelijk ook als pluspunt bijschrijven :)
Of in ieder geval dat er instructies bestaan om van je orchidee een demogorgon te bouwen: https://thebrickblogger.com/2023/03/leg ... magorchid/
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
12-07-2023 16:48
Jawel, dat wilde ik er aanvankelijk ook als pluspunt bijschrijven :)
Of in ieder geval dat er instructies bestaan om van je orchidee een demogorgon te bouwen: https://thebrickblogger.com/2023/03/leg ... magorchid/
Haha, wat grappig! Nee, die kende ik dan weer niet.
What would Patsy do?
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgan-Salander schreef:
12-07-2023 16:26
Ik heb onder andere deze: https://www.bol.com/nl/p/lego-icons-ged ... androidapp

Het leuke aan deze is dat je hem op tafel kan leggen, maar hem ook aan de muur kan hangen.
Die doet mij denken aan een rouw-bloemstuk. :$
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
12-07-2023 16:56
Die doet mij denken aan een rouw-bloemstuk. :$
Ja, dat heb ik nou ook. Die kleuren zijn mij een beetje te “herfstig”.
What would Patsy do?
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
12-07-2023 16:56
Die doet mij denken aan een rouw-bloemstuk. :$
Ik vind het zo'n typisch Amerikaans tafelstuk voor Thanksgiving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de orchidee in "het echt" gezien en die is ook heel erg mooi.

Ik vind het boeket ook zo mooi, maar zou niet weten waar ik het zou moeten zetten, denk dat ik hem een keer voor mijn moeder ga kopen, dan kan ik er ook van meegenieten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie dat bol.com de prijzen aangepast heeft aan Amazon Prime Day. En ik heb nog een bon van bol.com.

Vind dat liggende bloemstuk ook leuk maar ik vind dat niet zo leuk aan de muur en geen plek op tafel waar dat goed tot z'n recht komt.

Ik vind het boeket ook echt prachtig maar ik neig toch meer naar de orchidee nu omdat ik daar een beter plekje voor heb. Het is ook allemaal zo leuk. Zou me niks verbazen als ik ze uiteindelijk een keer allemaal koop. :D
Alle reacties Link kopieren Quote
En het is voor mij niet ter vervanging van echte bloemen. Vind deze sets gewoon zo geinig en leuk bedacht. En ik speelde vroeger als kind ook graag met lego.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
12-07-2023 14:38
Ik heb dit boeket https://www.lego.com/nl-nl/product/flower-bouquet-10280 en idd vallen er regelmatig delen af. De 'bladeren' heb ik er sowieso niet meer aangezet nadat die er voor de miljoenste keer afvielen.
Maar ik vind het nog steeds leuk, het staat op een zo veilig mogelijke plek.
Sinds kort heb ik er 2 zonnebloemen bij.
Deze heb ik ook! Vind dit een mooier boeket dan die uit de OP. Maar ik heb nog nooit last gehad van losse blokjes ofzo. Hij staat gewoon op de kast en nog nooit iets er af gevallen. Krijg er veel leuke reacties op! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
12-07-2023 14:49
Ik heb de orchidee en het boeket (en de bonsai, de paradijsvogel plant en tulpen) en het boeket blijft wel mijn favoriet. Ik stoot alleen af en toe de sprietjes van dat lila ding er af, voor de rest vind ik het wel stevig. Maar het ligt er inderdaad ook aan wat het beste bij je inrichting past.

Zo heb ik de paradijsvogel plant alleen maar gekocht omdat ik €100 aan boekenbonnen op moest maken, maar ik vind hem dus veel mooier dan verwacht omdat hij goed bij mijn interieur past.
Ooo die paradijsvogelplant staat al een tijdje op mijn wensenlijst…. Is mijn favoriete bloem. Goed om te horen dat hij in het echt nog mooier is!
Wat leuk!
Mijn zoon heeft de rozen, staan erg mooi in een vaas. Helaas niet handig met katten, zijn rozen worden regelmatig gesloopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanillana schreef:
12-07-2023 14:34
Dit heeft natuurlijk in de verste verte niets met kunstbloemen te maken. Zie dit meer als een leuk stukje kunst om neer te zetten.

Niemand zal hierbij denken dat het moet lijken alsof er een vers boeket bloemen op tafel staat namelijk.
Een stukje kunst :lol:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven