Welke lego set is het leukst?

12-07-2023 13:52 254 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die lego bloemen en planten sets zo leuk en ik heb besloten dat ik er eentje mag kopen van mezelf.

Maar welke is leuker? Ik kan niet kiezen :facepalm:
Het boeket: https://www.lego.com/nl-nl/product/wild ... quet-10313
De Orchidee: https://www.lego.com/nl-nl/product/orchid-10311
Vetplantjes: https://www.lego.com/nl-nl/product/succulents-10309

Heeft iemand een van deze sets en blijven ze goed in elkaar zitten? Ik las bij het boeket dat de steentjes soms wat los zitten en eraf vallen.

Edit: Het is de Orchidee set geworden. In deze topic mogen uiteraard ook andere Lego sets besproken worden :)
hadalabo wijzigde dit bericht op 12-07-2023 23:01
10.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hadalabo schreef:
13-07-2023 19:54
En dan te bedenken dat ik nog getwijfeld heb of ik dit topic aan zou maken omdat ik zoiets had van op Viva vinden ze het vast heel stom :rofl:

Lego is leuk.

Maak begin december vooral weer een topic aan,
over wat je voor Sinterklaas/Kerst/ Nieuwjaarsvoornemen zal vragen/kopen.
In die periode worden er meer sets aangeboden op Marktplaats.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisteren het wilde bloemen boeket besteld en heb de halve dag al zitten bouwen 😂 hij is echt leuk! Nog drie bloemen te gaan; maar die bewaar ik tot morgen 😃
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
13-07-2023 13:41
Ik krijg binnenkort een paar duizend euro terug van de belasting en dat wil ik in lego gaan beleggen. Ik koop een paar dozen die ik zelf ook graag zou willen hebben, maar nu onmogelijk de tijd voor heb (o.a. de Titanic). Die laat ik dan een aantal jaren in de doos in de kast staan en dan ga ik pas beslissen of ik ze ga bouwen of weer verder ga verkopen.
Ohhh de titanic die wil ik ook zo graag! Maar ik wil het dan ergens wegzetten en heb er de ruimte eigenlijk niet voor. M’n Harry Potter kasteel staat ook stof te vangen in slaapkamer van zoon. Zou heel graag grote glazen vitrine kasten in de kleinste slaapkamer ( die is echt klein ) willen hebben maar ik krijg manlief niet zo ver 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb de lego mozaïekmaker gekocht. Nu in de sale op lego.com voor 59,99 ipv 99,99. Weer eens wat anders dan wat ik normaal bouw. Ben benieuwd of ik dit leuk vind :)
Alle reacties Link kopieren Quote
I love lego!! Ik heb alle HP sets van de vorige serie en ben nu de bewegende figuren (uil, feniks en draak) aan het verzamelen.
Verder de boomhut en pirates of the carribean. Beide hele mooie gedetailleerde sets.
HP zit nu in zakken, de andere twee staan in de woonkamer. In het najaar ga ik weer ruilen.

Ik heb nu een toffe set gezien van Lego friends, een botanische tuin voor 12+.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
13-07-2023 13:41
Ik krijg binnenkort een paar duizend euro terug van de belasting en dat wil ik in lego gaan beleggen. Ik koop een paar dozen die ik zelf ook graag zou willen hebben, maar nu onmogelijk de tijd voor heb (o.a. de Titanic). Die laat ik dan een aantal jaren in de doos in de kast staan en dan ga ik pas beslissen of ik ze ga bouwen of weer verder ga verkopen.
Een collega van mij doet dat ook. Nog altijd spijt (nou ja, meer jammer dan echt spijt) dat ik de eerste deathstar van 200 euro niet gekocht heb. 🙈 En dan 4x of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
En bedankt! Dankzij dit topic heb ik een nieuwe Lego set gekocht (starwars) terwijl ik eigenlijk geen geld mag uitgeven. Het is wel via marktplaats en ik ben overspannen en ze zeggen dat het dan goed is om dingen met je handen te doen, dus het is vanwege medische redenen, maar toch.... (6) :whip: ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
15-07-2023 18:40
En bedankt! Dankzij dit topic heb ik een nieuwe Lego set gekocht (starwars) terwijl ik eigenlijk geen geld mag uitgeven. Het is wel via marktplaats en ik ben overspannen en ze zeggen dat het dan goed is om dingen met je handen te doen, dus het is vanwege medische redenen, maar toch.... (6) :whip: ;-)

Je bent geëxcuseerd :A:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net ook het wilde bloemen boeket van Lego gekocht. Ik heb online bij Ikea ook al een vaas gezien waar ik hem in wil gaan zetten.
Ik ben benieuwd. Al 20 jaar geen Lego meer gebouwd ongeveer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nina-tje schreef:
16-07-2023 11:31
Ik heb net ook het wilde bloemen boeket van Lego gekocht. Ik heb online bij Ikea ook al een vaas gezien waar ik hem in wil gaan zetten.
Ik ben benieuwd. Al 20 jaar geen Lego meer gebouwd ongeveer.
Komt vast goed. Er zit een goed instructieboekje bij, de zakjes met steentjes zijn genummerd en je bouwt per nummer. En als dat nog niet lukt zijn er op Youtube videos hoe je het moet bouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de Mosaic Maker besteld op lego.com. Moet wel wachten tot oktober tot hij geleverd wordt, maar ik heb geen haast. Lijkt me leuk om zo een zelfgemaakt lego kunstwerk aan de muur te kunnen hangen, en dat voor maar 60 euro.

Voor mijn verjaardag ga ik de 3in1 tijger/rode panda/nog iets vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nina-tje schreef:
16-07-2023 11:31
Ik heb net ook het wilde bloemen boeket van Lego gekocht. Ik heb online bij Ikea ook al een vaas gezien waar ik hem in wil gaan zetten.
Ik ben benieuwd. Al 20 jaar geen Lego meer gebouwd ongeveer.
Kinderen kunnen het ook dus... 😉
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben na twee bossen (ik kon ook niet kiezen) bloemen in elkaar frutselen helemaal zen! Al sprong ik af en toe wel inwendig uit mijn vel als er na lang zoeken in een genummerd zakje een onderdeel miste, maar dat zat dan toch uiteindelijk weer in een ongenummerd zakje. Bij een volgend project zou ik daar ongetwijfeld heel mindful mee omgaan :lol:.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij zaten die ongenummerde zakjes wel weer in een zakje met nummer. Ik dacht wel een paar keer van het zal toch niet he?! Maar toen bleek het steentje net onder het instructie boekje te liggen of onder een groter onderdeel. En ik hield hier en daar wat steentjes over dat ik dacht heb ik nu iets verkeerd gedaan maar dat doet Lego blijkbaar vaker.

Word nog steeds vrolijk als ik naar mijn orchidee kijk. Denk ook niet dat ik me aan mijn eigen afspraak ga houden wat betreft weer een nieuwe set kopen :hihi:

Weet iemand wanneer je over het algemeen de beste lego deals hebt? Of hebben ze gewoon het hele jaar door aanbiedingen? Gok dat het rond sinterklaas en kerst juist niet afgeprijsd is want mensen kopen het toch wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben nu een filmpje aan het kijken van hoe je de Eiffeltoren moet bouwen en wat een werk zeg, ben ik vast weken mee bezig. Denk niet dat ik die set ooit ga kopen:
https://youtu.be/Duoo4XmTSfc
Alle reacties Link kopieren Quote
Hadalabo schreef:
16-07-2023 22:08
Bij mij zaten die ongenummerde zakjes wel weer in een zakje met nummer. Ik dacht wel een paar keer van het zal toch niet he?! Maar toen bleek het steentje net onder het instructie boekje te liggen of onder een groter onderdeel. En ik hield hier en daar wat steentjes over dat ik dacht heb ik nu iets verkeerd gedaan maar dat doet Lego blijkbaar vaker.

Word nog steeds vrolijk als ik naar mijn orchidee kijk. Denk ook niet dat ik me aan mijn eigen afspraak ga houden wat betreft weer een nieuwe set kopen :hihi:

Weet iemand wanneer je over het algemeen de beste lego deals hebt? Of hebben ze gewoon het hele jaar door aanbiedingen? Gok dat het rond sinterklaas en kerst juist niet afgeprijsd is want mensen kopen het toch wel.
Brickshop, Misterbricks en Marktplaats :)
Alle reacties Link kopieren Quote
De Home Alone set is ook écht een aanrader! Wauw :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic!

Ik ben gek op Lego en heb meerdere sets van gebouwen, Friends, camperbus vliegtuigje , star wars en andere superhelden, van alles en nog wat en allemaal mini’s erdoor heen lopen als een soort van toneelstuk 😅

Pas geleden de Mario set gekocht en dat is echt grappig om te spelen 😁

Ik volg het topic
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben momenteel een bulldozer van technic lego aan het bouwen. Een heel werk maar super leuk om te doen. Deze kan ik straks ook besturen met een app

Tip voor lego online kopen. Check eerst de reviews. Een tijdje geleden was er een site waar je werd opgelicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter had al een paar van deze setjes op haar verlanglijstje staan. Maar zelf vind ik ze ook wel heel leuk.

Ik had ze al een poosje als favoriet staan bij Bol. Vandaag zijn ze in prijs verlaagd.
Misschien ga ik toch zo maar een setje bestellen. :)

Heeft iemand set 10280? Die is wat rustiger.
Mij lijken de kleuren van boeket 10313 beetje “heftig”.
stempelinkt wijzigde dit bericht op 24-07-2023 09:54
17.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nina-tje schreef:
16-07-2023 11:31
Ik heb net ook het wilde bloemen boeket van Lego gekocht. Ik heb online bij Ikea ook al een vaas gezien waar ik hem in wil gaan zetten.
Ik ben benieuwd. Al 20 jaar geen Lego meer gebouwd ongeveer.
Welke vaas heb je gezien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik ongelimiteerd geld en daarmee ruimte had, zou ik net als die vloggers op youtube zo'n enorme Lego-kelder bouwen en alle sets verzamelen....

Maar helaas, die vlieger gaat niet op. Ik heb het Harry Potter kasteel (decor in mijn woonkamer) en het (oude) boeket. Ik vind het nieuwe boeket niet mooi, te felle kleuren.

Andere sets die ik gebouwd (maar weer doorverkocht) heb: Diagon Alley (heeeel leuk om te bouwen) en Home Alone (ook echt super leuk).

Weet niet of het hier al genoemd is, maar voor als je Lego bouwen super leuk vindt maar ook geen oneindig geld of ruimte hebt: er zijn ook websites waar je Lego sets kunt huren. Met een soort abonnement of eenmalig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
24-07-2023 09:44
Weet niet of het hier al genoemd is, maar voor als je Lego bouwen super leuk vindt maar ook geen oneindig geld of ruimte hebt: er zijn ook websites waar je Lego sets kunt huren. Met een soort abonnement of eenmalig.

Wat leuk.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
stempelinkt schreef:
24-07-2023 09:30
Mijn dochter had al een paar van deze setjes op haar verlanglijstje staan. Maar zelf vind ik ze ook wel heel leuk.

Ik had ze al een poosje als favoriet staan bij Bol. Vandaag zijn ze in prijs verlaagd.
Misschien ga ik toch zo maar een setje bestellen. :)

Heeft iemand set 10280? Die is wat rustiger.
Mij lijken de kleuren van boeket 10313 beetje “heftig”.
Die heb ik. Ik vind hem mooier dan de 10313. Die laatste vind ik inderdaad te fel qua kleuren, te druk. Past niet in mijn woonkamer qua kleuren en de 10280 wel :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gekke vraag misschien, maar ik heb laatst de gitaar met versterker van lego in elkaar gezet en vind het zo leuk dat ik nu verder wil kijken. Als ik iets op marktplaats koop, is het dan al een keer in elkaar gezet en mis je dan de genummerde zakjes, want als dat zo is lijkt het me super moeilijk worden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven