Wesp in stofzuiger

21-06-2025 22:21 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou er vloog er 1 mijn kamer in en in plaats van dat beest rustig weg te jagen, pak ik in een opwelling mijn stofzuiger (met stofzuigerzak) en zuig de wesp op.
Daarna chatgtp erbij gepakt en die gaf aan: dat beest kan nog leven in je stofzuiger😳
Advies van chatgtp:’ laat de stofzuiger nog een paar minuten aan’

Ook gedaan, maar nu ben ik alsnog bang dat hij nog leeft en er over enkele dagen eruit vliegt of kruipt en agressief begint te steken.

Ik durf de zak ook niet te wisselen nu.
Wat zijn jullie gedachten? Zou hij nog kunnen leven of vernietigd door de stofzuiger?
aikidoka schreef:
22-06-2025 15:22
Als jullie echt nog nooit gestoken zijn, dan zijn jullie zeer waarschijnlijk niet allergisch. Dat ontstaat namelijk meestal pas na een eerste of meerdere steken.

Overigens dicht je de wesp een stuk meer intelligentie toe dan zij bezit. Die snapt echt niet dat jij hem in die stofzuiger hebt gestopt en neemt geen wraak. In mijn ervaring steken ze allemaal alleen als ze klem zitten of zo.
Geen idee, ik kan het niet weten want tot nu toe niet gestoken.
wolkje8 schreef:
22-06-2025 16:06
Hoi Hanaa, ik wil je niet bang maken maar zo'n wesp blijft echt lang leven hoor. zijn taaie rakkers. spreek uit ervaring had ooit een wespennest naast mijn dakraam en dus uiteindelijk in mijn kleding/hobby kamer. Dacht plak de deur een paar dagen af dan gaan ze wel dood. Maar die krengen bleven dus weken in leven. Dus verzamel je moed maak de stofzuiger open, sla meteen het lipje van de stofzuigerzak dicht en plakband erop en weggooien . Komt goed !
Hoe heb je ze uiteindelijk uit die kamer gekregen? Waren ze dan niet wat versuft intussen?
calvijn1 schreef:
22-06-2025 16:26
:rofl: :bonk: :facepalm:

Jij denkt werkelijk door een deur van een kamer dicht te tapen, het wespje door zuurstof te kort komt te overlijden???.

Koekoek
Hopelijk overlijdt deze wesp wel door het zuurstoftekort in mijn stofzuiger
Een hele kamer afsluiten? zal vast wel genoeg zuurstof voor een maand bevatten voor een wesp.

Ik ga overmorgen nog eens flink stofzuigen en wissel daarna dan de zak.
Hanaa schreef:
22-06-2025 19:55
Hoe heb je ze uiteindelijk uit die kamer gekregen? Waren ze dan niet wat versuft intussen?
Jep de gemeente had de buitenkant waar het nest zat verwijderd/verdelgt. De wespen die bij mij binnen zaten hebben we inderdaad door het raam te openen en door ze daar uit te kieperen met hand veger en blik verwijderd, ze leefden nog maar waren inderdaad heel suf gelukkig.brrr was vreselijk zaten overal
calvijn1 schreef:
22-06-2025 16:26
:rofl: :bonk: :facepalm:

Jij denkt werkelijk door een deur van een kamer dicht te tapen, het wespje door zuurstof te kort komt te overlijden???.

Koekoek
Was ook eerder een paniekreactie en wishful thinking >geen water geen eten > ga dood! :-D
Hanaa schreef:
22-06-2025 19:58
Hopelijk overlijdt deze wesp wel door het zuurstoftekort in mijn stofzuiger
Een hele kamer afsluiten? zal vast wel genoeg zuurstof voor een maand bevatten voor een wesp.

Ik ga overmorgen nog eens flink stofzuigen en wissel daarna dan de zak.
Het dichtmaken van je stofzuigerslang maakt je stofzuiger niet luchtdicht hoor, dus als dst je hoop is kun je lang wachten.
aikidoka schreef:
22-06-2025 23:18
Het dichtmaken van je stofzuigerslang maakt je stofzuiger niet luchtdicht hoor, dus als dst je hoop is kun je lang wachten.
Denk je? Er zit nog een plastic zak om de kop heen, vastgemaakt met wel rubberen elastiek.
Hanaa schreef:
22-06-2025 23:58
Denk je? Er zit nog een plastic zak om de kop heen, vastgemaakt met wel rubberen elastiek.
Dat maakt de kans groter. Maar een kleine opening in de constructie van je stofzuiger ergens is voldoende om toch voldoende lucht door te laten, dus ik zou het niet als methode hanteren.
Hallodaar schreef:
22-06-2025 09:17
Wat zei ze?
"Hoi, daar ben ik weer!"?
Ieder huis is tientallen, zelfs honderden spinnen rijk. Maak je geen illusies.
Dat je ze maar zelden ziet, betekent niet dat ze er niet in grote getalen zijn.
(Ik moet dit overigens níet tegen mijn jongste zeggen) haha!
Gemiddeld telt een huis zo'n 1500 spinnen heb ik ooit een keer gelezen O_O

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven