Wesp in stofzuiger
zaterdag 21 juni 2025 om 22:21
Nou er vloog er 1 mijn kamer in en in plaats van dat beest rustig weg te jagen, pak ik in een opwelling mijn stofzuiger (met stofzuigerzak) en zuig de wesp op.
Daarna chatgtp erbij gepakt en die gaf aan: dat beest kan nog leven in je stofzuiger
Advies van chatgtp:’ laat de stofzuiger nog een paar minuten aan’
Ook gedaan, maar nu ben ik alsnog bang dat hij nog leeft en er over enkele dagen eruit vliegt of kruipt en agressief begint te steken.
Ik durf de zak ook niet te wisselen nu.
Wat zijn jullie gedachten? Zou hij nog kunnen leven of vernietigd door de stofzuiger?
Daarna chatgtp erbij gepakt en die gaf aan: dat beest kan nog leven in je stofzuiger
Advies van chatgtp:’ laat de stofzuiger nog een paar minuten aan’
Ook gedaan, maar nu ben ik alsnog bang dat hij nog leeft en er over enkele dagen eruit vliegt of kruipt en agressief begint te steken.
Ik durf de zak ook niet te wisselen nu.
Wat zijn jullie gedachten? Zou hij nog kunnen leven of vernietigd door de stofzuiger?
zondag 22 juni 2025 om 08:54
Ha! Ik ben tijdens een wandeling aangevallen door een agressieve bijenzwerm in een park (in Nederland!) en ben met 50+ steken op de eerste hulp beland. Dus bijen kunnen er zeker ook wat van.KamilleT schreef: ↑22-06-2025 07:41Bevallen is erger maar ik vond het echt een nare steek. Bovendien werd mijn hele arm stijf en pijnlijk en heb ik er dage last van gehad. Het zijn gewoon heel nare agressieve beesten.
Bijen en hommels vind ik niet eng, die laten je wel met rust, maar wespen vallen gewoon bewust aan.
Ja, stijfheid en pijn horen erbij na een steek, maar toch ook weer niet zo vreselijk?
zondag 22 juni 2025 om 09:03
pina schreef: ↑22-06-2025 08:54Ha! Ik ben tijdens een wandeling aangevallen door een agressieve bijenzwerm in een park (in Nederland!) en ben met 50+ steken op de eerste hulp beland. Dus bijen kunnen er zeker ook wat van.
Ja, stijfheid en pijn horen erbij na een steek, maar toch ook weer niet zo vreselijk?
Dat Bijen kunnen steken ontkent ook niemand.
Wel een nare ervaring moet dat geweest zijn voor jou!
zondag 22 juni 2025 om 09:03
Dit wilde ik ook schrijven. Als hij er al weet uit te komen én nog kan vliegen, dan zal hij waarschijnlijk zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg willen van de plek des onheils.Minik schreef: ↑21-06-2025 22:49Hij zal sowieso flink verzwakt zijn, als hij nog leeft. Ik zou het gewoon even zo laten, en stel nou dat hij er toch uit weet te kruipen, niet zo bang zijn dat hij als een malle gaat aanvallen. Hij werkt op instinct. Dus als je hem plet, dan steekt hij. Of als hij zich op een andere manier bedreigd voelt. Hij heeft nu de schrik van zijn leven gehad, en als hij hier uit weet te komen, gaat hij echt niet op zoek naar degene die hem dat heeft aangedaan ofzo. Hij heeft geen diepe hekel aan jou persoonlijk, hij zal niet als een malle gaan rondvliegen om iemand te kunnen steken, het is geen mens die wrok koestert, het is een insect.
zondag 22 juni 2025 om 09:07
Nou ik heb ooit een hele dikke spin opgezogen, ging ervan uit dat hij wel dood zou zijn, maar twee dagen later zat hij weer gewoon in de keuken.floortje1996 schreef: ↑22-06-2025 02:03Ik zuig spinnen ook altijd op, vooral die vieze grote zwarte spinnen die door de kamer rennen ieuuww![]()
Mijn vriend heeft mij verteld dat een spin het niet overleeft in de stofzuigerzak en sterft in de zak. Door al het stof wat in de zak zit, en daardoor stikt.
Maar meestal pakt hij ze op en zet ze buiten. Maar niet voordat hij eerst achter mij aanrent met meneer spin![]()
![]()
zondag 22 juni 2025 om 09:12
Honingbij_ schreef: ↑22-06-2025 09:07Nou ik heb ooit een hele dikke spin opgezogen, ging ervan uit dat hij wel dood zou zijn, maar twee dagen later zat hij weer gewoon in de keuken.

zondag 22 juni 2025 om 09:16
Ja, het was behoorlijk vervelend, haha! En omstanders kunnen niet heel veel doen, en hond kun je nog wegtrappen ofzo. Maar ja, je maakt weer wat mee

Nadeel is dat je bij veel steken in een keer alsnog een allergie kunt opbouwen.
zondag 22 juni 2025 om 09:17
Honingbij_ schreef: ↑22-06-2025 09:07Nou ik heb ooit een hele dikke spin opgezogen, ging ervan uit dat hij wel dood zou zijn, maar twee dagen later zat hij weer gewoon in de keuken.
Wat zei ze?
"Hoi, daar ben ik weer!"?
Ieder huis is tientallen, zelfs honderden spinnen rijk. Maak je geen illusies.
Dat je ze maar zelden ziet, betekent niet dat ze er niet in grote getalen zijn.
(Ik moet dit overigens níet tegen mijn jongste zeggen) haha!
zondag 22 juni 2025 om 09:18
Ja, spinnen overleven de stofzuiger en kruipen er ook uit.Honingbij_ schreef: ↑22-06-2025 09:07Nou ik heb ooit een hele dikke spin opgezogen, ging ervan uit dat hij wel dood zou zijn, maar twee dagen later zat hij weer gewoon in de keuken.
zondag 22 juni 2025 om 09:22
https://www.ad.nl/wonen/sterven-spinnen ... ~aebb3663/
Nope. Kakkerlakken wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 22 juni 2025 om 09:32
Het was een grote spin met een dik lijf met een behoorlijk kenmerkende tekening. Ik had verder nooit spinnen in huis (woonde ook op 7 hoog in een vers opgeleverd en verbouwd nieuwbouwappartement), met nog weinig meubels en spullen. Nadat ik ‘m toch dood had gemaakt heb ik ook nooit keer zulke spinnen gezien. Dus ja, ik ga er toch vanuit dat het dezelfde spin was.
zondag 22 juni 2025 om 09:38
blijfgewoonbianca schreef: ↑22-06-2025 09:22https://www.ad.nl/wonen/sterven-spinnen ... ~aebb3663/
Nope. Kakkerlakken wel.
Ohhhhh, brrrrr!
Dat zie je wel eens in van die 'Hoarder house' programma's.
Zodra er ook maar iets als een koffiemok verplaatst wordt, zie je er tientallen wegschieten.
Die zijn er met duizenden tegelijk.
Brrrrrr...
En hier stonden ze gisteren te gillen omdat ze een zilvervlies visje voorbij zagen komen op de zolder.
zondag 22 juni 2025 om 09:49
Eruit komen gaat voorlopig nietDraaideurforummer schreef: ↑22-06-2025 09:03Dit wilde ik ook schrijven. Als hij er al weet uit te komen én nog kan vliegen, dan zal hij waarschijnlijk zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg willen van de plek des onheils.
Ik heb een sok in de kop gepropt en een plastic tas eromheen gedaan
Ik ga dat ding pas over drie dagen weer gebruiken
zondag 22 juni 2025 om 10:39
Je weet toch dat spinnen altijd met z´n tweeën zijn?Honingbij_ schreef: ↑22-06-2025 09:32Het was een grote spin met een dik lijf met een behoorlijk kenmerkende tekening. Ik had verder nooit spinnen in huis (woonde ook op 7 hoog in een vers opgeleverd en verbouwd nieuwbouwappartement), met nog weinig meubels en spullen. Nadat ik ‘m toch dood had gemaakt heb ik ook nooit keer zulke spinnen gezien. Dus ja, ik ga er toch vanuit dat het dezelfde spin was.

zondag 22 juni 2025 om 10:43
Ook dan kan je ze afleiden met een potje jam.
Eind van het seizoen zijn ze met veel en wordt eten schaars, dus krijgen ze honger. Dan pakken ze wat ze pakken kunnen. Heel kieskeurig zijn ze niet.
zondag 22 juni 2025 om 13:24
floortje1996 schreef: ↑22-06-2025 02:03Ik zuig spinnen ook altijd op, vooral die vieze grote zwarte spinnen die door de kamer rennen ieuuww![]()
Mijn vriend heeft mij verteld dat een spin het niet overleeft in de stofzuigerzak en sterft in de zak. Door al het stof wat in de zak zit, en daardoor stikt.
Maar meestal pakt hij ze op en zet ze buiten. Maar niet voordat hij eerst achter mij aanrent met meneer spin![]()
![]()
Leuke vriend heb jij. Hier staat op zo'n vergrijp ongeveer de doodstraf, dus hij haalt het niet in zijn hoofd om dat te doen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
zondag 22 juni 2025 om 15:22
Als jullie echt nog nooit gestoken zijn, dan zijn jullie zeer waarschijnlijk niet allergisch. Dat ontstaat namelijk meestal pas na een eerste of meerdere steken.
Overigens dicht je de wesp een stuk meer intelligentie toe dan zij bezit. Die snapt echt niet dat jij hem in die stofzuiger hebt gestopt en neemt geen wraak. In mijn ervaring steken ze allemaal alleen als ze klem zitten of zo.
Overigens dicht je de wesp een stuk meer intelligentie toe dan zij bezit. Die snapt echt niet dat jij hem in die stofzuiger hebt gestopt en neemt geen wraak. In mijn ervaring steken ze allemaal alleen als ze klem zitten of zo.
zondag 22 juni 2025 om 15:34
Doet me denken aan die keer op de camping dat mijn moeder dacht slim te zijn en een potje limonade achterin de tuin neer te zetten, zodat de wespen niet bij het terras zouden blijven. Na een uurtje was dat hele potje verzadigd met dode wespen en er bleven wespen op af komen. Toen heeft mijn vader met een schep, dat hele potje met zwermende massa in de struiken gegooid. Ze hadden eerst bedacht het in een zak te doen, maar dat durfde toch niemand aan.
zondag 22 juni 2025 om 16:06
Hoi Hanaa, ik wil je niet bang maken maar zo'n wesp blijft echt lang leven hoor. zijn taaie rakkers. spreek uit ervaring had ooit een wespennest naast mijn dakraam en dus uiteindelijk in mijn kleding/hobby kamer. Dacht plak de deur een paar dagen af dan gaan ze wel dood. Maar die krengen bleven dus weken in leven. Dus verzamel je moed maak de stofzuiger open, sla meteen het lipje van de stofzuigerzak dicht en plakband erop en weggooien . Komt goed !
zondag 22 juni 2025 om 16:26
wolkje8 schreef: ↑22-06-2025 16:06Hoi Hanaa, ik wil je niet bang maken maar zo'n wesp blijft echt lang leven hoor. zijn taaie rakkers. spreek uit ervaring had ooit een wespennest naast mijn dakraam en dus uiteindelijk in mijn kleding/hobby kamer. Dacht plak de deur een paar dagen af dan gaan ze wel dood. Maar die krengen bleven dus weken in leven. Dus verzamel je moed maak de stofzuiger open, sla meteen het lipje van de stofzuigerzak dicht en plakband erop en weggooien . Komt goed !

Jij denkt werkelijk door een deur van een kamer dicht te tapen, het wespje door zuurstof te kort komt te overlijden???.
Koekoek
Frankly my dear, I don"t give a damn

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in