Wie heeft er een matras van Lidl?

27-01-2020 18:35 20 berichten
Mijn huidige matras is echt versleten dus wil een nieuwe halen, niet te duur.

Ik zag dat Lidl nu matrassen in de aanbieding heeft maar ik twijfel of ik voor een H2 of H3 moet gaan. Qua gewicht raad men H3 aan maar ik ben een wat zachter matras gewend als zij/buik slaper.

Heeft er iemand een MERADISO® 7-zones koudschuimmatras in H2 of H3 en kan mij vertellen of H3 heel hard is of toch nog wat zacht?
Ik volg!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit een matras kopen zonder er eerst op te zijn gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Ikea matras van 200 euro, middelhard, ligt heerlijk. Ben wel wezen liggen bij Ikea.
Ik zou normaal ook gaan proefliggen in een beddenzaak maar wil zodra ik er ruimte voor heb een groter bed kopen. (Heb ik nu nog niet). Zou het zonde vinden om nu een duur matras te kopen en dan over een jaar of 2 weer. Maar m'n huidige is echt op nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn zoon een Lidlmatras gekocht (Woont uit huis nu) en mijn jongsten hebben bij hun vader ook een matras van Lidl. Zijn hele fijne matrassen.
Ik heb wel de h3 voor zoon gedaan omdat zijn vriendin vrij zwaar is. Hij vindt hem alleen ook helemaal prima slapen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Vandaag is mijn matras bezorgd, ben toch maar voor een H3 gegaan omdat dat qua gewicht werd geadviseerd. Mega grote doos, kreeg hem amper de trap op. Ik wil niet weten hoe groot de doos is als je een 2 persoons besteld.

Ga hem morgen op m'n bed leggen en hoop echt zo dat het matras goed is want anders weer de ellende van dat ding naar beneden krijgen zonder beschadigingen. Wel fijn dat je bij de Lidl ook gewoon mag proefslapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook aan te denken om deze matras te kopen maar ik lees zoveel slechte ervaringen op internet. Namelijk dat de matras echt keihard is en ik wil een redelijk zacht matras. Ben benieuwd hoe de matras bevalt!
Toedeltjes schreef:
30-01-2020 17:43
Ik zit er ook aan te denken om deze matras te kopen maar ik lees zoveel slechte ervaringen op internet. Namelijk dat de matras echt keihard is en ik wil een redelijk zacht matras. Ben benieuwd hoe de matras bevalt!
Ja ik las die ook maar ik heb ook veel positieve reviews gelezen. En misschien naïef van mij maar zou de consumentenbond echt zomaar zo'n label geven als je maar genoeg betaald?! Die willen toch ook betrouwbaar blijven?! En in de negatieve ervaringen las ik ook wel eens dat men niet kon ruilen of dat ze na een maand een ander matras hebben besteld. Maar bij Lidl mag je dus ook gewoon proefslapen, dat heb ik nog specifiek nagevraagd. Maar ik zal laten weten hoe de eerste nacht was zodra het matras op m'n bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de h3, vond de hardheid inniger begin even wennen, maar slaap er inmiddels prima op. Ik ben ook een bui/zij slaper.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 7 zone H3 en die is idd stevig. Wat ik fijn vind.

Nadeel van ikea is dat je je geld niet terug krijgt als matras niet bevalt. En een paar jaar terug kon je het ook niet in de rest vd winkel besteden, alleen op de slaapafdeling. Vond ik een groot nadeel.

Bij Lidl kun je zonder problemen ook omruilen voor een andere H.
Wennen wordt het zeker want nu zak ik weg in m'n huidige matras door alle kuilen en m'n lattenbodem is niet alles meer zag ik dus die wordt ook even vervangen morgen. Ik ben een zacht matras gewend maar wellicht is een iets harder matras juist wel beter voor me.
Alle reacties Link kopieren
Beste TsumTsum,

Ik heb sinds kort een H3 meradiso matras.
Ik moet zeggen, hij is echt hard!
Ik zou als ik jou was dan een H2 kiezen, zeker wanneer je een zij of buikslaper bent!

Groetjes.

PS: Ik zie dat je hem al besteld hebt, ik hoop dat je goed slaapt. :cheer:
anoniem_393113 wijzigde dit bericht op 30-01-2020 19:54
Reden: Toevoeging
16.63% gewijzigd
Zo het matras ligt erop en het is wel hard ja maar niet zo hard als een plank en de eerste indruk: het ligt niet verkeerd. Alleen ik lig nu wel duidelijk op m'n matras en er niet in zoals m'n oude matras maar daar voelde ik op sommige plekken ook de lattenbodem. Merkte ook dat zodra ik op m'n zij lig m'n kussen te plat is dus ik heb er maar een extra kussen bij gepakt. Mocht dit matras na proefslapen nog bevallen dan koop ik wel een ander kussen wat wel dik genoeg is want 2 kussens vind ik onhandig.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
30-01-2020 15:06
Ga hem morgen op m'n bed leggen
TsumTsum, een nieuw matras moet je uit de verpakking halen en dan op zijn kant een aantal dagen laten luchten voordat je het gaat gebruiken. Vaak spuiten ze er voor het vervoer ervan gassen in tegen ongedierte en die moet je er even uit laten wasemen.
https://waarzitwatin.nl/producten/matrassen
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
31-01-2020 18:38
TsumTsum, een nieuw matras moet je uit de verpakking halen en dan op zijn kant een aantal dagen laten luchten voordat je het gaat gebruiken. Vaak spuiten ze er voor het vervoer ervan gassen in tegen ongedierte en die moet je er even uit laten wasemen.
https://waarzitwatin.nl/producten/matrassen
Oja? Ik kan nergens in de instructies lezen dat ik het matras voor gebruik een paar dagen moet luchten, er staat alleen dat het 24-36 uur kan duren voordat matras weer de juiste vorm heeft. En dat eventuele geurtjes onschadelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
31-01-2020 19:01
Oja? Ik kan nergens in de instructies lezen dat ik het matras voor gebruik een paar dagen moet luchten, er staat alleen dat het 24-36 uur kan duren voordat matras weer de juiste vorm heeft. En dat eventuele geurtjes onschadelijk zijn.
Ok, het was bij matrassen van ons namelijk wel het geval, die waren in plastic verpakt en daarbij stond het ook in de gebruiksaanwijzing. Vandaar dat ik ook even het linkje erbij stuurde. De matrassen roken namelijk heel nadrukkelijk 'nieuw' zal ik maar zeggen :-D
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Geen ervaring met Lidl matrassen, maar hier tot voor enkele jaren ook gewoon van Ikea matrassen gebruik gemaakt. De keuze gemaakt om daar van af te stappen en te investeren in iets degelijk (je ligt zowat een derde van je leven in bed, dat is wel wat waard), en kunnen alleen maar zeggen dat dat een top-beslissing was. Betere slaap, en minder last van nek/rug; de investering meer dan waard.
Sinjoren schreef:
31-01-2020 19:11
Geen ervaring met Lidl matrassen, maar hier tot voor enkele jaren ook gewoon van Ikea matrassen gebruik gemaakt. De keuze gemaakt om daar van af te stappen en te investeren in iets degelijk (je ligt zowat een derde van je leven in bed, dat is wel wat waard), en kunnen alleen maar zeggen dat dat een top-beslissing was. Betere slaap, en minder last van nek/rug; de investering meer dan waard.
Ik heb nu nog een 1 persoonsbed maar ik hoop over een jaar, misschien 2, te verhuizen. Wil dan ook investeren in een nieuw goed 2 persoonsbed. Dat past niet in m'n huidige slaapkamer met de meubels die erin staan. Vond het dus zonde om nu al te investeren in een heel goed matras en dan straks weer. Dit matras wordt zodra ik verhuisd ben en een nieuw bed heb het logeer matras.
Eerste nacht erop geslapen en ik had last van m'n schouders en nek maar dat schijnt normaal te zijn als je net op een nieuw matras ligt.

Matras is wel hard maar volgens mij niet te hard, ik voel wel de zones zitten. Het stuk waar m'n rug zit is wat steviger dan waar m'n knieën, schouders zitten. Als ik op m'n buik lig lijkt het net of er een kuil zit bij m'n knieën want bij m'n buik voelt het dan harder maar als ik omdraai voelt het weer anders. Ben zo'n zone matras niet gewend.

En dan las ik ergens op internet een klacht van iemand die de zones in z'n matras niet kon vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven