Wie heeft er ook een Ford Ka?

16-03-2010 19:25 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag viel het mij opeens op dat mijn stuur raar draait.

Als ik stuur zie ik zeg maar mijn stuurkolom.

Volgens man is dit normaal, volgens mij niet het is mij iig nog nooit eerder opgevallen.

Wie heeft er ook een Ka en kan vertellen hoe het stuur moet draaien?
Geen Ka maar je moet het stuur draaien in de richting waar je heen wilt
Ja zover was ik.

En toen zag ik het.....

Niemand???

Had toch HEEEELP in te titel moeten zetten......zucht.
Staat ie in de stand boven/beneden? Je kan hem hoger en lager zetten, is dat het wellicht??
Ben al gaan gluren in de buurt bij andere Ka's, maar die staan gewoon netjes recht in het parkeervak.....schiet ook niet op.
quote:emaille schreef op 16 maart 2010 @ 19:54:

Staat ie in de stand boven/beneden? Je kan hem hoger en lager zetten, is dat het wellicht??

Nee dat is het niet.

Het is puur met sturen.

Heb al lopen rekken en trekken aan het stuur en die zit goed vast.

Hij draait alleen een beetje raar................vind ik.
Ik heb al 2 1/2 jaar een ford ka en is me nooit iets vreemds opgevallen. Mijn moeder heeft er 2 gehad en mijn broer heeft er ook een, maar allemaal niks van gehoord. Wat versta je onder de stuurkolom?

Als je twijfelt zou ik ff langs de fordgarage rijden. De mijne kijkt gratis voor dit soort vragen (ik twijfelde in t begin aan de versnelingsbak )
Stuur kan volgens mij niet omhoog/omlaag.

Zag wel een hendel zitten maar toen ik daar aan trok ging de motorkap open.

Dat ging 'm ook niet worden.
quote:SanneK schreef op 16 maart 2010 @ 20:00:

Ik heb al 2 1/2 jaar een ford ka en is me nooit iets vreemds opgevallen. Mijn moeder heeft er 2 gehad en mijn broer heeft er ook een, maar allemaal niks van gehoord. Wat versta je onder de stuurkolom?

Als je twijfelt zou ik ff langs de fordgarage rijden. De mijne kijkt gratis voor dit soort vragen (ik twijfelde in t begin aan de versnelingsbak )

Ja ik wilde ook morgen naar de garage, maar volgens 2 mensen waar ik het aan vroeg of het normaal was zou ik voor lul staan.

Kan jij niet even snel kijken hoe het met jou stuur is als je eraan draait

Stuurkolom, als je je stuur naar rechts/links draait helemaal rond dan zie je onder je stuur de stuurkolom. Hij draait zeg maar ovaal.
Heb een Ford Ka gehad, maar daar kon ik ook niet goed mee inparkeren. Moet ik er wel bij zeggen dat ik dat met geen enkele auto kan, dus aan mij heb je niks.

Kun je niet een briefje achter de ruitenwissers van de andere Ka-bestuurders doen? Huh-hoe-krijg-je-die auto-recht-in-het-parkeervak minimeeting organiseren?

Succes!
.
Parkeren gaat prima.

Tis mijn stuur.......die doet raar.
quote:lindy schreef op 16 maart 2010 @ 20:07:

[...]

Hahaha, jij bent ook geen techneut. Nog nooit olie gepeild ofzo??

En mijn Ford Ka staat gewoon zo recht als ik 'm neerzet, hoor.

jajajaja, recht zo die gaat. Dat gaat helemaal goed.

Stuur doet ook wat ik wil, maar het ziet er raar uit. En vanmiddag zag ik dat en toen dacht ik, dat is vast niet goed.
foto!
.
Batterij van de camera is leeg, zal 'm eerst opladen.
Heb 'm maand of 7.

Man heeft 1x olie gepeild.

*maakt notitie, morgen olie peilen*
.
uit 2001

Hij krijgt elk jaar een beurt dus dan zullen ze die kleppen ook wel stellen neem ik aan.

Zal het erbij zeggen als hij voor een beurt gaat.
Hihi, heb net groen monster van mezelf in nachtoutfit gemaakt. Kan morgenochtend wel ff opletten als ik naar t werk rij. Dan plaats ik t hier om 8 uur. Volgens mij hebben we wel t zelfde model. Heb al paar keer ruitenvloeistof moeten bijvullen. De rest loopt best soepel. Hou me wel braaf aan de jaarlijkse beurt.
Is goed SanneK.

Je moet het stuur wel echt in de rondte draaien en dan zie je het...of niet. Hoop van wel

Maarja, normaal als je een bocht om gaat kijk je ook niet naar je stuur maar naar de weg.

En vandaag even niet, mss dat het daarom opeens opviel.

Maar het ziet er gewoon raar uit.
1 keer olie pijlen in zeven maanden???? Wow, ik doe het zeker 1 keer per maand en altijd voor ik een takke eind moet rijden ( naar kutteklappenveen-radiel ofzo)
Echt?

Ik (of laat het doen ) 2x per jaar ofzo.

Maar ik rij er ook geen takke einden mee, 'k mag er niet eens komen in klazienageklaptekutterveen.
@winx86 nou heb eens goed voor je opgelet. Als je met stuurkolom het zwarte platte plastic gedeelte bedoeld waarop het stuur is vastgemaakt/rondraait dan zie ik dat ook. Wel maar een klein stukje aan de zijkanten.
Ik zie het topic nu pas. mijn ka komt uit 2006 maar ik zie dat Idd ook. nooit bij nagedacht maar nu ik er eens over nadenk heb ik dat bij geen enkele andere auto gezien. maar goed het klopt dus!
Erger u niet, verwonder u slechts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven