Wie heeft er ook een hekel aan naar de kapper gaan?

28-11-2020 12:20 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is best prijzig, en mijn haar ruikt vies erna(ik heb hele goede neus helaas).
Resultaat knippen is best oke, maar henna verven doet hij dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook vreselijk. Ben in heel m'n leven hooguit 5x geweest en ik ben ook niet van plan om er nog een keer heen te gaan.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zo’n hekel aan dat ik mijn coupe nu standaard ‘lang’ heb. Door de hoeveelheid en structuur zie je het niet eens of het (scheef) geknipt is. Uitgroei verf ik zelf.

De hoeveelheid tijd die verloren gaat vind ik erg maar het allerergste is dat getrek aan mijn haar met die lange nagels brrrr. Iedere keer weer: “Het maakt niet uit hoeveel cremespoeling je erin doet, je kunt niet met zo’n toupeerkammetje door mijn haar”. En toch doen hè. En dan weer toeslag betalen omdat het haar zo dik is en dus langer duurt om te knippen en verven.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Naar wat voor kappers gaan jullie? Bij mij wordt nooit wat zonder overleg gedaan. Geen touperkam of ongewenste leave-in producten of wat dan ook. Op elke hoek van de straat zit een kapper, kies er een die bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik eens in de anderhalf jaar, vind de kapper echt niet fijn. Ben altijd blij als het er weer op zit.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ik vind mijn kapper best gezellig maar sinds de Youtube hack van zelf haren knippen doe ik het zelf omdat dat gratis. Het is super lang dus veel spannends valt er ook niet mee te doen voor de kapper.
Dus nee, op zich geen hekel om naar de kapper te gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man knipt mijn haar al jaren....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist fijn en ontspannend, hou wel van het gefrummel.

Mijn kapper is een man die erg gezellig kan kletsen. Ik doe wel mee :D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik ga omdat het moet. Omdat mijn haar na 3 maanden toch pluizig wordt en niet mooi meer valt. Maar nu is het al van juni geleden dat ik geweest ben. Wat ik vervelend vind zijn de losse haren die na het knippen nog uitvallen.
Alle reacties Link kopieren
Niet mijn favoriete hobby maar ze is in 15 minuten altijd wel klaar. Ben ook blij met mijn kapster die het goed knipt. En als ik niet elke 3/4 maanden ga dan zie je op straat al snel eerst mijn haar aankomen en dan komt er nog iemand (ik) achteraan. Heb niet de juiste haarstructuur om het gewoon een jaar te laten groeien.
Als kind had ik wel een hekel aan de kapper want als ik mijn hoofd niet stil hield werd het met twee handen bruut in een stand gezet die zij wenste :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een hekel aan, het kost geld, tijd, ik hou niet van gefrut aan mijn haar en de gesprekjes zijn alleen maar irritant. Gevolg is dat ik mijn haar bijna nooit laat knippen, laatste keer is al weer een jaar geleden. Gelukkig heb ik gewoon lang haar en geen bijzonder model dus dan maakt het ook niet zo veel uit. Verven heb ik wel gedaan, maar begin ik niet meer aan. Zou ik een kapper vinden die bij me past zou ik wel weer meer een model in mijn haar willen alleen dan moet die dus goedkoper en zonder onnodig gefrut of gesprek zijn terwijl mijn haar wel goed geknipt word.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een hekel aan en stel het net zo lang uit tot het niet meer kan of nadat ik het zelf verknipt heb. Ik heb krullen dus het valt meestal niet zo op maar had een tijdje geleden wel dat de kapper zich afvroeg wie mijn haar voor het laatst geknipt had... hmmmmzzz.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vier nog vrij jonge kinderen en als ik bij de kapper kom zegt er altijd wel iemand: “Genieten hé, even een momentje voor jezelf”.
En in snap dan nooit waar ik dan precies van genieten moet (behalve het eindresultaat want ik ben wel tevreden).
Alle reacties Link kopieren
Altijd al een hekel aan gehad.
Vroeger al omdat m'n moeder het kort liet knippen.
Nu nog steeds. Het wassen sla ik over want ik krijg pijn in mijn nek van dat achterover hangen. Ik heb lang haar dat alleen bijgepunt moet worden maar ze halen altijd te veel eraf. Voordeel daarvan is wel dat ik dan de komende twee jaar niet meer hoef. Het liefst ga ik op warme dagen, zodat ik kan zeggen dat drogen niet hoeft, want dat het buiten in de zon zo snel droog is.
Alle reacties Link kopieren
Hier lekker een thuiskapster. Ik was en verf het zelf, zij knipt alleen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
28-11-2020 13:27
Naar wat voor kappers gaan jullie? Bij mij wordt nooit wat zonder overleg gedaan. Geen touperkam of ongewenste leave-in producten of wat dan ook. Op elke hoek van de straat zit een kapper, kies er een die bij je past.
De Turkse kapper, de salonkapper van een keten, de ‘coiffeur‘ waar je een godsvermogen neer moet leggen, de ketenkappers, de via via aangeraden thuiskapster, de kapster in de wijk in vertimmerde garage, enz. Heb de afgelopen 25 jaar wel de mogelijkheden uitgeput. En als ik eens een fijne kapper tref, verhuizen/stoppen ze altijd binnen een jaar.

Echt niet één kapper die mij bij ‘wassen’ gaat vragen: ‘Mag er shampoo in? Mag er conditioner in?’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
28-11-2020 12:29
Ik vind het vreselijk. Voel mij altijd heel lelijk daar tegenover die spiegel met van die gekke haarclips in m’n haar. En ik heb nooit zin in zo’n typisch kappers gesprek. :proud:
Dit
Present! Verschrikkelijk, zo'n kapster is 1,5 uur bezig m'n haar te knippen terwijl ik mezelf in de spiegel zit aan te staren en dan zit het daarna weken niet zoals ik wil. Nu knip ik het zelf in 10 minuten en ben ik er veel blijer mee.
Lady_Day schreef:
28-11-2020 13:51
Ik heb er ook een hekel aan en stel het net zo lang uit tot het niet meer kan of nadat ik het zelf verknipt heb. Ik heb krullen dus het valt meestal niet zo op maar had een tijdje geleden wel dat de kapper zich afvroeg wie mijn haar voor het laatst geknipt had... hmmmmzzz.
Haha! Dat had ik ook eens nadat ik het lekker zelf had zitten knippen (wel met een haarschaar). En het moet echt te zien geweest zijn, want ze was heel beleefd; ze had het heel voorzichtig over “mijn collega” die bepaalde dingen wellicht niet zo goed had gedaan, maar daar misschien redenen voor had gehad. Dus toen moest ik haar uit de droom helpen, ik had zitten doe het zelven. Ze was echt opgelucht dat er niet ergens zo’n beunhaas aan het werk was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er gemengde gevoelens over. Vaak ben ik maar matig tevreden over het resultaat. Stylen is sowieso een ramp, ik doe dat standaard opnieuw als ik thuis kom.
Al veel verschillende kappers geprobeerd, maar nog nooit een kapper getroffen waar ik niet meer weg wil.
Kleuren doe ik meestal zelf, dat kost me veel te veel tijd en geld bij de kapper.

Voor de mensen die een hekel hebben aan geklets: er zijn kapsalons waar je de silent chair kan boeken. Daar wordt alleen gesproken tijdens het adviesgesprek en verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb een hele goede kapper , moet dus ook ruim vantevoren boeken.
Dat is het enige minpunt. En mijn haar zit weer maanden goed. Ook de kleur is precies zoals het ik wil. Ook altijd mooi gestijld met de krulborstel. Niet alleen droogblazen wat je bij sommige kappers ook nog hebt. En wil je het met de borstel dan gelijk 10 euro extra. En de geur is heerlijk die aan mijn haar zit. Nu houd ik ook van de geur van kokos . En dat met een goede cappuccino . Als ik veel geld had zou ik wekelijks daar zitten om mijn haren lekker te laten doen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Het is niet perse mijn hobby, maar ik ga een keer in de 10-12 weken en ik hoef alleen te knippen, dus ben meestal in een half uurtje klaar. Prima te doen dus.

Wel is het zo dat ze mijn haar altijd anders stylet dan ikzelf zou doen en dat zit en voelt het na afloop altijd een beetje raar. Het liefst zou ik meteen na het knippen even onder de douche gaan staan om het daarna zelf weer even goed te modelleren, maar dat is ook zo overdreven. Maar moet zeggen: nadat ze me geknipt heeft zit het weer maanden heel goed, dus ik ben toch wel blij met haar. Een goede krullenkapper vinden is moeilijk, en ik ben daarom al 10 jaar tevreden klant bij haar.
dignity wijzigde dit bericht op 28-11-2020 14:25
19.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
28-11-2020 13:37
Ik vind mijn kapper best gezellig maar sinds de Youtube hack van zelf haren knippen doe ik het zelf omdat dat gratis. Het is super lang dus veel spannends valt er ook niet mee te doen voor de kapper.
Dus nee, op zich geen hekel om naar de kapper te gaan :)
Super lang?! Geen blauwgrijs haar met watergolf en bijbehorend doorzichtig plastic regenkapje? :sigh:

* Snif* niets is ook wat het lijkt :|
.
Alle reacties Link kopieren
Naar een kapsalon vind ik ook niks maar heb nu alweer een aantal jaar een thuiskapster. Meestal komt ze hier en als het haar beter uitkomt met opvang van kind fiets ik daarheen. Geen wachten op je beurt etc.
Ik ga ook weleens voor alleen een blow-out voor feestjes of gelegenheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven