Wie herkent mijn stoel?

17-03-2010 22:52 19 berichten
Hallo allen!

Ik heb van de week een stoel op de kop getikt... zie foto. Ik ben er erg blij mee want hij kostte wel 3,50....! En zit lekker...

Nu zou ik eigenlijk nog wel willen proberen een tweede exemplaar op te snorren... maar hoe vind je zoiets??

Vandaar mijn vraag: weet iemand naam of merk van deze stoel??

Uiteraard hoop ik dat het stiekem een designeritem is maar ik hoor het ook graag als iemand hem in de jaren '80 bij de xenos heeft zien staan ...

Anyone...?

stoel?

Totaal aantal stemmen: 16

tord olafsen (6%)
xenos (19%)
gamma Geen stemmen
ikea (6%)
oud vuil (69%)
Alle reacties Link kopieren
Geen idee ik zie nl geen plaatje, alleen een rood kruisje
Nog nooit gezien!
Perfectionisme is niet perfect...
Ja, ik zag hem eerst ook niet... maar nu wel... toch? (anders even f5'en misschien?)
kan hem niet zien,zit op gsminternet, maar weet je verkoper niet wat meer?
Poelepoelepoelepoes!
Zit dat wel lekker, zo laag?
Nee helaas, ik heb hem gekocht bij een 'kringloopwarenhuis'. Het was lastig genoeg om iemand te vinden die me de prijs kon vertellen :p

Misschien had ik in de poll toch een optie 'weet ik niet' of 'anders' moeten toevoegen...
geen idee. Om eerlijk te zijn vind ik het geen echt duur design lijken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
tip: misschien bij apartmenttherapy.com laten plaatsen. Daar zitten veel design kenners.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
hihi, Boarn, dat is inderdaad een belangrijk issue... Ja hij zit prima. In de kringloopwinkel stond hij bij het tuinmeubilair en als 'luie zonnestoel' voldoet 'ie meer dan prima. Hij is wat groter dan 'ie overkomt op de foto denk ik... het zitvlak is maar een paar cm lager dan het zitvlak van mijn (ikea lillberg) bank bijvoorbeeld.
singalala.. het design-ding is ook maar een 'stel je nou toch voor dat...' ik heb er ook weinig vertrouwen in...

Zenii-mama is een wandelende design encyclopedie en ze vond het fijn dat ik een stoel had gekocht maar werd er verder niet warm of koud van ;)
Misschien kan je hier rondneuzen?

http://designmatcher.com/nl/gallery_home.php
wat een leuke sites geven jullie! Zowel singalala als dorinke. Oh wat bestaan er toch veel mooie spullen

Stoel nog niet gevonden... :/ denk dat ik misschien eerder iets heb aan oude reclamefolders van de gamma ofzo :p

Of dat iemand hem gewoon zelf thuis heeft staan natuurlijk... dat hoopte ik eigenlijk :s
.
Hoi ik "herken" hem zelf niet als van een designer. Zit er nergens een label op de stoel?

Anders kan je het hier denk ik wel vragen, zij weten veel van stoelen.

http://www.stoelenwinkel.nl
Ik herken hem als tuinstoel uit de jaren tachtig bij iemand op een terras. Maar daar heb je niks aan denk ik.
quote:marymariemaria schreef op 18 maart 2010 @ 00:29:

In ieder geval is deze stoel niet van vóór de jaren twintig van de vorige eeuw. Het is namelijk een "gebogen-buizen-stoel" en het buigen van buizen was voordien niet gebruikelijk (en ook niet mogelijk).

Marcel Breuer begon er een beetje mee, geïnspireerd als hij was door fietsturen van jawel...gebogen buizen.

Dus ik zou de zoektocht beperken tot niet verder dan een eeuw terug Je steekt me nu wel recht in mijn Mart Stam minded hart
Volgens mij is het een heel gewone strand camping stoel,heb een soortgelijke hier staan die altijd mee naar het strand gaat,
Absolute Einstein!! Een herkenning! Wat fijn! En er... tja.. nu ben ik nog niet verder idd :s Nou ja... jaren '80 dus, het had ook een stoel uit de meer recente 'retro'-wave kunnen zijn... Deze kennis stond zeker niet toevallig bekend om een voorliefde voor... de... ikea?... gamma...?.... xenos?

Daisy, ik snap wat je bedoelt, het is idd een buitenstoel, maar deze stoel is wel echt te groot voor camping/strand. de buizen zijn bijna 4 cm in doorsnee... ik kreeg hem al amper thuis op de fiets ^.^

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven