wie weet raad??

30-04-2012 22:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met koninginnedag mijn beige schoenen aangedaan, mijn goede schoenen! Ja ik weet het, stom stom stom! Ik dacht dat zal wel loslopen, en deze zitten zo lekker. Maargoed, nu thuis en ze zijn vies vies vies. Ik heb met een nat doekje ze proberen schoon te maken, maar dat werkt niet. Wat kan ik nu nog meer doen? Is dit een verloren zaak? Schuursponsje durf ik niet, want het is leer. Kan ik Cif gebruiken oid?

Echt heel zonde als ik ze nu verpest heb!
Poetsen lijkt me. En eerst met een doekje,en een sopje. Dat droogt wel weer.
wat voor sopje? Met allesreiniger of met afwasmiddel?
Volgens mij hebben ze bij schoenmakers ook een reinigingsmiddel voor leer.

Ikzelf heb dit vorig jaar gekocht omdat ik de intentie had mijn beige leren laarsjes schoon te maken, maar was te lui, dus weet toch op heden niet of het middel werkt, maar het bestaat wel
Haha, dat is een goeie, kan ik morgen even voor kijken als ze nog steeds vies zijn. Heb ze nu met nat afgedaan, dat zet geen zoden aan de dijk, lijkt. Even kijken hoe het opdroogt.
Ligt er een beetje aan wat voor schoenn het zijn.. Ken mensen die hun all stars in de wasmachine stoppen bijvoorbeeld, maar je kunt ook een wasmiddel/vlekverwijderaar proberen en dan de veters er uit, goed uitspelen en drogen?
Het zijn leren schoenen, die durf ik niet in de wasmachine te doen
Wat voor viesigheid is het??
Succes! :-)

Enne strawberrymuffin ... met gympies moet je ook nog uitkijken dat de stof niet krimpt ... ik spreek uit ervaring haha
Even de vlekkenwijzer geraadpleegd. Glad leer kun je reinigen met schone droge doek of borstel. Vuil dat er niet af gaat, proberen te verwijderen met leerzeep (saddle soap) van de leerspeciaalzaak - dat zal vast dat spul van _xxx_ zijn - en water op een doekje.

Lukt dat niet, dan met wasbenzine, na droging van her leer. Heel klein beetje in deppende beweging aanbrengen, anders krijg je kringen. Daarna Aan delucht laten drogen en was opbrengen.

Hoop dat het lukt!
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Wat is er mis met schoenpoets en een borstel + zachte doek?
quote:shakenandstirred schreef op 30 april 2012 @ 22:55:

Even de vlekkenwijzer geraadpleegd. Glad leer kun je reinigen met schone droge doek of borstel. Vuil dat er niet af gaat, proberen te verwijderen met leerzeep (saddle soap) van de leerspeciaalzaak - dat zal vast dat spul van _xxx_ zijn - en water op een doekje.

Lukt dat niet, dan met wasbenzine, na droging van her leer. Heel klein beetje in deppende beweging aanbrengen, anders krijg je kringen. Daarna Aan delucht laten drogen en was opbrengen.

Hoop dat het lukt!Ha ha, zou best kunnen dat ik zoiets heb liggen. Ben komende dagen de wat late "voorjaarsschoonmaak" aan het doen, eens kijken of ik het nog tegenkom
Er is speciale leerzeep te koop.

Ga even bij de schoenmaker langs of bel ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven