Wie woont er in Arnhem?

20-09-2019 23:09 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het Wonen in Arnhem?
Wij zijn van plan om de randstad te verlaten en richting een plaats te gaan waar het ook een stad is of (grote dorp), maar net wat rustiger dan Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.Nieuwbouwwijken vinden wij prima, als het maar een beetje leeft..

Nu lees ik veel over Schuytgraaf? Wie woont er in Schuytgraaf en zijn er andere leuke plekken om te wonen in Arnhem?

Owja budget is natuurlijk ook belangrijk, max 325K
Alle reacties Link kopieren
Schuytgraaf mooie huizen te vinden maar het is erg volgebouwd. Vind het zelf erg kil, sfeerloos. Kom uit Arnhem.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zelf niet in Arnhem, maar heel vlakbij in een dorp (hooguit 10 minuten afstand). Ik ken Arnhem zelf redelijk. Ik zou zelf nooit kiezen voor de wijk Schuytgraaf.
Het ligt erg ver van Arnhem zelf af, zelfs nog verder dan ons dorp en vindt het zelf redelijk doods.
Heb je er zelf al eens rondgekeken? Arnhem heeft prachtige wijken, zou echt een dag uittrekken om zelf door een paar wijken te kijken. Zou ook naar omliggende dorpen/steden kijken, zoals bijvoorbeeld Huissen.
Schuytgraaf zou ik geen stad noemen. Maar ik weet niet wat je precies zoekt. Omdat je Rotterdam en Den Haag noemt. Het is er zeker rustiger. Wat hier al gezegd wordt, je woont zo ver van de binnenstad dat je misschien beter in een omliggend dorp kan gaan wonen. Het is bijna een dorp op zich. Ik ben een aantal jaar geleden vanuit Arnhem verhuisd naar een dorp dichterbij de binnenstad dan de schuytgraaf. Ik woonde in Arnhem Noord. Leuk wonen, maar wel erg duur.
Ik woon in Arnhem, maar niet in Schuitgraaf.
Zou ik ook niet willen, voor geen goud.
(Heb in een andere, redelijk nieuwe, wijk gewoond. Nu woon ik weer in Arnhem noord, veel leuker)
Je kunt er uiteraard gaan kijken, smaken verschillen, maar neem dan ook een paar wijken in Noord mee zoals Lombok, Heijenoord, spijkerkwartier, sonsbeekkwartier, st Marten en eventueel Burgemeesterswijk (Die laatste is wel erg duur...)

Verder vind ik Arnhem erg leuk, het is een stad maar zo gezellig, beetje ons kent ons-sfeer.
En mooie parken en natuur in de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Arnhem en heb het hier heel erg naar mijn zin. Leuke binnenstad, mooie omgeving (heel veel bossen en heiden) en altijd wat te doen!

Ik zou ook niet voor Schuytgraaf gaan. Ver van alles.
Kijk eens op Funda naar woningen in Kamillehof /Bakenhof, dat is de (nieuwbouw)wijk Stadseiland. Daar heb je meerdere huizen in jouw prijsklasse.
En je zit dichtbij de binnenstad. Je fietst er in 10 minuten heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers, Arnhem is echt een leuke stad maar Schuytgraaf zou ik voor geen goud willen wonen. Het is een eind van het centrum en erg sfeerloos.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad ga eens kijken. Wij zochten ook een huis in de regio maar 1 ochtend huizen kijken in Schuytgraaf was voldoende om te weten dat we daar echt niet wilden wonen. Er zitten wat leuke stukjes in, maar de meeste huizen zijn erg dicht op elkaar gebouwd en het is ver van de stad, en ook nog eens uitgestrekt: grote kans dat je alsnog ver van de wijkvoorzieningen zit.

Ga zelf eens kijken, er zijn genoeg mensen die er blijkbaar wel willen wonen, en ik denk dat je qua budget ook goed zit.
Wij zijn uiteindelijk voor een naburig dorp gegaan, maar daar liggen de prijzen een stuk hoger.
Goudkevertje66 schreef:
21-09-2019 07:40
Ik woon in Arnhem en heb het hier heel erg naar mijn zin. Leuke binnenstad, mooie omgeving (heel veel bossen en heiden) en altijd wat te doen!
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Saksen-Weimar is een leuke wijk voor nieuwbouw en volgens mij komen er nog wat nieuwbouw projecten aan in de buurt van de Coberco fabriek (misschien weet iemand hier daar meer van?). Stukken van Klarendal zijn erg leuk, Spijkerkwartier, Gulden Bodem, Paasberg, Alteveer & Cranevelt, Angerenstein en Molenbeke zijn ook erg sfeervol maar dat ga je niet redden met je budget tenzij je een kluswoning wilt.

Bij ons in de wijk (ook Arnhem-Noord) wonen opvallend veel mensen die vanuit het westen naar Arnhem zijn gekomen. Arnhem is een hele levendige stad met veel kleine festivals, groen en genoeg te beleven terwijl het ook het kneuterige van een groot dorp heeft. Wij wonen er met heel erg veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
@Daantje: aha, daar was ik al een beetje bang voor. Dat het sfeerloos zou zijn

@Flymania: Niet gedacht dat het zo ver van Arnhem zou zijn. Misschien idd even kijken naar de naastgelegen dorpen. Ik woon nu ook in een dorp dicht bij Den Haag, maar vind Den Haag zooo druk. Maarja daar zijn wel de meeste voorzieningen

@Naniene: Ik ben niet op zoek naar een stad idd, maar wel in de buurt van de stad. Maar niet zo druk als in de Randstad en Arnhem leek mij dus lekker centraal, veel groen etc. Denk dat Arnhem noord boven mijn budget ligt..

@Phoebe: Dat is precies was mij aanspreekt lekker veel natuur. In welke nieuwbouw heb jij gewoond? Ik zal de wijken die je opnoemt zeker gaan checken

@Goudkevertje: Nieuwbouwwoningen zijn in in Schuytgraaf stuk goedkoper vandaar dat ik dacht ow aantrekkelijk. Ik zal zeker even die wijken checken.
Alle reacties Link kopieren
@Envelop: haha duidelijk. Ow die kende ik nog niet. Ik ga even meenemen in mijn nieuwe zoekopdracht.


@Nootboek: Ik had echt niet verwacht dat het zo afgelegen zou zijn. Goed om te weten.

Super bedankt allen voor jullie reacties. Schuytgraaf klinkt niet erg in trek. Haha. Jullie hebben een aantal wijken opgenoemd die ik nog niet kende. Ik ga meteen even goed kijken op Funda. Ik zag paar leuke woningen en kwam telkens in de buurt Schuytgraaf terecht.

Er is daar wel een winkelcentrum. Maar ik lees dat jullie Schuytgraaf nog steeds ver vinden van de voorzieningen.

Wij gaan zeker even richting Arnhem en lekker kijken in de verschillende wijken (binnen ons budget natuurlijk).

We wonen in een dorp dichtbij Den Haag, maar ons dorp heeft weinig en dan ben je verplicht om bijna iedere dag naar Den Haag te gaan. De randstad is zoo druk, niet veel groen in de buurt.

Super bedankt voor jullie tips. Ik kom nog even zodra ik wat meer wijken heb gecheckt!
KanWel schreef:
21-09-2019 10:07
@Daantje: aha, daar was ik al een beetje bang voor. Dat het sfeerloos zou zijn

@Flymania: Niet gedacht dat het zo ver van Arnhem zou zijn. Misschien idd even kijken naar de naastgelegen dorpen. Ik woon nu ook in een dorp dicht bij Den Haag, maar vind Den Haag zooo druk. Maarja daar zijn wel de meeste voorzieningen

@Naniene: Ik ben niet op zoek naar een stad idd, maar wel in de buurt van de stad. Maar niet zo druk als in de Randstad en Arnhem leek mij dus lekker centraal, veel groen etc. Denk dat Arnhem noord boven mijn budget ligt..

@Phoebe: Dat is precies was mij aanspreekt lekker veel natuur. In welke nieuwbouw heb jij gewoond? Ik zal de wijken die je opnoemt zeker gaan checken

@Goudkevertje: Nieuwbouwwoningen zijn in in Schuytgraaf stuk goedkoper vandaar dat ik dacht ow aantrekkelijk. Ik zal zeker even die wijken checken.

Rijkerswoerd heb ik gewoond, en nu woon ik in Heijenoord.
Klopt dat in Zuid de huizen goedkoper zijn, maar vergeleken met Noord is Zuid vrij zielloos i.m.o...

En Elst, wat vind je daarvan? Of Huissen?
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen ook in Arnhem. Vanaf de andere kant van het land verhuisd - niet de randstad maar vanuit de kop van Overijssel.
We wisten dus eigenlijk ook niet veel over Arnhem en hebben toen veel rondgekeken.

Een van de huizen die we schitterend vonden stond in Schuytgraaf - maar toen we daar een rondje reden vonden we het idd een beetje krap opgezet.

We wonen nu in De Laar West.
Die wijk is wat ouder, ons huis is van 1994, is dus al heel groener en (naar onze mening) leuker. Daardoor was de tuin ook al heerlijk groen omheind ipv een wijk vol schuttingen.

Op de fiets is het een minuut of 20 naar het centrum. Ongeveer 5 minuten naar het winkelcentrum Schuytgraaf. Daar vind ik eigenlijk alles wat ik nodig heb. Alle verdere voorzieningen zoals supermarkten, drogist, paar kledingwinkels, parken, kinderboerderij, speeltuintje, basisscholen en kinderopvang allemaal op loopafstand.

Ik vind het fijn wonen. Langzaam raken we ook iets meer ingeburgerd. Heb daar het eerste jaar te weinig aan gedaan, toen een dochter gekregen en nu ook maar tijd gaan nemen om ons eigen sociale leven een beetje op te gaan pakken.
Alle reacties Link kopieren
Velp is ook een leuk dorp en dichterbij het centrum dan Schuytgraaf, het centrum van Velp is klein maar heeft alle noodzakelijkheden. Het is een stukje goedkoper dan Arnhem en je loopt zo naar de Veluwe.
Ik woon al 39 jaar in Arnhem. Schuytgraaf woon ik praktisch naast.. zou er ook niet willen wonen. Kindvriendelijke wijken zijn: elderveld, elderhof, Laar oost, Laar west en rijkerswoerd.

Ik zou zelf niet in klarendal, malburgen of Vredenburg willen wonen.. de eerste 2 is erg multi culti.. heb daar niks op tegen maar zou er niet willen wonen. Vredenburg is vooral vee ouderen en word ook multi culti.

De kindvriendelijke wijken hebben veel te bieden qua scholen/winkels/sporthal/apotheek/huisartsen/tandarts. Winkelcentrum Kronenburg is erg populair en gratis overdekt parkeren.
Rond de 2ton heb je echt een leuke eengezinswoning. Vanaf elderveld binnen 8min rijden naar kronenburg, 10min centrum en 7 min met de bus naar centrum.

Arnhem heeft idd veel groen maar ook vaak uitgeroepen tot winkelstad nr1!!

Veel restaurantjes/kroegjes/ centraal gelegen.
De korenmarkt is het uitgaansgebied en heeft vele terrassen waar je heerlijk kunt borrelen!

Arnhem heeft van alles! Leuke markt op vrijdag.

Het is echt een stad, maar daarentegen veel groen en mooie parken, en kindvriendelijke wijken.

O ja, in zuid (bij de kindvriendelijke wijken is er ook nog een recreatieplas: rijkerswoerdse plassen... Google maar eens
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik heel zuid wat sfeerloos en veel lelijke bouw maar daar zijn de huizen ook naar geprijsd.

Klarendal is trouwens enorm opgeknapt en heeft echt leuke betaalbare stukken zoals wat nieuwbouw bij het kazerneplein. Het is niet zo multi culti en aso als 30jaar terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in Arnhem maar heb er wel lang gewerkt, in verschillende wijken. Ik woon zelf in Nijmegen.

Maar als tip wil ik meegeven om eens in Elst te kijken. Elst heeft alles te bieden, genoeg winkels, horeca, scholen, sportgelegenheden en je bent vanuit Elst zo in Arnhem, maar ook zo in Nijmegen.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
21-09-2019 08:40
Saksen-Weimar is een leuke wijk voor nieuwbouw en volgens mij komen er nog wat nieuwbouw projecten aan in de buurt van de Coberco fabriek (misschien weet iemand hier daar meer van?). Stukken van Klarendal zijn erg leuk, Spijkerkwartier, Gulden Bodem, Paasberg, Alteveer & Cranevelt, Angerenstein en Molenbeke zijn ook erg sfeervol maar dat ga je niet redden met je budget tenzij je een kluswoning wilt.

Bij ons in de wijk (ook Arnhem-Noord) wonen opvallend veel mensen die vanuit het westen naar Arnhem zijn gekomen. Arnhem is een hele levendige stad met veel kleine festivals, groen en genoeg te beleven terwijl het ook het kneuterige van een groot dorp heeft. Wij wonen er met heel erg veel plezier!
Het Spijkerkwartier, dat is toch een hoerenbuurt?
Alle reacties Link kopieren
Spijkerkwartier was een hoerenbuurt idd, maar dat is al heel lang geleden....
Nu is het een hele mooie, hippe wijk met mooie (nieuwbouw-)herenhuizen. Wel ruim boven de 3 ton.

Ik vind Rijkerswoerd, De Laar, Vredenburg en Elderveld veel minder leuk en sfeervol dan Schuytgraaf, ook al ben ik daar ook geen fan van. De huizen in Schuytgraaf zijn mooi /eigentijds. De eerstgenoemden vind ik vooral eenheidsworsten/jaren 80/90-bouw.

Holthuizen vind ik dan weer wél een hele leuke wijk in zuid. Heel groen en naast Immerloopark.

Stadseiland en De Plantage zijn leuke nieuwbouwwijken naast Malburgen (wat grotendeels een achterstandswijk is) en vanuit daar ben je zó in de stad. Ze liggen vlakbij de bruggen naar het centrum /Arnhem-Noord.

Saksen Weimar is inderdaad ook echt een leuke wijk, maar ook nog best een eindje van de stad af. Ook liggen de huizenprijzen daar flink hoger dan 3 ton.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op dit moment zelf in de Schuytgraaf. Heb altijd in de Laar Oost gewoond en vind het beide prima wonen.

Schuytgraaf is inderdaad erg volgebouwd wat veel mensen hier boven zeggen. Het is een kindvriendelijke wijk waar dan ook heel veel kinderen wonen. Er zijn grote basisscholen in de wijk. Schuytgraaf heeft ook een prima winkelcentrum met supermarkt, hema, primera etc. Station arnhem zuid is praktisch ernaast dus je bent met de trein in nog geen 5 minuten in het centrum.

Zelf zou ik niet snel in Arnhem Noord gaan wonen, dit ook misschien omdat ik in zuid ben opgegroeid.

Je zou ook eens naar Elst en Huissen kunnen kijken. Op dit moment is het voor de prijs van 325 wel lastig om in arnhem maar ook elst wat te vinden. In huissen heb je dan net wat meer keus.

Als je nog vragen hebt kan je me altijd even een pb sturen.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
21-09-2019 10:41

En Elst, wat vind je daarvan? Of Huissen?
Elst en Huissen zijn net buiten Arnhem. Om te reizen naar mijn werk wil ik graag een treinstation de buurt hebben. Maar de woningen vallen wel beetje binnen ons budget.

Iig thanks voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Misssep schreef:
21-09-2019 12:43
Ik woon al 39 jaar in Arnhem. Schuytgraaf woon ik praktisch naast.. zou er ook niet willen wonen. Kindvriendelijke wijken zijn: elderveld, elderhof, Laar oost, Laar west en rijkerswoerd.

De kindvriendelijke wijken hebben veel te bieden qua scholen/winkels/sporthal/apotheek/huisartsen/tandarts. Winkelcentrum Kronenburg is erg populair en gratis overdekt parkeren.
Rond de 2ton heb je echt een leuke eengezinswoning. Vanaf elderveld binnen 8min rijden naar kronenburg, 10min centrum en 7 min met de bus naar centrum.

Arnhem heeft idd veel groen maar ook vaak uitgeroepen tot winkelstad nr1!!

Veel restaurantjes/kroegjes/ centraal gelegen.
De korenmarkt is het uitgaansgebied en heeft vele terrassen waar je heerlijk kunt borrelen!

Arnhem heeft van alles! Leuke markt op vrijdag.

Het is echt een stad, maar daarentegen veel groen en mooie parken, en kindvriendelijke wijken.

O ja, in zuid (bij de kindvriendelijke wijken is er ook nog een recreatieplas: rijkerswoerdse plassen... Google maar eens
Haha, je bent een goede promoter voor Arnhem. Het is een stad met veel groen en mooie parken, precies wat jij zegt dat trekt ons dus erg aan.

Ik zal de kindvriendelijke wijken die je hebt opgenoemd eens gaan bekijken. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon mijn hele leven al in het leuke Arnhem en ons huis staat sinds kort te koop. Het ligt in de mooie wijk Stadseiland, dichtbij alle voorzieningen en binnen jullie budget.
bibi3 wijzigde dit bericht op 25-09-2019 19:59
30.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stadseiland daar zou ik echt even goed over nadenken voordat je enthousiast wordt. Inderdaad een mooi wijkje, veel groen bij de rivier. Echter ook pal tegen Malburgen/Immerloo aan, en dat zijn tot nu toe geen fijne wijken om kinderen op te laten groeien, of lekker van je oude dag te genieten. De paar gezinnen die ik daar ken willen of zijn alweer weg - ondanks hun mooie nieuwe huis.
nootboek wijzigde dit bericht op 23-09-2019 22:42
6.87% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven