Wie woont in Utrecht?

27-11-2008 15:08 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

zoals zovelen ben ik op zoek naar een huurwoning in Utrecht. Het wil nog niet echt vlotten. Dus daarom aan de mensen die in Utrecht wonen de vraag:

Hoe ben jij aan je huidige woning gekomen?

Alvast bedankt!
Als je niet heel veel haast hebt dan zijn er de volgende opties:

Elf provincien (geen website, kun je alleen bellen)

Rebo Vastgoed

Vesteda (als je buiten Utrecht wilt wonen)

Alle drie bovenstaande hebben hele leuke appartementjes voor 500-600 euro (exclusief). Alleen wel wachttijden van ongeveer 3 tot 6 maanden.

Of leefstijlwoningen (succes met de test! ) of experimentele flats (van Portaal)...
quote:Tatje schreef op 03 december 2008 @ 19:32:

Als je niet heel veel haast hebt dan zijn er de volgende opties:

Elf provincien (geen website, kun je alleen bellen)

Rebo Vastgoed

Vesteda (als je buiten Utrecht wilt wonen)

Alle drie bovenstaande hebben hele leuke appartementjes voor 500-600 euro (exclusief). Alleen wel wachttijden van ongeveer 3 tot 6 maanden.

Of leefstijlwoningen (succes met de test! ) of experimentele flats (van Portaal)...Maak daar maar 18 tot 24 maanden van! Afhankelijk van de locatie.
Pff nou ik heb het uiteindelijk toch afgeblazen. Ik werd vanochtend dus gebeld dat ik de woning mocht gaan huren en zou morgenavond het contract tekenen. Maar ik had er toch niet helemaal een goed gevoel over.

En toen kreeg ik vanmiddag een e-mail over de verdere gang van zaken: of ik de courtage a 800 euro+BTW eerst wilde overmaken voordat de definitieve huurovereenkomst opgesteld werd. En dan moet ik daarna (dus voor het fysiek ondertekenen van het contract) de borg en eerste maand al overmaken. Dan heb je dus al minstens 3x800 euro betaald VOORDAT je uberhaubt een contract hebt getekend..... :S

Mijn vertrouwen in mensen is over het algemeen erg goed, maar dit vind ik toch wel een erg riskante gang van zaken..

Nu dus weer verder zoeken..
Verstandig Fiona... Borg betalen kom je waarschijnlijk niet onderuit, maar voor er iets op papier staat, lijkt me dat een slecht plan, inderdaad...
Hoi Moosey,

Borg betalen is meestal zo inderdaad. Maar 800 euro contractkosten betalen voordat er uberhaubt een contract opgesteld wordt, gaat me te ver.

Voor de leeftstijl woningen van woningnet kom ik overigens niet in aanmerking want daarvoor ben ik te jong..

Nu maar weer verder zoeken via marktplaats enzo.
hoi hoi, via marktplaats hebben wij een woning gevonden! betaalbaar en groot genoeg en in tolsteeg (randje centrum) helemaal goed dus...vooral veel geduld hebben..en tip...niet overal zomaar bij inschrijven. zoals wonenbeginthier.nl (nooit wat van gehoord), spoedwoonruimte.nl( 1x in de 3 maanden een mail) en directwonen etc. zijn allemaal niet je van het..vooral bij die directwonen instansties moet je er rekening mee houden dat je boven een dure huur ook nog een bemiddelingskosten (1 maand huur + 19% btw) betaalt...als dat al het enige is..naast de +/- 35 inschrijfkosten...en je krijgt er niet heel veel voor..

maar succes wij kunnen nu eindelijk naar de inrichting googlen ipv naar huurwoningen
Een leuke woning moet je toevallig treffen! Laat veel horen aan je omgeving (door bv. dit forum) dat je zoekende bent. Vaak werkt viavia het beste... en een beetje geluk hebben...

Kijk ook eens op viziervastgoed.nl
Wij betalen 875, voor een hele ruime eensgezinswoning in Leidsche Rijn. Lekker rustig hier haha. Wij wilden eerst in Wilhelminapark of Witte Vrouwen wonen, maar de prijs-kwaliteit verhouding is dan zo scheef. Voor het geld dat we nu betalen, zouden we dan een 2 of kleine 3 kamer woning hebben. Nu hebben we een fantastisch huis met 6 kamers, een fantastisch luxe keuken met goede inbouwapparatuur en een ruime badkamer met ligbad, douche, etc. Geregeld via Meeus. De woning is eigendom van Amvest.

Uiteraard geldt er wel een inkomenseis (bruto inkomen moet 4.5 tot 5 maal de maandhuur bedragen).

Overigens merk ik dat het wel cultureel bepaald is waar mensen willen wonen. Mijn man komt uit een miljoenenstad in Turkije en daar is het wonen in een huis in een buitenwijk het summum. Hij zegt regelmatig dat hij nooit had kunnen dromen dat hij op zn 28ste al zo'n huis zou hebben. En dat terwijl de nederlanders van dezelfde leeftijd in mijn omgeving, nog niet dood gevonden willen worden in Leidsche Rijn. Zo dacht ik er zelf een jaar of wat geleden ook over trouwens...

Het bevalt ook mij overigens prima hier. Al heb je wel echt een auto nodig hier, anders zit je "vast" en hier is gewoon nog niet zoveel te doen.
if we all light up, we can scare away the dark...
Leidsche Rijn is zo beroerd nog niet inderdaad, ik heb er wat projecten gedaan en er staan erg leuke huizen in prima wijkjes. Maar die inkomenseis vind ik trouwens wel schokkend hoor, alsof een standaard koppel meer dan 3000 euro per maand nodig heeft om van te leven. Bizarre veronderstelling vind ik dat.
Als je 4.5 keer de huur bruto verdient, heb je geen 3000 netto hoor. Tenminste, ik verdien iets meer en hou op mijn salarisstrook geen 3000 over. Komt ook omdat ik heel veel pensioenpremie betaal (overheid).

Wij redden het nu prima, maar niet super ruim omdat mijn man nog niet werkt. Hij zit nu op intensieve Nederlandse cursus, vandaar. Als hij eenmaal begint te werken zal dat anders zijn. Gelukkig gaat het met zijn Nederlands super goed en heeft hij veel gevraagde werkevaring (farmaceutische industrie). Als je geen 2500 netto ofzo verdient zou ik zelf ook niet gaan voor een huis van rond de 900, eis of geen eis. Een beetje leuk leven is ook belangrijk!
if we all light up, we can scare away the dark...
Nee ok, als het bruto is, dan snap ik het alweer beter, ik had netto in m'n hoofd
Woon ook in Leidsche Rijn, huurwoning van 700 euro voor 100 m2. Veel beter dan de 700 die we eerst betaalden voor de 30! m2 in centrum. (en niet eens alles voor onszelf, wc en wasmachine gedeeld, huis mankeerde van alles, was niet warm te krijgen etc)

Nee dan liever 700 en iets verder weg.
Hoi allemaal,

nog even een tip voor de andere woningzoekenden in Utrecht! Het is me namelijk gelukt, ik heb een leuke woning gevonden via kamernet. Er komen op kamernet niet veel grote kamers/woningen voorbij, maar bij uitzondering wel. En dan moet je heel snel reageren.

Het is een gehele etage, met een grote woon/slaapkamer, een apart eigen keukentje en eigen badkamer. En ook nog een klein balkon aan de achterzijde. Totaal opp 35 m2. Voor 500 incl per maand in de Rivierenwijk. Tussen de 5 en 10 minuten fietsen naar het station en hetzelfde of korter naar het centrum. Perfect dus!

Dat wilde ik nog even melden

Succes voor de andere zoekenden!
Gefeliciteerd FionaGala! Klinkt als een fijn appartement.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven