Wijken in Groningen

01-04-2020 22:29 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een klein jaar woon ik in Groningen, het stadsleven bevalt me prima.
Nu heb ik een tijdelijk appartement en ben ik druk aan het reageren op woningen.
Ik ken alleen niet veel wijken, lastig dus om echt een beeld te hebben.

Welke wijk is goed, leuk, fijn voor een alleenstaande moeder met 2 peuters? Waarom wel/ niet? Het is de bedoeling dat ik hier de komende jaren blijf wonen.

Wat ik graag wil, redelijk dichtbij de stad en alle voorzieningen op fietsafstand. Selwerd en Paddepoel lijken me ok, Oosterhoogebrug ook, maar verder?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
02-04-2020 15:45
Dat wisselt best vaak. Is het ene jaar Beijum een probleem met oud en nieuw (om maar een voorbeeld te noemen) is het andere jaar Lewenborg met de jaarwisseling een gevarenzone. En dit gaat ook breder. Beijum is ook een hele sociale wijk, met veel sociale initiatieven.

Zelf vind ik de wijken Vinkhuizen en Paddepoel niets, maar in die vierkante blokken (van Vinkhuizen? ) zit altijd wel een mooi pleintje voor de kinderen om te spelen. Dat ik het niets vind, is vooral wat ik gewend ben.

Zelf rond gaan fietsen is denk ik de beste optie. Niet alleen hoe de wijk is, maar ook wat je zelf leuk vindt
Ik doel meer op "langdurige" problemen. Erfelijke armoede etc.

Niet de incidentele relletjes, die kun je overal hebben.

Op Beijum kom ik voor de Lidl en voor de Wiershoeck.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ging iets mis..
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Leuke stad, heb er jaren met veel plezier gewoond.

Ik zou inderdaad een rondje gaan fietsen, maar als ik je wensen zo lees voor een gezinswoning met tuin, dan kom je vermoedelijk al snel in de buitenwijken uit.

Naar mijn gevoel zijn woningen in Lewenborg en Beijum relatief groot. Beijum vond ik zelf wel vrij ver van het centrum op de fiets, maar de busverbinding is prima.
Lewenborg heeft volgens mij ook een winkelcentrum. Beide wijken zijn in vergelijking met de rest van de stad behoorlijk groen. Wel zijn er in beide wijken betere en mindere buurten.

Selwerd kent veel problemen, daar zou mijn eigen voorkeur niet naar uit gaan.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
02-04-2020 01:14
Pffff, is te horen dat ik terug wil naar "Stad"?

Echt, er gaat niets boven Groningen.

Haha ja dat is wel een beetje te horen ja :)

Dank jullie voor alle reacties! Ik heb urgentie waardoor ik niet heel selectief kan zijn, moet in principe op alles reageren wat voor mij geschikt is. Wel heel fijn om hier wat ervaringen te lezen. En ik kan natuurlijk ingeschreven blijven staan dus over x aantal jaar verhuizen mocht het nodig zijn
Cookie, het is lang geleden dat ik je gelezen heb. Ik had vast nog een andere nick ook. Wat onwijs goed dat je een plek voor jezelf en je kinderen hebt. Zo fijn, zo goed gedaan :hug: !
ik hou van Helpman
Alle reacties Link kopieren
Chrys, is ook een van mijn favorieten, maar gezien de info die TO geeft, niet realistisch/haalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Wijert zuid is ook best leuk.
Zeilboot76 schreef:
02-04-2020 12:37
Wij hebben in de professorenbuurt gewoond (korrewegwijk). Dicht bij het centrum (lopend en op de fiets) en zo de stad uit. Ik zou niet verder van het centrum willen wonen dan die afstand.
Professorenbuurt is toch oosterpark?
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
13-04-2020 17:24
ik hou van Helpman
Helpman is zeker een leuke wijk,ikzelf woon in Corpus den Hoorn ook lang niet verkeerd en nog best redelijk dichtbij de Westerhaven en centrum.
Lewenborg heb ik vroeger ook gewoond en dat vind ik ook zeker een leuke wijk.
Selwerd of Vinkhuizen zou ik om eerlijk te zijn dood nog niet gevonden willen worden.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
De Wijert, veel groen, veel georganiseerd voor kinderen (springkussenfestifal, Openluchtbioscoop etc.)
Mooie speeltuin!
(In Helpman ook)
Veel scholen (basis en voortgezet)
Goede busverbinding.
Op de fiets binnen 10 min in de binnenstad.
10 min fietsen, Hoornse Plas.
Stadspark ben je ook zo!
Veel winkels.
(Nog) gratis parkeren 😉
Aarbei123 schreef:
14-04-2020 21:11
Wijert zuid is ook best leuk.
Hoeveel sociale huur staat daar denk je...?

De Wijert, eraan grenzend, is idd een goede optie.
Alle reacties Link kopieren
De Weijert is inderdaad ook een goede! Daar is ook best wat sociale huur volgens mij.

Een eengezinswoning is volgens mij best lastig te vinden in de sociale huur, maar ik kan er naast zitten.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
15-04-2020 09:24

Een eengezinswoning is volgens mij best lastig te vinden in de sociale huur, maar ik kan er naast zitten.
Heel lastig, maar ik heb m!! :jump: :yes: :jump:
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
15-04-2020 22:19
Heel lastig, maar ik heb m!! :jump: :yes: :jump:

Oh wauw, dat is super! Gefeliciteerd! :cheer2:
Leuke wijk? :-D ;-)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Ja, ik ben er tevreden mee! Moet de woning nog gaan bezichtigen maar wel een goed gevoel over. Spannend :jump:
Alle reacties Link kopieren
Spannend cookie!
Ben dan toch wel een beetje benieuwd waar je ongeveer terecht komt 😬.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Cookie! Klinkt als een enorme mazzel!
Gefeliciteerd Cookie! Wat super goed! Ik ben ook benieuwd waar je gaat neerstrijken :D .
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Cookie!

(waar? ;-D )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik durf niet alles te zeggen, maar het is een goede buurt, kindvriendelijk en alles wat je nodig hebt in de omgeving!
Heb het huis al bekeken en er gaat wel wat werk inzitten, alles is kaal. Maar ik ben blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven