Wonen in Maastricht eo

woensdag 2 juni 2010 om 22:12
Ik woon zelf mijn hele leven al in Maastricht..
Er is in principe genoeg te doen, alleen het 'nachtleven' is de laatste jaren wat minder geworden. Een echte discotheek is er niet.. Maar daarvoor heb je in de buurt van Maastricht wel genoeg plaatsen die dat wel hebben. Qua restaurantjes en stad eigenlijk genoeg te doen. Heel veel verschillende winkels, restaurants e.d.
De huur is -naar mijn mening- redelijk, afhankelijk waar je in Maastricht gaat wonen. En Maastricht is een redelijk veilige stad, afhankelijk van waar je bent en wanneer je er bent.
Er is in principe genoeg te doen, alleen het 'nachtleven' is de laatste jaren wat minder geworden. Een echte discotheek is er niet.. Maar daarvoor heb je in de buurt van Maastricht wel genoeg plaatsen die dat wel hebben. Qua restaurantjes en stad eigenlijk genoeg te doen. Heel veel verschillende winkels, restaurants e.d.
De huur is -naar mijn mening- redelijk, afhankelijk waar je in Maastricht gaat wonen. En Maastricht is een redelijk veilige stad, afhankelijk van waar je bent en wanneer je er bent.

donderdag 3 juni 2010 om 09:22
Huur is uiteraard afhankelijk van waar je precies wilt wonen, maar over het algemeen is de huur hoog vind ik. Er zijn wel omliggende dorpen (of net over de grens in Belgie), waar het goedkoper is. Dus als je een auto hebt en je hoeft niet per se in Maastricht zelf te wonen, zou ik in de omgeving kijken.
Wat zoek je? Een appartement, huis of studentenkamer?
Wat zoek je? Een appartement, huis of studentenkamer?
donderdag 3 juni 2010 om 23:05
Huur is goed te doen. Zo'n 600 euro voor een leuk appartement en 300 euro voor een mooie kamer is de 'norm'. De stad is levendig, maar inderdaad, er is geen discotheek. Hou je echter van kroegen, een terrasje doen en lekker eten dan zit je er goed. Ook winkelen is er goed te doen! Af en toe is er een evenement, waar je heel Maastricht tegen het lijf loopt. Het is ook echt ons kent ons.
Veilig is het er best. Inderdaad natuurlijk afhankelijk van de plek. Ik heb er 26 jaar gewoond en nooit iets van diefstal, ruzie of andere enge dingen meegemaakt. Er zijn her en der wel groepjes vervelende jongeren, maar waar heb je die niet..? Gewoon in een boogje eromheen
Veilig is het er best. Inderdaad natuurlijk afhankelijk van de plek. Ik heb er 26 jaar gewoond en nooit iets van diefstal, ruzie of andere enge dingen meegemaakt. Er zijn her en der wel groepjes vervelende jongeren, maar waar heb je die niet..? Gewoon in een boogje eromheen