Wonen in Naarden?

03-05-2015 17:37 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb een baan gekregen in Amsterdam, woon zelf in het noorden des lands. Nu willen we voor deze baan wel verhuizen (we = vriend, ik, hond). Maar ik wil niet in de stad wonen. Dus nu waren we ons aan het oriënteren en hebben een rondje door het Gooi gereden. Naarden vonden we erg leuk, Bussum niet leuk, Hilversum te groot. Laren & Blaricum leuk, maar duur en best ver van Amsterdam. Nu hadden we een leuk huis gezien in Naarden. De buurt heet Tuindorp-Keverdijk. Mijn vriend hoorde alleen van iemand dat dat een enorme achterbuurt is. Zo vonden wij het er niet uitzien. Iemand hier bekend met Naarden? Is dat waar? Waar in Naarden is het wel goed wonen? Of in een ander klein dorpje/stadje bij Amsterdam?
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 mei 2015 @ 18:24:

[...]

Vanaf station Weesp ben je bijna 20 minuten, soms langer, bezig om op Amstel te komen. En je moet overstappen. Hoe doe jij dat in nog geen 10?Sorry je hebt gelijk, dan kan je beter vanaf station Gaasperplas (ook vlakbij met de auto) met de metro.
Het is de achterbuurt van Naarden hè? Samen met wat andere plaatsen toch wel woonplek van de ultieme Gooische kak.

Deze buurt is dus duidelijk de ' mindere buurt' volgens waarschijnlijk deze mensen maar dat heeft imho weinig met asociaal zijn te maken en alleen met de prijzen van de huizen die in die wijk liggen. De prijzen van de huizen in die wijk liggen dus (duidelijk) lager dan in de rest van Naarden.

Er zijn bepaalde kleine straatjes in die wijk waar je misschien beter niet een huis kunt kopen maar als je daar doorheen rijdt zie je dat direct. Blijkbaar stond het huis dat jullie hebben gezien daar niet want anders hadden jullie die opmerking direct kunnen plaatsen. Naarden en achterbuurt is best een lastige combi maar nogmaals er zijn bepaalde straatjes en let daar even op.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:allemaallampjes schreef op 03 mei 2015 @ 18:43:

. Ik wil liever niet in een wijk wonen waar iedereen arts of advocaat is. Maar ik wil ook weer niet in een achterstandswijk wonen. Even gechargeerd gesteld: De groep mensen in Naarden die bijvoorbeeld artsen en advocaten zijn zouden nou juist de mensen kunnen zijn die een buurt als Tuindorp-Keverdijk Naarden een achterstandswijk noemen. Inmiddels is dat overgenomen door iedereen en inderdaad de buurt is een doorsnee van gemiddeld Nederland. Maar om dat nou een achterstandswijk te noemen? Ik denk nu aan de achterstandwijken in de grote steden en het schiet me eerlijk gezegd een beetje in het lachen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat is achterstandsbuurt... Keverdijk heeft wel mindere stukken. Maar niks vergeleken met een grote stad.

In welke straat staat het huis? Kunnen we misschien even meekijken via funda of Google maps.
Beste Enn,

Bedankt voor je reactie! Daar kan ik wat mee. Deze mensen zijn zelf wel geboren en getogen in Bussum, wij komen zelf vanuit het noorden helemaal niet uit een 'kak'-gemeente. Ik wil vooral in het Gooi wonen omdat het erg groen is, dat vind ik erg mooi en ben bang dat ik dat erg ga missen als ik uit het noorden weg verhuis. Maar de buurt sprak me juist aan. We zijn ook in de goede wijken van Bussum geweest, zoals de Godelindebuurt, maar daar voelde ik me wat minder op mijn gemak. Mensen die daar een huis kunnen kopen zijn duidelijk een stuk rijker dan wij.

In het buurtje van hierboven dacht ik juist dat mensen ongeveer hetzelfde budget zouden hebben als wij: 1.5x modaal. Het is dan misschien niet zo mooi als de Godelindebuurt (de huizen zijn van buiten niet echt mooi), maar heb wel het idee dat ik wat meer tussen 'dezelfde' mensen woon als ik: niet super rijk maar ook niet arm.
http://www.oozo.nl/hulpdi ... ijk-00/tuindorp-keverdijk

Nou, het is uit te houden lijkt me.
Ik weet denk ik over welk huis je het hebt. Ik probeerde je hier een privé bericht over te sturen maar helaas staat deze functie uit bij jou.
Dat adres is hier via de app (door iemand die in Naarden woont en die ik echt goed ken) volkomen safe verklaard!

U kunt veilig landen.
quote:nijntje1984 schreef op 03 mei 2015 @ 19:47:

Ik weet denk ik over welk huis je het hebt. Ik probeerde je hier een privé bericht over te sturen maar helaas staat deze functie uit bij jou.

Woon jij er?

Haal het adres weer even weg TO! Moet je niet willen.
Beste Enn,

Ik heb het adres inderdaad weer weggehaald. Ik dacht ik zet het heel even neer. Bedankt dat je het hebt nagevraagd! Ik ga een keer een bezichtiging plannen.

Beste Nijntje,

Hoe zorg ik dat je mij een bericht kunt sturen?
Dan moet je in jouw profielinstellingen op deze site aanvinken dat je berichtjes wilt ontvangen.

Weet je waar jij jouw profiel kan vinden?
Beste Enn,

Ik heb het gevonden geloof ik. Bedankt.
Bij mijn voorkeuren rechts bovenin kun je het aanzetten.

Enn, nee ik woon daar niet.
rechtsboven aan de pagina staat een wit poppetje in een zwarte balk en daar moet jij de cursor opzetten. Dan klapt er een menu open en dan moet je de tweede link aanklikken. Dan kom je op een pagina waar je bovenaan een vinkje moet aanzetten en vergeet niet wat je hebt veranderd op te slaan.
Succes verder!
Bedankt, Enn. Voor alle hulp.

Volgens mij staan mijn berichten nu aan.
Ben je al eens in Baarn wezen kijken? Een heerlijk dorp, veel groen en 20 minuten van Amsterdam.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:tanteslankie schreef op 06 mei 2015 @ 22:03:

Ben je al eens in Baarn wezen kijken? Een heerlijk dorp, veel groen en 20 minuten van Amsterdam.Baarn is erg leuk, maar geen 20 min van Amsterdam. Met de trein naar Amsterdam Amstel ben je 45 min bezig. Ga je met de auto, sta je heen en terug mega in de file tijdens spitsuur.
Beste Tanteslankie,

Baarn werd mij afgeraden vanwege de reistijd. Zoals pompoenpit ook al zegt. Ik zal het nog eens zelf nakijken!
Ik ben heel erg benieuwd hoe het met je zoektocht staat Ben je er al uit?

Ik woon zelf ik almere, maar wil liever naar een dorp / kleinere stad, maar niet zo ver van Almere vandaan. Dus heb dit topic met interesse gelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven