wonen in Tiel?

19-02-2011 20:44 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wie hier me iets kan vertellen over wonen in Tiel. Ik denk erover om in Tiel een huis te kopen, maar kom er niet vandaan. Ik werk in Utrecht, en woon nu in een appartement, maar wil graag een tuin. Ik weet weinig van Tiel en omgeving, ik vraag me dus af hoe de sfeer daar is, of het heel erg op gezinnen gericht is of er ook voor alleenstaanden genoeg te doen is etc. Is het er dorps en ons kent ons, of valt dat wel mee?

Graag jullie input, dank!
ik heb gewoond in Tiel. Nu woon ik in Utrecht en werk in Tiel. Ik zou Tiel alleen kiezen als je een huis wilt kopen tegen een redelijke prijs. Tiel heeft veel, ziekenhuis, theater, 2 treinstations, de meeste winkels vind je er wel.

Maar qua sfeer en gezelligheid, nee dan zou mijn keuze ook niet Tiel zijn.
Ik ken Tiel wel. Je kunt er gezellig winkelen enzo.

Maar na sluitingstijd zorg ik dat ik weg ben.

Voel me dan niet meer op mijn gemak daar.

Veel hangjongeren en vervelende sfeer in het centrum.
Eli-80, je zegt dat je in Utrecht werkt. Hoe wil je van Tiel naar Utrecht reizen? Want de A2 is drama, elke dag weer. Ook binnendoor via een pontje over de Lek is drama. Ik heb het zelf anderhalf jaar gedaan en heb toen mijn baan opgezegd. Elke dag anderhalf tot 2 uur enkele reis.

Daarnaast vond ik Tiel ook niet het toppunt van sfeervol, zeg maar. Inderdaad redelijk wat aso's. Er zijn wel veel faciliteiten, theater, bios, station etc. Maar ik ben eigenlijk wel blij dat ik er niet meer woon (ik heb er 2 jaar gewoond). Ik zou dan misschien eerder voor Culemborg gaan bijvoorbeeld. Daar is het ook goedkopen dan aan de andere kant van de rivier maar ik vind het centrum daar gezelliger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven