Wonen in Utrecht
woensdag 1 december 2010 om 13:47
Ik ben van plan om binnenkort samen met m'n 2 kids naar Utrecht te verhuizen. Nu ken ik de stad vrij goed, maar ben er al sinds 2005 weg en wijken en straten kunnen nog wel eens veranderen in ruim 5 jaar tijd, zowel in positieve als in negatieve zin. Dusss..wat vind jij een leuke wijk om te wonen in Utrecht?
woensdag 1 december 2010 om 13:51
Ik zou het niet doen: http://www.hpdetijd.nl/20 ... mt-zich-utrechter-te-zijn
Anyway, ik woon er, en het hangt natuurlijk af van je budget, maar ik vind Oog in Al een erg fijne wijk, of Wittevrouwen. Voor kinderen wellicht ook Rijnsweerd
En als je iets meer van het multiculti bent is Lombok erg gezellig, vooral als je iets meer van het centrum af zit.
Anyway, ik woon er, en het hangt natuurlijk af van je budget, maar ik vind Oog in Al een erg fijne wijk, of Wittevrouwen. Voor kinderen wellicht ook Rijnsweerd
En als je iets meer van het multiculti bent is Lombok erg gezellig, vooral als je iets meer van het centrum af zit.
woensdag 1 december 2010 om 14:03
oog in al is leuk, niet overal maar er zitten wel leuke wijken tussen. Wittevrouwen is erg geliefd en tuindorp .. rondom wilhelminapark (weet niet wat je budget is).. Lombok is leuk , wel multiculti maar allemaal goed opgeknapt etc. veel jonge gezinnen
Vermijd is igg overvecht, hoograven en kanaleneiland. Lunetten is tegenwoordig ook weer redelijk .
Vermijd is igg overvecht, hoograven en kanaleneiland. Lunetten is tegenwoordig ook weer redelijk .
woensdag 1 december 2010 om 14:04
woensdag 1 december 2010 om 14:32
Ja, wil idd perse de grote stad..ben een echte stadsmus . Is ook veel makkelijker met werk. Ik begrijp dat buitenspelen hier een relatief begrip is, ik bedoel idd een speeltuintje, trapveldje of pleintje vlakbij. Mijn kinderen zijn nog jong, er moet dus in de directe buurt enigszins gespeeld of gefietst kunnen worden, dat is belangrijk voor ze.
woensdag 1 december 2010 om 14:36
woensdag 1 december 2010 om 15:57
In Lunetten is veel buitenspeelruimte. Achter de rijtjeshuizen liggen vaak grasveldjes en speelterreintjes en Lunetten heeft veel park, een mooie kinderboerderij en een grote speeltuin. Daarnaast zijn er veel woonerven waar het qua verkeer rustig is.
Hoograven heeft echt leuke, gezellige straten. De Julianaweg vind ik echt leuk en de Verlengde Hoogravenseweg. De Duurstedelaan is ook leuk, maar het zijn wel kleine woningen. Rond het winkelcentrum aan 't Goylaan zijn gebouwen gesloopt en daar zijn nieuwe woningen voor teruggekomen. Aan het oud-Wulvenplantsoen staan nu mooie (dure) woningen met veel buitenspeelruimte voor de deur. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Volgens mij is Hoograven hard aan het veryuppen.
Hoograven heeft echt leuke, gezellige straten. De Julianaweg vind ik echt leuk en de Verlengde Hoogravenseweg. De Duurstedelaan is ook leuk, maar het zijn wel kleine woningen. Rond het winkelcentrum aan 't Goylaan zijn gebouwen gesloopt en daar zijn nieuwe woningen voor teruggekomen. Aan het oud-Wulvenplantsoen staan nu mooie (dure) woningen met veel buitenspeelruimte voor de deur. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Volgens mij is Hoograven hard aan het veryuppen.
woensdag 1 december 2010 om 16:21
Er is in alle genoemde wijken wel buitenspeel ruimte hoor. Overal speeltuinen, veldjes etc.
Het gaat er echt om waar je zelf past en wat je budget is. Ik woon redelijk dicht bij het centrum en heb hier de hele zomer een touwtje door de voordeur, zoals meer in de straat. Maar de buurvrouw van 2 straten verderop is verhuisd omdat ze het te druk en niet groen genoeg vond. Tja, het blijft wel een stad natuurlijk.
Het gaat er echt om waar je zelf past en wat je budget is. Ik woon redelijk dicht bij het centrum en heb hier de hele zomer een touwtje door de voordeur, zoals meer in de straat. Maar de buurvrouw van 2 straten verderop is verhuisd omdat ze het te druk en niet groen genoeg vond. Tja, het blijft wel een stad natuurlijk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 1 december 2010 om 16:27
Utrecht is heerlijk, maar duur. Wat is je budget en wat wil je? We kunnen wel roepen: wittevrouwen! Maar voor een huis in ok staat met tuin betaal je altijd boven de 3 ton.
Vogelenbuurt heeft weer meer bovenwoningen (weet niet of je dat wil met kinderen)
Oudwijk is ook leuk, t begin van de Rivierenbuurt, of t begin van hooggraven. Betaalbaarder, maar zitten wel leuke stukjes tussen.
In de vogelenbuurt heb je t heerlijk als je rondom het koekoeksplein woont. Wel net als alle oude wijken veel auto's, weinig parkeermogelijkheid.
Tuindorp is kindvriendelijk en ruim opgezet, maar iets verder van de stad.
Vogelenbuurt heeft weer meer bovenwoningen (weet niet of je dat wil met kinderen)
Oudwijk is ook leuk, t begin van de Rivierenbuurt, of t begin van hooggraven. Betaalbaarder, maar zitten wel leuke stukjes tussen.
In de vogelenbuurt heb je t heerlijk als je rondom het koekoeksplein woont. Wel net als alle oude wijken veel auto's, weinig parkeermogelijkheid.
Tuindorp is kindvriendelijk en ruim opgezet, maar iets verder van de stad.
woensdag 1 december 2010 om 18:28
vrijdag 3 december 2010 om 10:32
Goh, dat Hoograven paar keer genoemd wordt is verrassend, dat is wat ik bedoel met dat dingen kunnen veranderen, was 6 jaar en langer geleden nog verschrikkelijk.
Creabea heeft het over het 'begin' van Hoograven, bedoel je dan Hoograven Zuid (ten zuiden van Goylaan) rondom Julianaweg zeg maar, waar Pipoo het ook over heeft?
Creabea heeft het over het 'begin' van Hoograven, bedoel je dan Hoograven Zuid (ten zuiden van Goylaan) rondom Julianaweg zeg maar, waar Pipoo het ook over heeft?
zondag 5 december 2010 om 21:59
zondag 5 december 2010 om 22:06
donderdag 7 juli 2011 om 15:33