Wonen in Utrecht

01-12-2010 13:47 24 berichten
Ik ben van plan om binnenkort samen met m'n 2 kids naar Utrecht te verhuizen. Nu ken ik de stad vrij goed, maar ben er al sinds 2005 weg en wijken en straten kunnen nog wel eens veranderen in ruim 5 jaar tijd, zowel in positieve als in negatieve zin. Dusss..wat vind jij een leuke wijk om te wonen in Utrecht?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen: http://www.hpdetijd.nl/20 ... mt-zich-utrechter-te-zijn

Anyway, ik woon er, en het hangt natuurlijk af van je budget, maar ik vind Oog in Al een erg fijne wijk, of Wittevrouwen. Voor kinderen wellicht ook Rijnsweerd

En als je iets meer van het multiculti bent is Lombok erg gezellig, vooral als je iets meer van het centrum af zit.
Vogelenbuurt is ook erg leuk!!
quote:Boefje1980 schreef op 01 december 2010 @ 13:58:

Vogelenbuurt is ook erg leuk!!Ja, zat ik o.a. ook aan te denken, maar hoe zit het met de kindvriendelijkheid (buiten spelen?)
oog in al is leuk, niet overal maar er zitten wel leuke wijken tussen. Wittevrouwen is erg geliefd en tuindorp .. rondom wilhelminapark (weet niet wat je budget is).. Lombok is leuk , wel multiculti maar allemaal goed opgeknapt etc. veel jonge gezinnen

Vermijd is igg overvecht, hoograven en kanaleneiland. Lunetten is tegenwoordig ook weer redelijk .
buitenspelen in een grote stad is altijd anders dan in een dorp.. maar een speeltuin zit er vaak wel.. en ja .. het is op straat spelen.. als je echt buitenspeelruimte wil dan moet je toch buiten de stad gaan wonen. Houten , IJsselstein, Nieuwegein is meer groen.. Zeist Driebergen...
Tolsteeg is ook wel leuk
wil je per se in de stad? Wat poldervrouw zegt. Er zijn veel leuke woonplaatsen die tegen U aanliggen. Wel de lusten, niet de lasten. Bunnik, Odijk, Vleuten....
Slapen is goud
Ja, wil idd perse de grote stad..ben een echte stadsmus . Is ook veel makkelijker met werk. Ik begrijp dat buitenspelen hier een relatief begrip is, ik bedoel idd een speeltuintje, trapveldje of pleintje vlakbij. Mijn kinderen zijn nog jong, er moet dus in de directe buurt enigszins gespeeld of gefietst kunnen worden, dat is belangrijk voor ze.
Zolang je niet in Overvecht terechtkomt of Kanaleneiland valt het wel mee.
verba volant, scripta manent.
[quote]noppie72 schreef op 01 december 2010 @ 14:10:

wil je per se in de stad? Wat poldervrouw zegt. Er zijn veel leuke woonplaatsen die tegen U aanliggen. Wel de lusten, niet de lasten. Bunnik, Odijk, Vleuten....[/quote]

Bekend terrein...ik ervaar vooral de lasten en niet zozeer de lusten..
Lombok, veel jonge mensen, gezellige wijk. Centrum vlakbij. Oudwijk is een yuppenwijk. Ook veel jong spul, maar je telt pas mee als je ´s middags je dochter in een Baboo-bakfiets naar vioolles brengt.
In Lunetten is veel buitenspeelruimte. Achter de rijtjeshuizen liggen vaak grasveldjes en speelterreintjes en Lunetten heeft veel park, een mooie kinderboerderij en een grote speeltuin. Daarnaast zijn er veel woonerven waar het qua verkeer rustig is.

Hoograven heeft echt leuke, gezellige straten. De Julianaweg vind ik echt leuk en de Verlengde Hoogravenseweg. De Duurstedelaan is ook leuk, maar het zijn wel kleine woningen. Rond het winkelcentrum aan 't Goylaan zijn gebouwen gesloopt en daar zijn nieuwe woningen voor teruggekomen. Aan het oud-Wulvenplantsoen staan nu mooie (dure) woningen met veel buitenspeelruimte voor de deur. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Volgens mij is Hoograven hard aan het veryuppen.
Heb twee jaar in Utrecht gewoond, in Zuilen. Niet de beste wijk, maar wel heel gezellig. Dicht bij centrum ook!
Ja, en dan de geeikte 'goede buurten' natuurlijk: Witte Vrouwen (weinig buitenspeelruimte), Lombok (idem volgens mij), Tuinwijk etc. Ook mooi hoor als je het geld hebt .
Er is in alle genoemde wijken wel buitenspeel ruimte hoor. Overal speeltuinen, veldjes etc.

Het gaat er echt om waar je zelf past en wat je budget is. Ik woon redelijk dicht bij het centrum en heb hier de hele zomer een touwtje door de voordeur, zoals meer in de straat. Maar de buurvrouw van 2 straten verderop is verhuisd omdat ze het te druk en niet groen genoeg vond. Tja, het blijft wel een stad natuurlijk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Utrecht is heerlijk, maar duur. Wat is je budget en wat wil je? We kunnen wel roepen: wittevrouwen! Maar voor een huis in ok staat met tuin betaal je altijd boven de 3 ton.

Vogelenbuurt heeft weer meer bovenwoningen (weet niet of je dat wil met kinderen)

Oudwijk is ook leuk, t begin van de Rivierenbuurt, of t begin van hooggraven. Betaalbaarder, maar zitten wel leuke stukjes tussen.

In de vogelenbuurt heb je t heerlijk als je rondom het koekoeksplein woont. Wel net als alle oude wijken veel auto's, weinig parkeermogelijkheid.

Tuindorp is kindvriendelijk en ruim opgezet, maar iets verder van de stad.
Rivierenbuurt is inderdaad ook wel een aanrader. Behoorlijk veel jonge gezinnen, betaalbaar en lekker dicht bij het centrum.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:noppie72 schreef op 01 december 2010 @ 14:10:

wil je per se in de stad? Wat poldervrouw zegt. Er zijn veel leuke woonplaatsen die tegen U aanliggen. Wel de lusten, niet de lasten. Bunnik, Odijk, Vleuten....Vianen, IJsselstein, Hagestein, Lexmond, Woerden...
Goh, dat Hoograven paar keer genoemd wordt is verrassend, dat is wat ik bedoel met dat dingen kunnen veranderen, was 6 jaar en langer geleden nog verschrikkelijk.

Creabea heeft het over het 'begin' van Hoograven, bedoel je dan Hoograven Zuid (ten zuiden van Goylaan) rondom Julianaweg zeg maar, waar Pipoo het ook over heeft?
Ik woon in Leidsche Rijn, nieuwe, kindvriendelijke wijk die enorm groeiende is. Niet superbijzonder, maar je bent wel in 15 min op t station en nog veel speelplekken voor kids.
Voor 240 heb je een enorm huis met tuin op zuid in nieuw welgelegen. Er staan er nu 2 te koop achter onze straat op de bertha von suttnerlaan. Het is hier rustig, gemengd publiek, 8min fietsen naar centrum, echt heerlijke wijk. Vlak achter de jaarbeurs.
Ja, Hoograven! Oud-Hoograven is nog redelijk betaalbaar, ontzettend leuk wonen, en heel kindvriendelijk. Oud-Hoograven is het jaren dertig gedeelte, dus: Julianaweg, (Verlengde) Hoogravenseweg en omgeving. De nieuwbouw in Hoograven is ook leuk, maar ligt wel tussen de flats.
Oud-Hoograven is inderdaad erg goed wonen! Dicht bij het centrum, rustig en kindvriendelijk door veel speeltuintjes en groen. De laatste tijd is er veel aan het vernieuwen. De straten: Julianaweg, verlengde Hooggravenseweg en Vaarserijnstraat zijn top! Leuke jaren 30 woningen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven