Wonen in Wassenaar of Noordwijk?
woensdag 17 maart 2010 om 14:12
woensdag 17 maart 2010 om 14:57
Wat Noordwijk betreft: geen idee.
Wassenaar is prachtig. Mooie straten en veel groen, heerlijk rustig maar wel met een leuk centrum en goede winkels. Ook een lekker strand. Wel veel ons kent ons en ook geroddel. Maar ik weet niet of dat voor alle 'kringen' geldt. Ik heb er zelf niet gewoond maar manlief komt er vandaan.
Wassenaar is prachtig. Mooie straten en veel groen, heerlijk rustig maar wel met een leuk centrum en goede winkels. Ook een lekker strand. Wel veel ons kent ons en ook geroddel. Maar ik weet niet of dat voor alle 'kringen' geldt. Ik heb er zelf niet gewoond maar manlief komt er vandaan.
woensdag 17 maart 2010 om 15:03
Ik heb dan weer geen ideeen over Wassenaar, over Noordwijk wel. Vooral de oude dorpskern van Noordwijk Binnen vind ik prachtig. Momenteel staan hier zelfs een aantal huizen te koop, die vast wel op funda of jaap oid te vinden zijn. (Ik weet je budget natuurlijk niet, maar het hart van de kern is de Voorstraat, zelfs hier staan / stonden de afgelopen tijd huizen te koop).
Ook in Noordwijk heb je daarentegen veel ons kent ons, ook geroddel. Maar naar mijn idee heb je dit overal wel, of je nu in een klein dorp in groningen woont, of in een gezellige buurt in amsterdam: mensen praten nou eenmaal..
Ook in Noordwijk heb je daarentegen veel ons kent ons, ook geroddel. Maar naar mijn idee heb je dit overal wel, of je nu in een klein dorp in groningen woont, of in een gezellige buurt in amsterdam: mensen praten nou eenmaal..
anoniem_95034 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 15:05
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
woensdag 17 maart 2010 om 15:47
Wassenaar en Noordwijk vind ik geen leuke woonplaatsen. Mensen staan daar niet zo open voor nieuwelingen. Ook heerst er bij beide plaatsen een kille sfeer.
Als je aan de kust wilt wonen dan moet je toch ook eens kijken naar Den Haag en dan richting Kijkduin. Daar vind ik de mensen en de sfeer leuker. Daar woont van alles en kun je je wel thuis gaan voelen. In Wassenaar en Noordwijk zijn het maar twee soorten groepen mensen; extreme kouwe kak of juist aso-volk.
Daar is niets mis mee, maar daar moet je je wel prettig bij voelen.
Als je aan de kust wilt wonen dan moet je toch ook eens kijken naar Den Haag en dan richting Kijkduin. Daar vind ik de mensen en de sfeer leuker. Daar woont van alles en kun je je wel thuis gaan voelen. In Wassenaar en Noordwijk zijn het maar twee soorten groepen mensen; extreme kouwe kak of juist aso-volk.
Daar is niets mis mee, maar daar moet je je wel prettig bij voelen.
woensdag 17 maart 2010 om 16:45
woensdag 17 maart 2010 om 18:02
Quote: We houden uiteraard rekening met ons budget. En die is voldoende om in een leuk huisje in Noordwijk of Wassenaar te kunnen wonen... met wat geluk.
We gaan binnenkort naar een huis in Wassenaar kijken.
Ik zal ook eens snuffelen naar huizen in Kijkduin...
Kijkduin is mooi en rustig. Er is helaas geen tramverbinding. Wel rijden er bussen.
Mijn vriendin woont daar in de buurt.
Noordwijk is sjieker vergeleken met Kijkduin (Zus woont daar)
De stad is compleet voorzien van diverse winkels. Erg gezellige winkelstraat, dichtbij de boulevard.
Met wassenaar heb ik geen ervaring.
We gaan binnenkort naar een huis in Wassenaar kijken.
Ik zal ook eens snuffelen naar huizen in Kijkduin...
Kijkduin is mooi en rustig. Er is helaas geen tramverbinding. Wel rijden er bussen.
Mijn vriendin woont daar in de buurt.
Noordwijk is sjieker vergeleken met Kijkduin (Zus woont daar)
De stad is compleet voorzien van diverse winkels. Erg gezellige winkelstraat, dichtbij de boulevard.
Met wassenaar heb ik geen ervaring.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
donderdag 18 maart 2010 om 08:39
Misschien zal het je jeuken is dit een non-issue voor jullie, maar vanochtend las ik dit op Telegraaf.nl en dacht ik aan dit topic.
do 18 mrt 2010, 07:13 | 2 reacties
Noordwijk de duurste
NOORDWIJK - In de Duin- en Bollenstreek is geen duurdere gemeente te vinden dan Noordwijk.
Dat schrijft het Leidsch Dagblad. De Vereniging Eigen Huis kwam tot die slotsom na vergelijking van bijna alle gemeenten in Nederland met het lastenniveau van 2007.
In de afgelopen drie jaar zijn de woonlasten in Noordwijk gestegen met 20 procent. Eenpersoonshuishoudens betalen 740 euro aan gemeentelijke heffingen, waaronder ozb en rioolbelasting. Meerpersoonshuishoudens zijn daarvoor 859 euro per jaar kwijt.
do 18 mrt 2010, 07:13 | 2 reacties
Noordwijk de duurste
NOORDWIJK - In de Duin- en Bollenstreek is geen duurdere gemeente te vinden dan Noordwijk.
Dat schrijft het Leidsch Dagblad. De Vereniging Eigen Huis kwam tot die slotsom na vergelijking van bijna alle gemeenten in Nederland met het lastenniveau van 2007.
In de afgelopen drie jaar zijn de woonlasten in Noordwijk gestegen met 20 procent. Eenpersoonshuishoudens betalen 740 euro aan gemeentelijke heffingen, waaronder ozb en rioolbelasting. Meerpersoonshuishoudens zijn daarvoor 859 euro per jaar kwijt.
vrijdag 19 maart 2010 om 20:34
zondag 21 maart 2010 om 11:39