woonkamer opnieuw inrichten

15-09-2010 15:35 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk wel een nieuwe inrichting. De meubels die ik heb zijn inmiddels 7 jaar oud maar nog niet versleten.

Hoe pak ik een nieuwe inrichting aan? Wil wel een beetje strak.

Kleur? stijl? Hebben jullie ervaring met een styliste?

We kopen trouwens nog een nieuwe tv.
Ik vind het zelf erg leuk om styliste te 'spelen'...Voor mn eigen huis en die van vrienden :-)

Maar wat vind je zelf mooi (kleuren?)? En wat versta je onder een beetje strak?

Een moodboard maken helpt!
Je geeft aan dat je meubels nog niet versleten zijn. Misschien kan je met accesoires/kleuren zorgen voor een nieuwe look? Je kan één muur in een mooie kleur verven, dat geeft ook al een heel ander gevoel. Kussenhoezen vervangen, andere dingen aan de muur en je hebt een hele andere woonkamer.

Ga eens rondkijken in tijdschriften/meubelwinkels om ideeen op te doen voor kleuren enz.

Verder hangt het natuurlijk helemaal van je budget af wat er wel en niet kan
Kijk rond op internet, doe ideeën op in winkels zelf, kijk bij vrienden in huis, zoek in tijdschriften e.d.

Een moodboard kan je idd helpen met het kiezen van de nieuwe look. Prik gewoon van alles wat je mooi vind op een groot vel papier/ sla het op in een mapje van je pc.

Daarmee ga je dan aan de slag.

Kleuren, meubels, impressies, gevoel kun je allemaal terug laten komen op dat board.

Zo help je jezelf verduidelijken wat je nu eigenlijk wil en dan kun je daarmee aan de slag.

Succes!
Je kunt ook meubels via Marktplaats verkopen, als ze nog niet versleten zijn.
Hoi

Bij de bieb heb je ook zat boeken over woninginrichting. Toen ik mijn woonkamer helemaal anders ging inrichten heb ik veel tijdschriften gezien en woonboeken (vooral plaatjes kijken) Is leuk om te doen en langzaam krijg je dan een steeds beter beeld van wat jij zelf mooi vind.

succes!

Judith
Zet eerst op een rijtje wat je nu al weet van je wensen. Welke kleuren vinden jullie mooi? Wil je een rustig interieur of mag het opvallen en knallen? Wat bedoel je met strak: veel rechte lijnen, of vooral dat er niet te veel frutsels staan?

Dit is vrij strak:

maar dit ook, en toch heel anders:

Wat iedereen zegt: vooral veel inspiratie opdoen. Ik heb zelf allemaal mapjes op m'n pc met foto's van interieurs, gesorteerd op ruimte. Als je zo een paar foto's verzamelt zie je wel een patroon ontstaan, bijvoorbeeld of je meer neigt naar hout of naar plastic, donkere of lichte kleuren, strakke of juist barokke meubels, etc. Laat je vriend ook meekijken (of heeft hij jou de vrije hand gegeven?)

Als je dan een idee hebt van hoe jullie de ruimte willen (welke basiskleur en welke accentkleuren, welke meubelstijl) kun je beginnen met herinrichten.

Meubels die nog goed zijn kun je restylen of verkopen. Verf op de muur maakt gelijk een groot verschil, dus daar zou ik mee beginnen, eventueel afgestemd op een groot meubelstuk.

Als je bijv. een nieuwe bank hebt en de muur in hetzelfde kleurspectrum verft, heb je al een behoorlijke eenheid gecreëerd.

Koop ook niet teveel nieuw en bij dezelfde winkel in één keer, dan loop je het risico een showroom te kopiëren ipv je eigen stijl te creëren.
This is an unacceptable timeline
Op de website van VT Wonen staan foto's van gebruikers, hiermee kun je leuke ideeën opdoen:

http://www.vtwonen.nl/wooninspiratie/

En ook Ikea heeft op de website voor elke kamer flink wat ideeën staan.

Altijd leuk om even tussen te neuzen.

Gewoon plaatjes verzamelen, zoals hierboven al werd gezegd, deze opslaan op je pc en vanuit daar gaan kijken wat je het mooist vind en welke stijl eruit komt.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven