word moe van kat

05-06-2012 03:08 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

het lukt me maar niet om in slaap te komen, ik heb namelijk een rood katertje echt een schatje waar je normaal niks mee te doen hebt. maar sinds ik bezig ben met de babykamer word ik echt gek van m.

gister een mooi vloerkleed gekocht en je raad het al heb het kleed vandaag weg mogen gooien ! helemaal ondergeplast. zoveel plasjes op gedaan ik kwam er niet meer uit en het hele huis stonk. dan maar geen kleed.

vervolgens boxkleed vast in de box gelegd.. en je raad het ik ga douche kom terug hele boxkleed zeik en zeik nat. vervolgens gooi ik de kleed in de was breng ff de vuilnis naar buiten en ja hoor weer ruik ik plas.. heeft ie in het bad geplast (dit deed ie al wel vaker)

ik straf m niet omdat hij zelf ook niet weet dat hij dit gedaan heeft. als we al een kwartier verder zijn.

nu wil ik het hemeltje ophangen voor het kinderbedje, ben bezig met de boormachine, en ik pak het hemeltje van het dressior en ruik....... heeft ie daar ook over heen geplast !!!! nieuwe mogen kopen omdat de geur er anders in blijft hangen en wil me kindje niet in de plaslucht laten zitten.

nu zit ik net op de bank en valt hij zomaar uit het niets me arm aan.. dit was ook iets dat ie vaker deed maar dan duwde ik hem gewoon weg omdat hij vervolgens een nat vlekje achterlaat.

maar nu kwam hij zo hard op me afgerend en beet me zo hard dat zelfs me arm aan het bloeden was.

ik duw hem weg en hij gaat op de leuning van de bank liggen ik zie m bewegen met zn kont op en neer en haal m van de bank.. WEER een natte vlek overigens is dit volgens mij geen urine.

de kat is niet gecastreerd maar dit moet ik nu echt doen merk ik. alleen ben ik hoogzwanger het is zielig als ik m morgen laat castreren bij wijze van en ik kom te bevallen ! dus wil ik dit doen na de bevalling.

de kat plast ook op de kattenbak en deze maak ik ook 1x daags schoon ( ja ik ben zwanger ik weet het commentaar...jij mag het ook doen ;) ik gebruik handschoenen en een mondkapje )

heel eerlijk ik word heel erg moe van de kat ik ben bang.....wat tref ik morgen weer aan. Het is zon schatje maar sta echt op het punt om m weg te doen en dat vind ik zo zielig.

Graag tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Ps de kinderkamer is niet volledig af te sluiten dus ook met de baby straks kan hij altijd in de kinderkamer komen.
Je had je kat allang moeten laten castreren. Nu zit je met de gebakken peren. Hey, dat rijmt!
quote:Mundy schreef op 05 juni 2012 @ 08:30:

Waarom is die kat nog niet gecastreerd dan? Hoe oud is hij? Mijn katten zijn gelijk geholpen toen ze oud genoeg waren, dat lijkt me ook niet meer dan logisch! Dus gelijk een afspraak maken bij de da!!

Wat die babykamer betreft, als je die niet af kan sluiten ben je heel erg gevaarlijk bezig! Een huisdier heeft niks op een babykamer te zoeken. Een kat vindt zo'n ledikantje lekker warm en kan dan gezellig bij je baby gaan liggen, waardoor deze kan stikken. Om over krabben nog maar niet te spreken. Dat risico wil je toch niet nemen?? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn katten in de babykamer te laten!! Je moet er dus echt voor zorgen dat je die kamer af kan sluiten! Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt mij...

dit dus, kat weg doen.

en wel omdat de kat op de babykamer kan, echt heel gevraalijk.
Mundt: ik denk echt dat als je van jongsaf aan een kat op voedt er nog een heleboel te behalen valt. Niet eerst 1,5 jaar grinnikken dat hij zo lekker eigenwijs karaktertje is, nee.
Computer says nooooo
Hoewel ik vind dat je een dier niet zomaar weg moet doen omdat hij lastig is oid, denk ik dat TO dit wel serieus moet overwegen.

Als de kinderkamer echt op geen enkele manier kan worden afgesloten voor de kat, vormt dit een serieuze bedreiging voor de baby. Onze katten proberen altijd op ons hoofd/nek te gaan liggen. Als volwassene kun je ze wegduwen, maar bij een baby wil je dit echt niet hebben!

Overigens denk ik dat het nooit te laat is voor opvoeding, het zal alleen wat langer duren. Maar zelfs bij een goed opgevoed dier is een afgesloten babykamer een must!
De kat zou ik zeker zo snel mogelijk laten castreren en voor de babykamer zou ik een oplossing zoeken. Een kat die er zo bij kan, dat is gevaarlijk.
Bedankt voor de vele reacties heb het ook even nagekeken.

Zojuist met de DA gesproken en er is morgenochtend om 8uur plek.

Ik straf hem hij mag van mij ook echt niet de babykamer in, en inderdaad leek mij ook de beste optie om de kat dan snachts in de badkamer te houden (deze is erg groot)

Ik heb een ongelooflijke krabpaal waar je u tegen zegt ! en speeltjes door het hele huis.

Ik kreeg de kat toen hij 7mnd was, hij zat onder de vlooien en wormen dus dat heb ik als eerst laten doen. Ook meteen zn entingen. Ik wou m vervolgens laten castreren maar er was niks wat leek op dat het echt moest.

Vervolgens heeft de kat 2mnd bij een vriendin gezeten omdat ik bezig was met verhuizing en er was teveel drama zoals er ook in me vorige topics is vermeld. Deze wil ik er liever niet meer bij halen, want wat geweest is is geweest en nu ga ik op voor een goede toekomst samen met me kindje.

Ook heb ik me vriendin gebeld met de vraag of ze de kat evt wou overnemen van me als hij gecastreerd is. Hier zal ze het over hebben met dr vriend. Dus hopelijk wil ze de kat overnemen ze is erg goed voor m.

Heb dr ook gezegd dat ik het geen probleem vind om de castratie te betalen en om zn voer en grind te betalen voor de aankomende tijd.

Ze komt vanmiddag om 3uur langs en dan hoop ik meer te weten. Vind het wel moeilijk want inderdaad een dier neem je niet voor even maar voor zn leven !
quote:summer73 schreef op 05 juni 2012 @ 09:14:

Mundt: ik denk echt dat als je van jongsaf aan een kat op voedt er nog een heleboel te behalen valt. Niet eerst 1,5 jaar grinnikken dat hij zo lekker eigenwijs karaktertje is, nee.Knap dat jij weet dat ik eerst 1,5 jaar heb lopen grinniken en toen pas met de opvoeding en de plantenspuit begonnen ben....
@ikwordmama, als de babykamer echt niet afgesloten kan worden, dan is denk ik echt de enige oplossing om de kat weg te doen. Alleen 's nachts in de badkamer gaat ook niet werken, je kat kan overdag echt wel ongemerkt de babykamer in als jij even wat anders aan het doen bent. Of wil je de babykamer 24/7 in de gaten gaan houden? Dan moet je er al met een stoel voor gaan zitten!

Ik hoop voor je dat je vriendin hem over wil nemen!
is het trouwens niet ook gewoon territoriaal gedrag van kater? Toen ik werd geboren, was er ook een katertje van een jaar oud in huis, en die pieste de eerste tijd ook overal omdat ik kwam. Is prima verder opgevoed door mijn ouders, ben er tot bijna volwassen mee opgegroeid.
quote:Tia.Dalma schreef op 05 juni 2012 @ 10:30:

is het trouwens niet ook gewoon territoriaal gedrag van kater? Toen ik werd geboren, was er ook een katertje van een jaar oud in huis, en die pieste de eerste tijd ook overal omdat ik kwam. Is prima verder opgevoed door mijn ouders, ben er tot bijna volwassen mee opgegroeid.

Dat denk ik wel, maar het bijten van me arm en om vervolgens te rijden op de bank is eigenlijk oversext gedrag. Hiervoor laat ik hem dan morgenvroeg behandelen. Dus in de hoop als me vriendin de kat niet neemt dat hij ook het plassen afleert !

Ik ben vanmorgen trouwens opgestaan in een fris en schoon huisje ! zonder plasgeur dus vannacht heeft hij het netjes gedaan ! maarja dan ligt er ook niks meer op de grond van kleedjes of iets.
Maar als de kat wel blijft, hoe wil je dat dan doen met de babykamer? Kan je daar niet gewoon een deur in zetten? Ik vind het echt raar dat je een babykamer niet kan afsluiten. Ik denk dat je zelf nog niet beseft hoe gevaarlijk dat kan zijn.
als hij de babykamer nu in wil (langs het gordijn) schrik ik hem meteen af zodat hij er niet in gaat. overdag slaapt ie eigenlijk alleen maar onder mijn bed, en hij is ongelooflijk bang zodra er iemand bij me binnen komt, dan ligt hij echt non stop onder het bed en beweegt zich niet. Dus denk dat hij ook bang zal zijn als er in 1x een baby is en overdag visite (kraamhulp, vriendin)

om het volledig dicht te maken gaat niet lukken. zat niks anders op dan een rails in het plafond te hangen daar het gordijn in te maken. Mocht bij wel de babykamer in willen om de een of andere reden tsja dan zal ik er iets op moeten bedenken.
Tja, ik zou het risico niet nemen...
Interessante achtergrondinfo

Als er kinderen komen zijn de katten overbodig?
die heb ik inderdaad ook gelezen, maar dat is juist niet wat ik wil.

Ik wil dat de kat stopt met plassen in het huis en stopt met het rijden op de bank en op me arm, die hij gisteravond ook in een volle aanval kapot heeft gebeten.

Vandaar de castratie.

Ik zou me kat nooit zomaar weg doen, want nogmaals een dier is niet voor even maar voor zn leven.

Echter weet ik wel dat me vriendin ongelooflijk lief is voor de kat en dat ik hem altijd mag zien mocht ze de kat nemen.

Ook weet ze dat als er iets is met de kat bvb dierenartskosten oid dat ik bij zal springen met de financien.

Het is de beste optie om hem daarna toe te brengen.

Maar als dit niet mogelijk is dan hoop ik gewoon dat hij zn gedrag SNEL af leert zodat me kindje hier geen last van gaat krijgen.
quote:ikwordmama schreef op 05 juni 2012 @ 11:01:

die heb ik inderdaad ook gelezen, maar dat is juist niet wat ik wil.

Ik wil dat de kat stopt met plassen in het huis en stopt met het rijden op de bank en op me arm, die hij gisteravond ook in een volle aanval kapot heeft gebeten.

Vandaar de castratie.

Ik zou me kat nooit zomaar weg doen, want nogmaals een dier is niet voor even maar voor zn leven.

Echter weet ik wel dat me vriendin ongelooflijk lief is voor de kat en dat ik hem altijd mag zien mocht ze de kat nemen.

Ook weet ze dat als er iets is met de kat bvb dierenartskosten oid dat ik bij zal springen met de financien.

Het is de beste optie om hem daarna toe te brengen.

Maar als dit niet mogelijk is dan hoop ik gewoon dat hij zn gedrag SNEL af leert zodat me kindje hier geen last van gaat krijgen.

Maar dat plassen en bijten is niet het ergste, dat kun je hem afleren. Maar als er echt geen enkele mogelijkheid is om die kinderkamer af te sluiten dan zou hij bij mij weg gaan.

Hoe zeer ik er normaal gesproken ook tegen ben dat de katten weg moeten als er kinderen komen, dit is levensgevaarlijk.
quote:maylea schreef op 05 juni 2012 @ 11:14:

[...]

Maar dat plassen en bijten is niet het ergste, dat kun je hem afleren. Maar als er echt geen enkele mogelijkheid is om die kinderkamer af te sluiten dan zou hij bij mij weg gaan.

Hoe zeer ik er normaal gesproken ook tegen ben dat de katten weg moeten als er kinderen komen, dit is levensgevaarlijk.

Hier ben ik het mee eens. Ik vind vaak dat mensen veel te snel hun huisdieren weg doen, maar als het gevaarlijk wordt voor je kind, dan gaat je kind toch echt voor!

Ik heb twee katten en die kunnen absoluut niet bij de kinderkamer in de buurt komen! Onze slaapkamers zijn boven en boven is totaal verboden terrein voor onze katten.

Je moet hier echt niet te licht over denken.
Als jij de kinderkamer niet kat-proof kunt maken zul je de kat weg moeten doen (eventueel totdat je een ander huis hebt).

Het is onverantwoord om een huisdier en een kind zonder toezicht (als jij naar het toilet gaat/gaat douchen/slaapt) bij elkaar te laten.
Hopelijk kan je vriendin de kat nemen. Als zij lief is voor de poes is het een prima alternatief, daar hoef je je niet schuldig over te voelen of voor te schamen.

De kat zal het bij jou ook niet superprettig krijgen als de baby er is ben ik bang. Je zegt dat het een bange kat is en zijn gedrag is ook apart. Hij zal niet blij zijn met de onrust die een baby brengt, voortdurend onder het bed zitten, weggejaagd worden bij het gordijn, etc. Daar is weinig aan te doen, de baby komt en je kunt de slaapkamer niet afsluiten. Voor jou en de kat veel stress vrees ik.

Dit kon je allemaal ook niet weten toen je de kat nam, je omstandigheden zijn veranderd. Je doet echt niks verkeerd als je nu een goed huisje voor je kat beschikbaar hebt!
ik snap het inderdaad, maar je voelt je zo ongelooflijk schuldig tegenover de kat. ik vind het zo zielig voor m net of hij het aanvoelt dat hij hij weg moet.

ik ben zo gek op m, en snap het ook het is ook gevaarlijk met de kleine straks. de omstandigheden zijn helaas veranderd waardoor me woning gewoon niet groot genoeg is om het kamertje volledig af te sluiten.

Ik hoop dat me vriendin de kat wil nemen, ik zal m echt niet zomaar naar een vreemde doen. Blijft toch me kleine rooie rakker !
quote:ikwordmama schreef op 05 juni 2012 @ 11:01:

Je kind is ook niet voor even... en toch net iets belangrijker dan je kat. Ik zou echt geen seconde na hoeven denken. Bij jou is het een "onschuldige" beet in je arm, wie weet waar hij je kind bijt.

Wonderlijk, dat je al een paar keer post dat je een huisdier "voor z'n leven" hebt, terwijl ik je lang niet zo bezorgd hoor zijn over de risico's voor je kind.
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 juni 2012 @ 06:26:

Sparood: Wat het katertje deed was geen aanval, dat was volkomen normaal paargedrag. En TO heeft geen vacht om het bijten op te vangen.

Ik weet dat het normaal kattengedrag is, maar een kat moet dat afleren. Daar moet je vanaf het begin mee aan de slag, bijten in armen en voeten, benen wat dan ook wordt hier iig niet getolereerd van de katten. Ze doen het ook niet. Sproeien ook niet, maar goed ik heb mijn katten laten helpen toen ze 6 maanden waren, omdat de ene kat de andere kat (=zijn broer) ging berijden.

Nu is de kat inmiddels bijna volwassen/puber en is hij dus nog niet geholpen. Daardoor is het nu een "wilde" kat die dus erg onbetrouwbaar is. Heel normaal voor een kat, maar het lijkt me niet wenselijk als er een baby op komst is.

TO ik zou ook advies vragen aan de dierenarts. Met name of je het gedrag nog afgeleerd krijgt. Zeker in de korte tijd die je nog hebt voordat de baby er is. Er zijn wel middeltjes om je de kat meer op zijn gemak te krijgen rondom veranderingen (soort van hormoontjes die via een plug in het stopcontact vrijkomen), maar of dat het gaat doen, ik weet het niet.
Ik begrijp niet dat er bij de kinderkamer geen hordeur geplaatst kan worden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Of gewoon uberhaupt een deur / afscheiding. Wat mij betreft zet je er een triplex plaat tussen, of zo'n roldeur.

Ik zou niet kunnen slapen als ik weet dat mijn kat vrij rond loopt en door de babykamer kan lopen. Ondanks dat ik hele lieve katten heb, die nog nooit hebben gehaald of gebeten, het blijven toch dieren. Sowieso zoeken ze graag een warm plekje, en gaan ze gewoon op je baby liggen, net als dat ze graag bij jou slapen.
Als de kat een hondje was geweest dat net zo hard had gebeten, had iedereen al "afmaken" geroepen, maar een kat kan dit rustig doen en er mee weg komen. Wel raar hoor.

Wat je ook doet, zorg ervoor dat je die kat NOOIT met je kind alleen laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven