worden metalen handgrepen bij Inductie koken warm?

09-05-2010 09:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen een nieuwe keuken met een inductiekookplaat. We moeten nieuwe pannen aanschaffen. De meeste zijn met metalen handgrepen. Kan je deze pannen zonder pannelappen vastpakken of worden ze toch te warm. In dat geval nemen we kunststof handgrepen . Graag jullie ervaring.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Kan je gewoon pakken aan de handvatten
Metalen handgrepen worden ietsje warm als je op inductie kookt maar zijn veel fijner want veel duurzamer dan kunsstof.
Valt wel mee. Ik heb er eigenlijk nooit echt opgelet, maar de meeste pannen hebben kunststoffen handgrepen. Een paar niet. Ze worden misschien warm, maar niet heet.
Steelpannetje geen probleem mee, kan je gewoon vastpakken.

Handgrepen van de gewone pannen worden wel wat warmer, maar zijn nog wel vast te pakken. Handvat van de deksels worden bij wel vaak net een tikkie te warm om vast te pakken, maar dat komt meer doordat ze opwarmen van het kokende water wat er onder staat te borrelen.
Ik wil ook een motto
Is het niet zo dat er tussen de handgrepen en de pan kunststof zit zodat de warmte niet naar de handgrepen gaat. Heb zelf ook inductie en eigenlijk nooit opgelet of last van gehad.
Ik heb metalen handgrepen en nergens last van. Trouwens, als je voorheen op gas kookte en een goede kwaliteit pannen hebt is het goed mogelijk dat die het nog steeds uitstekend doen op inductie. Ik heb jaren op gas gekookt en gebruik dezelfde pannen nu al 13 jaar op inductie. Als de bodem maar magnetisch is en de bodem moet iets hol zijn(niet zo dat het zichtbaar is) zodat de pan door warmte kan uitzetten en dan volledig contact maakt met de inductieplaat. Kwestie van uitproberen maar ik zou niet direct naar de winkel rennen voor een nieuwe pannenset.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven