Wéér een verbouwing, zucht

19-04-2021 09:23 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan niet bij mezelf, maar in de buurt. Nu weer ergens in de binnentuin. En op drie + plekken in de straat zijn ze ook bezig. En we hebben er net 1,5 jaar aan verbouwingen direct naast ons op zitten... Midden in de stad heb je nou eenmaal veel huizen om je heen, dus ontsnappen is geen mogelijkheid.

Ik snap het hoor, dat iedereen z'n huis wil verbouwen, maar ik kan er wel enorm van gaan zuchten. Steeds die containers voor de deur, het lawaai vanaf 7 uur 's ochtends. Hier soms op zondag! De laatste keer ben ik wel even gaan melden dat dit toch echt niet gewenst was. En die keer 's ochtends op eerste kerstdag is een buurman in z'n niet-beste humeur verhaal gaan halen.

Hoe dealen jullie hiermee? Hoe word je weer zen? Of voel je hier vrij om het even van je af te schrijven ;)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ooh vreselijk! Hier zijn ze al maanden bezig met het bouwen van een park. Recht tegenover mijn huis. Het zal vast mooi worden hoor, maar.... al maandenlang dag in dag uit voor half 7 's ochtends grote kranen die langs ons huis rijden, herrie overal, werklui die lunchpauze houden op mijn bloembakken.

En afgelopen vrijdag, op mijn vrije dag, kwamen ze om half 7 beton storten voor de paadjes. Niet alleen kon ik de hele ochtend de oprit niet af met de auto, maar ik kon ook niet uitslapen.

GRRRRR. Ja sorry, de zenmodus is bij mij momenteel wat ver te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat lijkt me inderdaad heel vervelend! Zelf heb ik ook wel een paar jaar in de herrie gezeten van nieuwbouw, vooral het heien werd ik af en toe echt heel erg zat.
s-groot wijzigde dit bericht op 20-04-2021 20:01
56.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bijna altijd. Ik woon in een straat met veel rijksmonumenten. Als bij de ene de verf opgedroogd is, moet er bij de ander weer geschuurd en gerepareerd worden. Ik werk vanuit huis en heb overdag bijna altijd een noise cancelling koptelefoon op. Ben er inmiddels aan gewend.

Het enige wat ik echt heel vervelend vind is heien maar daar heb ik in mijn huidige huis geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, drives me up a wall haha. Ze hebben een jaar geleden ongeveer een jaar gedaan over het verbouwen van een appartementencomplex vlak naast mij, heel irritant. Binnenkort komen er direct naast mijn complex 2 grote woontorens (mijn complex in het midden tussen die 2 woontorens dus), waarbij er ook nog een oud gebouw gesloopt moet. Ik bereid me er al een tijd geestelijk op voor en ga denk ik over ear noise canceling headphones aanschaffen...En mijn ritme maar aanpassen naar vroeger op staan 's ochtends. :P
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
19-04-2021 09:32
Hier ook bijna altijd. Ik woon in een straat met veel rijksmonumenten. Als bij de ene de verf opgedroogd is, moet er bij de ander weer geschuurd en gerepareerd worden. Ik werk vanuit huis en heb overdag bijna altijd een noise cancelling koptelefoon op. Ben er inmiddels aan gewend.

Het enige wat ik echt heel vervelend vind is heien maar daar heb ik in mijn huidige huis geen last van.

Dit vind ik eigenlijk best een goede tip... die houdt dus ook dit soort herrie tegen? Mijn werkkamer ligt aan de achterkant van het huis, en uitgerekend daar zijn ze nu aan boren, twee of drie door elkaar! Van die jammerende elektrische boorgeluiden zonder pauze!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MissPiglet schreef:
19-04-2021 09:26
Ooh vreselijk! Hier zijn ze al maanden bezig met het bouwen van een park. Recht tegenover mijn huis. Het zal vast mooi worden hoor, maar.... al maandenlang dag in dag uit voor half 7 's ochtends grote kranen die langs ons huis rijden, herrie overal, werklui die lunchpauze houden op mijn bloembakken.

En afgelopen vrijdag, op mijn vrije dag, kwamen ze om half 7 beton storten voor de paadjes. Niet alleen kon ik de hele ochtend de oprit niet af met de auto, maar ik kon ook niet uitslapen.

GRRRRR. Ja sorry, de zenmodus is bij mij momenteel wat ver te zoeken.

Die vrije dagen idd, héél jammer :(
Such fun!1
Ik voel met je mee. Vorig jaar, zodra het thuiswerken begon, gingen de buren zo'n beetje om en om aan de gang met grote verbouwingsprojecten, waardoor ik van eind maart tot eind september in de herrie en overlast heb gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Een huis is om in te leven.
Hier is ook altijd wel iemand bezig met boren, klussen, etc. Een volgende keer ben jij het.

We klussen zelf ook op zondagmiddag in huis of in de tuin. Doordeweeks moet er ook gewoon gewerkt worden en is er niet genoeg tijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook druk met verbouwingen. Recht tegenover me, schuin links tegenover, vier én vijf deuren verder aan mijn kant, drie woningen aan de achterkant. Tja, het is een oude wijk (jaren '30 woningen), dan krijg je dat eens in de zoveel jaar. Ik heb er niet zoveel last van. Ik vind het zelfs leuk om mee te kijken naar wat er allemaal gebeurt aan de overkant. Dat huis is meer dan veertig jaar van een echtpaar geweest, keurig onderhouden, maar wel érg ouderwets. Het nieuwe, jonge, stel pakt het grondig aan in ieder geval. Muren en plafonds eruit, ramen en openslaande deuren vervangen en opkrikken (bomschade uit de oorlog). Ik kan daar echt van genieten..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
19-04-2021 09:49
Een huis is om in te leven.
Hier is ook altijd wel iemand bezig met boren, klussen, etc. Een volgende keer ben jij het.

We klussen zelf ook op zondagmiddag in huis of in de tuin. Doordeweeks moet er ook gewoon gewerkt worden en is er niet genoeg tijd voor.

Dat ben jijzelf. Ik heb het over bouwbedrijven en het grotere werk.
Such fun!1
Hier hetzelfde en het houdt voorlopig ook nog niet op. Ik vraag mij ook echt af waarom werklui zo ontzettend veel onnodig lawaai maken met hun radio’s met ronduit domme muziek en hun lompe geschreeuw om zeven uur ‘s ochtends!!
Alle reacties Link kopieren
Als je een ANC koptelefoon ophebt en je luistert naar white noise of binaural beats of andere muziek dan zou je het geboor niet of nauwelijks moeten horen - denk ik. Het zal in ieder geval heel veel schelen.
Lady_Day schreef:
19-04-2021 09:55
Als je een ANC koptelefoon ophebt en je luistert naar white noise of binaural beats of andere muziek dan zou je het geboor niet of nauwelijks moeten horen - denk ik. Het zal in ieder geval heel veel schelen.

Ja, gezellig als je een gezin hebt, allemaal met die dingen op :proud:
Hier valt het nu gelukkig wel mee. Wat ik wel altijd reuze irritant vind is dat er altijd tussen 6.30 en 10.00 uur het meeste kabaal gemaakt moet worden. Paar jaar geleden hier de wijk opnieuw bestraat. Na 10.00 uur zag ik dan bijna niemand meer aan het werk, maar om 7.00 uur moet het zand aangestampt worden en met shovels druk heen en weer worden gereden. Ook fijn dat ze het pad naast mijn heus hadden opgehoogd en ik mijn tuinhek die naar buiten opengaat niet meer open kon krijgen en mijn tuin niet meer uit kon komen met de fiets terwijl ik kind naar school moest brengen.

Maar hetzelfde voor de grasmaaier van de gemeente. Dat schijnt ook altijd om 7.00 uur te moeten beginnen. Maar ach ik weet dat er dingen zijn die 1000x keer erger zijn.
Perlala_Gadeon schreef:
19-04-2021 09:59
Ja, gezellig als je een gezin hebt, allemaal met die dingen op :proud:
Kind is op school en ik draag lekker mijn noice cancelling als de buren aan het boren en schuren zijn. Heerlijk!
Een goede noise cancelling koptelefoon is iig helpend voor als je moet werken/ iets anders wilt horen. Bose quietfomfort 35 en Sony (wh100 xm3. Nieuwere nog beter maar heel duur) zijn beide heel goed.
Als je geen geluiden wil horen van de buren is de stad echt een hele slechte plek om te wonen.

Ja, het is niet fijn, maar het hoort erbij. Ik neem aan dat je zelf ook wel eens gebouwd hebt of verbouwd. Voelde je je toen schuldig? ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast een bouwproject, er wordt een hele nieuwe wijk uit de grond gestampt (letterlijk). Het is hier sinds 2017 al feest :mrgreen:
Gelukkig wordt het wel erg mooi.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
19-04-2021 09:53
Dat ben jijzelf. Ik heb het over bouwbedrijven en het grotere werk.
Ja, ik snap je wel.
In ons vorige huis hadden wij 1.5km (!) verderop dat een nieuwe woonwijk gebouwd werd. Er werd echter zonder overdrijven maandenlang gewerkt aan het heien, dat hoorde je tot in ons huis, elke paar seconden zo'n hoge klap, gek werd je ervan.
We hebben zelf net verbouwd en onze buurt/straat wordt volop verbouwd (jaren 50 huizen, veel pensionado's die nu vertrekken waarvan de huizen grondig moeten worden gemoderniseerd), dus ook hier elke ochtend bouwlui, maar dat stoort me eigenlijk helemaal niet, itt het heien.
-
Ik kan veel hebben, geluid raakt mij zelden en ook hier allemaal zeer oude panden waar veel aan gerenoveerd moet worden.

De enige keer dat het me écht teveel werd was toen de achterburen een wit gepleisterde muur volledig lieten afbikken. Ze begonnen er zomaar op een dag aan, het bedrijf had niet gewaarschuwd. Ik had m’n klapramen achter open gehad, het was hoogzomer, en ik kwam thuis in een huis dat geheel onder een witte waas van gruis zat. Het zat werkelijk overal. Verschrikkelijk. En de weken die erop volgden voortdurend het geluid van een drilboor met dat gehak. Als dat tijdens een lockdown was geweest was het niet te doen geweest.

Verder geen tips. Ik heb van nature het vermogen geluid te weren. Ik hoor het wel, maar het stoort me niet. Feestjes, klusgeluiden, ik bombardeer het tot een soort ruis. Maar hóe ik dat doe weet ik niet. Vooral niet fixeren, als je eenmaal gefixeerd bent is het te laat.
Alle reacties Link kopieren
Noise cancelling hoofdtelefoon. Ik heb die van Sony. Kost een paar centen, maar heb je verschrikkelijk vel plezier van. Als je van muziek houdt is het ook heerlijk luisteren, kwaliteit is top. Lekker een zen-pianomuziekje op (of gewoon niks) en je hebt nergens meer last van. Het is niet dat je het volledig niet meer hoort, maar het is niet meer penetrant.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-04-2021 10:08
Als je geen geluiden wil horen van de buren is de stad echt een hele slechte plek om te wonen.

Ja, het is niet fijn, maar het hoort erbij. Ik neem aan dat je zelf ook wel eens gebouwd hebt of verbouwd. Voelde je je toen schuldig? ;)
Op de laatste vraag: ja. En ik heb de bouwers ook zeker gevraagd om rekening te houden met de buren (en volgens de buren hebben ze dat ook gedaan).
Dat er gewerkt wordt, prima. Dat er af en toe groot gewerkt moet worden, snap ik. Bij mijn vorige huis werd in zomer drie weken lang aan de tramrails voor mijn deur gewerkt/geslepen midden in de nacht. Maar ja, s nachts heeft het verkeer er zo min mogelijk last van, dat begrijp ik nog wel. Maar dat ze hier letterlijk op 10 meter van mijn huis op zaterdagochtend om tien voor zeven aan het heien gingen, vond ik echt niet leuk. Dat vind ik gewoon ronduit asociaal.
En inderdaad, waarom er áltijd om zeven uur begonnen moet worden met alles wat echt herrie maakt, om vervolgens vanaf 9 uur ellenlang pauze te houden, ontgaat me nog steeds. Waarom kunnen bouwvakkers geen normalere uren aanhouden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit as we speak ook met een noise cancelling koptelefoon op te wachten tot mijn vergadering start.

Gekste wat ik heb meegemaakt is het niet worden ingeseind door de buren toen bleek dat er een verdieping op het huis kwam en er een aanpassing moest komen aan de constructie / gezamenlijke draagmuur. Dat vond ik zó onbeschoft. Gewoon gestart, zonder enig bericht. (Buren beweerden "meerdere keren" er over gesproken te hebben. Dat zullen ze ongetwijfeld met de aannemer hebben gedaan, maar niet met ons als buren)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja vreselijk, wij hebben drie jaar in de herrie gezeten van het bouwen van appartementen in onze straat, helemaal gek werd ik ervan en dat was nog pre-covid dus ging wel naar mijn werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven