Zegeltjes plakken: hoe?

20-06-2018 12:21 53 berichten
Gewoon even een onzin topic maar ik ben ff benieuwd wie in team snorriemorrie zitten en wie in team vriendin.

We sparen beide zegeltjes van de AH. Ik plak ze in door eraan te likken, zij vindt dat vies, omdat er volgens haar allemaal mensen aan die zegeltjes zitten (hoe dan? Ze zitten opgerold op een rol!) dus zij gebruikt een sponsje (wat een gedoe, denk ik dan, maargoed ;) )

Dus ik was ff benieuwd: hoe plakken jullie zegels?

Ik bevochtig de zegels:

Totaal aantal stemmen: 73

met mijn tong (63%)
met een sponsje (7%)
anders, maar zeker niet met tong (5%)
ik spaar geen zegels (25%)
Ik likte ook altijd, tot nu dan. Ik heb er nooit bij stil gestaan wat een vieze handen er eerst aan die zegeltjes zitten eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
20-06-2018 13:07
Krijg je dan 6 euro handje contantje? Of zoek je iets uit voor 6 euro?
Ik spaar bij AH, want daar doe ik toch dagelijkse boodschappen.
Bij elke euro aan boodschappen, kun je zegel kopen voor 10 cent. Een vol boekje bestaat uit 490 zegeltjes.
Maar je krijgt 52 euro (3 euro winst is 7 procent rente.)
Natuurlijk is 3 euro per keer niet veel, maar het is ook ongemerkt sparen.
Ik moet zeggen, dat ik boekjes opspaar en er de dure momenten in het jaar mee betaal. Kerst, Verjaardagen etc.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
20-06-2018 13:07
Krijg je dan 6 euro handje contantje? Of zoek je iets uit voor 6 euro?

Gewoon contant.

Ik lik er eigenlijk altijd aan. Net zo makkelijk. Alhoewel sommige zegels (of enveloppen) echt heel vies smaken, dus dan een sponsje of een natte vinger erlangs.
dianaf wijzigde dit bericht op 20-06-2018 13:20
32.28% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
20-06-2018 13:07
Krijg je dan 6 euro handje contantje? Of zoek je iets uit voor 6 euro?
nee je krijgt het geld, zo in de hand of aftrekken van de rekening
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Aan (post)zegels en enveloppen likken kan heel verkeerd uitpakken. Uiteraard gaat het 8 van de 10 keer goed, maar er zijn al verschillende incidenten geweest.

Je kunt er eczeem van krijgen of als je per ongeluk een klein wondje krijgt door een scherp randje kan eventuele troep erop leiden tot ontsteking. Ooit heeft iemand zo kakkerlakeitjes opgelikt en die zijn gaan ontwikkelen in de tong.

Ik lik er niet aan.
Alle reacties Link kopieren
CL2 schreef:
20-06-2018 13:28
Aan (post)zegels en enveloppen likken kan heel verkeerd uitpakken. Uiteraard gaat het 8 van de 10 keer goed, maar er zijn al verschillende incidenten geweest.

Je kunt er eczeem van krijgen of als je per ongeluk een klein wondje krijgt door een scherp randje kan eventuele troep erop leiden tot ontsteking. Ooit heeft iemand zo kakkerlakeitjes opgelikt en die zijn gaan ontwikkelen in de tong.

Ik lik er niet aan.
Laten we het houden op 99 van de 100 keer goed, ipv 8 van de 10.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
CL2 schreef:
20-06-2018 13:28
Aan (post)zegels en enveloppen likken kan heel verkeerd uitpakken. Uiteraard gaat het 8 van de 10 keer goed, maar er zijn al verschillende incidenten geweest.

Je kunt er eczeem van krijgen of als je per ongeluk een klein wondje krijgt door een scherp randje kan eventuele troep erop leiden tot ontsteking. Ooit heeft iemand zo kakkerlakeitjes opgelikt en die zijn gaan ontwikkelen in de tong.

Ik lik er niet aan.

Oh, het zal best gebeuren hoor. Maar ik heb dit nog nooit in mijn omgeving gehoord, terwijl er veel fanatieke spaarders en postverstuurders bijzitten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nat washandje.
CL2 schreef:
20-06-2018 13:28
Aan (post)zegels en enveloppen likken kan heel verkeerd uitpakken. Uiteraard gaat het 8 van de 10 keer goed, maar er zijn al verschillende incidenten geweest.

Je kunt er eczeem van krijgen of als je per ongeluk een klein wondje krijgt door een scherp randje kan eventuele troep erop leiden tot ontsteking. Ooit heeft iemand zo kakkerlakeitjes opgelikt en die zijn gaan ontwikkelen in de tong.

Ik lik er niet aan.
Tja als ik onder een boom sta springt er eerder een teek op mij dan dat het fout gaat aan een enveloppe likken.
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar de zegeltjes van de buurtsuper in een bakje. 100 zegels en de kaart is vol. Als ik daar ongeveer ben dan smeer ik zo'n kaart in met lijm en kwak daar dan alle zegels op :-)

Bij de 'kleinere' spaarkaarten zijn het bij de buurtsuper meestal stickertjes die je op moet plakken.
En anders likken, goed voor de weerstand ;-)
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-06-2018 13:51
Oh, het zal best gebeuren hoor. Maar ik heb dit nog nooit in mijn omgeving gehoord, terwijl er veel fanatieke spaarders en postverstuurders bijzitten.
Oei, oei, maar als je al te veel likt, levert dat wel veel calorieen op ;)

http://www.managementsupport.nl/digitaa ... rs-1019555
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Oh, ik zit opeens in gedachten weer als kind aan de eettafel met een sponsje op een schoteltje, boekjes en 857346262839 zegels van de Nieuwe Weme die moeten worden ingeplakt! :flirting: Dat vond ik altijd een prachtig werkje, alleen werden je vingers er zooo plakkerig van op een gegeven moment.

Verder spaar ik alleen van Douwe Egberts. En wie daar een slim systeem voor heeft om dat netjes te sparen en bij te houden, ik hoor graag! Nu zit het in een bakje en elke keer moet ik alles tellen :)
Doreia schreef:
20-06-2018 13:59
Oh, ik zit opeens in gedachten weer als kind aan de eettafel met een sponsje op een schoteltje, boekjes en 857346262839 zegels van de Nieuwe Weme die moeten worden ingeplakt! :flirting: Dat vond ik altijd een prachtig werkje, alleen werden je vingers er zooo plakkerig van op een gegeven moment.

Verder spaar ik alleen van Douwe Egberts. En wie daar een slim systeem voor heeft om dat netjes te sparen en bij te houden, ik hoor graag! Nu zit het in een bakje en elke keer moet ik alles tellen :)
Die deed ik per 50 met een paperclipje vastmaken
watdachtjehiervan schreef:
20-06-2018 13:07
Krijg je dan 6 euro handje contantje? Of zoek je iets uit voor 6 euro?
handje contantje, ik spaar ze altijd op tot de zomervakantie. Dan hebben we net een extraatje in de vakantie. Levert op jaarbasis zo'n 200 euro op, waarvan dus ongeveer 65 euro 'rente'/'winst' das best lekker op jaarbasis.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
20-06-2018 14:01
Die deed ik per 50 met een paperclipje vastmaken
Of met die kleine elastiekjes van die rage van twee/drie jaar terug
8102 schreef:
20-06-2018 14:01
Die deed ik per 50 met een paperclipje vastmaken
Thanx. Laat ik me daar maar eens aan zetten dan :)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
20-06-2018 13:10
Dus je verdient er een euro mee.
Ja 4% rente.
Wil je van mij gratis 40 euro hebben?
Ja?
Dat is nl. de winst die ik op een jaar heb. Gratis verdiend.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
20-06-2018 13:59
Oei, oei, maar als je al te veel likt, levert dat wel veel calorieen op ;)

http://www.managementsupport.nl/digitaa ... rs-1019555

Dat wist ik al van dat grapje met die secretaresse. ;-D Ik compenseer het maar met het naar de brievenbus wandelen en zo. :rofl:

Mbt DE punten, mijn moeder bundelt ze per 100 met een elastiekje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-06-2018 13:15
Ik spaar bij AH, want daar doe ik toch dagelijkse boodschappen.
Bij elke euro aan boodschappen, kun je zegel kopen voor 10 cent. Een vol boekje bestaat uit 490 zegeltjes.
Maar je krijgt 52 euro (3 euro winst is 7 procent rente.)
Natuurlijk is 3 euro per keer niet veel, maar het is ook ongemerkt sparen.
Ik moet zeggen, dat ik boekjes opspaar en er de dure momenten in het jaar mee betaal. Kerst, Verjaardagen etc.
Dat doe ik ook. Dure momenten of cash op vakantie. Dan voel ik me zo rijk met een beurs vol briefjes :-).
Dan wel van tevoren even melden bij de AH (althans die bij mij). Omdat ze kassa's voortdurend afromen hebben ze niet veel contant geld in de kassa. Als ik het vooraf doorgeef (''Ik kom vrijdag met 5 boekjes'') houden ze het geld in de kassa.
Er gaat echt een hele wereld voor me open qua koopzegels.
Alle reacties Link kopieren
Fijne spaartip. Dank u :cheer:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Happy07 schreef:
20-06-2018 16:05
Dat doe ik ook. Dure momenten of cash op vakantie. Dan voel ik me zo rijk met een beurs vol briefjes :-).
Dan wel van tevoren even melden bij de AH (althans die bij mij). Omdat ze kassa's voortdurend afromen hebben ze niet veel contant geld in de kassa. Als ik het vooraf doorgeef (''Ik kom vrijdag met 5 boekjes'') houden ze het geld in de kassa.
Dat was hier pas ook een probleem :facepalm: Voortaan moet ik bellen vantevoren.

Ik lik er niet aan, ook niet aan enveloppen. Lijm wordt van visafval gemaakt, mij niet gezien als vegetarier.

Ik spaar ze ook voor de winst en gebruik ze voor vakanties en weekendjes weg.
Madeliefjees schreef:
20-06-2018 12:50
Nou omdat je bij koopzegels 4% rente hebt? Krijg je op de bank niet.
Oh, ik had geen idee. Ik dacht dat het altijd voor serviezen, glazen, pannen en ovenschalen enzo was. Want daar heb ik nooit zo’n behoefte aan.

Ik zal me er eens in verdiepen. Ik heb niet eens een bonuskaart, haha!
Apatura schreef:
20-06-2018 20:36
Fijne spaartip. Dank u :cheer:

Haha, ja, die zegels geven een stuk betere rente dan het geld op de bank laten staan. Zeker als je het direct laat uitbetalen, dan zou je in principe elke keer dezelfde inleg kunnen gebruiken... En dan is de rente opeens niet meer 4%, maar 16% als je 4 boekjes per jaar volgespaard krijgt en ze elke keer gelijk inlevert.
Wat ik trouwens wel eens doe om sneller zegels te sparen: een cadeaukaart kopen van bijvoorbeeld bol en daar dan zegels bij halen. Die cadeaukaart gebruik ik dan gewoon om iets te kopen wat ik toch al wilde kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven