Zelf ensuite deuren plaatsen

27-05-2010 07:06 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

wie heefte r al eens zelf ensuit deuren geplaatst??

In het huis staat een muur ( geen draagmuur) en er zit aan de linkerkant al een gewone deur om doorheen te gaan.

Nu wil ik dat er uit en in het midden van die muur een ensuite.

dus het zal voor een deel gesloopt moeten worden en aan de zijkant weer een stukje dicht. Hoe laat ik die deur in de muur glijden en hoe maken jullie dat extra wandje?

Wat heeft het je ongeveer gekost ( 2 deuren wil ik 2e hands gaan kopen en eventueel opknappen.

Alvast heel erg bedankt!
heb ik gedaan. 2 muurtjes bouwen, gat in het midden, rail aan de bovenkant waar hij in hangt, aftimmeren en klaar. 2e hands deur kan je bij slopers vaak goedkoop kopen, mijne was 140 euro. Succes!
Mijn zus heeft het ook gedaan, maar dan anders: gehele muur weghalen en een rail over de gehele lengte op de houten vloer waar de schuifdeuren op "rollen".

Dan aan weerzijden van waar de deuren komen dunne muren maken met de rail in het midden.

Vervolgens kasten maken aan weerzijden van de deuren (aan iedere kant een kast, dus 4 in totaal). De deuren kunnen bij het openschuiven dan dus in het midden van de kasten weg rollen.

Wat ook mogelijk is en minder werk is om openslaande deuren te nemen. Dan hoef je alleen maar muren of kasten te maken en geen railconstructie.
Ik heb Thomas van Eigen Huis en Tuin ook wel eens schuifdeuren zien plaatsen of een ensuite zien maken. Bijv. afgelopen zaterdag maar ook in eerdere afleveringen.
Dat met die kasten aan de zijkant zie je inderdaad ok vaak, alleen hou ik daar zelf niet zo van en is er net niet genoeg plek om dat te doen. Openslaande deuren zou inderdaad ook kunnen maar neemt wel weer een hoop ruimte in als je ze open hebt staan.

ik ga eens speuren op de site van eigen huis en tuin ;)

Zitten er al standaard wielen onder de ensuite deuren of gaat de onderkant ook op een rail.??? die zou je dan altijd zien liggen als je hem open hebt staan?
Nee er zitten geen wielen onder die deuren, ze glijen over de rails heen.

Die rails zie je inderdaad altijd liggen, maar als je ze op een houten vloer met gelijke hoogte van het hout doet valt het helemaal niet op. Bij vloerbedekking wordt het, denk ik, wel lelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven