zelf plantjes kweken!

05-06-2012 12:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb vorig jaar de zaadjes opgevangen van een aantal planten in de tuin en die heb ik dit jaar gezaaid. Het is allemaal mooi uitgekomen en staat nu in de tuin. Ik ben hierdoor benieuwd geworden naar wat ik allemaal nog meer zelf kan zaaien bv uit vruchten. Zijn er hier mensen met succesverhalen met het zaaien van bv vijgen, citroenen, kiwi's etc? En eventuele tips zijn ook van harte welkom!
Volgens mij is dat met paprika, pepers en tomaat heel erg makkelijk..!
kalebassen en pompoenen das t enige wat me gelukt is.
Ja leuk! Pompoenpitten in een pot stoppen en je hebt zo een plant. Hetzelfde geldt voor tomaten (kun je bij het tuincentrum zaadjes voor kopen), die groeien als kool.

Tip: maak altijd gaatjes onder in de pot, anders verzuipen de plantjes na een regenbui.
Ik doe het altijd met viooltjes. Zes jaar geleden een keer gekocht, daarna elk jaar door gezaaid. Nog steeds plezier van.

Ik heb wel eens gehoord dat je aardappels met uitlopers in de grond zou moeten zetten, maar weet niet zeker of dat echt zo is.

Ik ben wel benieuwd welke mogelijkheden er nog meer zijn, ik lees mee!
Ik krijg er een punthoofd van!
Tomaten doen het inderdaad heel erg goed!
Courgettes! Kan bijna niet mislukken!
ik doe elk jaar doperwten op het balkon en dat doet het bij mij heel goed
quote:Plokkie schreef op 05 juni 2012 @ 12:51:

Ik doe het altijd met viooltjes. Zes jaar geleden een keer gekocht, daarna elk jaar door gezaaid. Nog steeds plezier van.

Ik heb wel eens gehoord dat je aardappels met uitlopers in de grond zou moeten zetten, maar weet niet zeker of dat echt zo is.

Ik ben wel benieuwd welke mogelijkheden er nog meer zijn, ik lees mee!Aardappelen zijn heel makkelijk! Hebben er 1 in de grond gestopt, kwamen er 6 voor terug. Wel oppassen met kleine kinderen, de plant van de aardappel is giftig!
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
quote:Yucca schreef op 05 juni 2012 @ 12:50:

JHetzelfde geldt voor tomaten (kun je bij het tuincentrum zaadjes voor kopen), die groeien als kool.

Of je knijpt een tomaat uit boven een bakje....
ik ben hier nu tomaten, zonnebloemen, basilicum en stokrozen aan het kweken en vooralsnog komt alles boven (wel eerst binnen op de vensterbank)
Rabarber doet het bij mij heel goed, en ook de aalbessen en aardbeien groeien goed. Verder heb ik nog tomaten (doen het wat minder), bieten en groene kool. Aardappels met uitlopers doen het altijd prima en zijn heel makkelijk om te kweken.
quote:Plokkie schreef op 05 juni 2012 @ 12:51:

Ik ben wel benieuwd welke mogelijkheden er nog meer zijn, ik lees mee!Hoe doe je dat dan? Ik heb nog nooit zaadjes gezien.
Dacht dat je wiet wilde kweken
Ja wiet idd..haha.

Aardbeien zijn ook lekker.

edit; en mosterdzaadjes ook :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven