zelf verhuizen engeland nederland, busje huren?

11-04-2010 08:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn Brit en ik gaan binnenkort samenwonen! Hij verhuist van Engeland naar Nederland. Hij wil natuurlijk al zijn spullen meenemen, en we zoeken naar de beste manier. Wie weet waar je voor lange afstanden een verhuisbusje kunt huren, liefst eentje die in engeland gehuurd kan worden en hier weer ingeleverd? Als dat laatste niet werkt rij ik zelf het busje naar engeland, alwaar hij het volplempt en we samen weer terug rijden. Het moet dus een busje zijn zonder kilometerprijs, want dat loopt te hard op ben ik bang...

iemand suggesties?
Kun je anders niet naar de grens rijden, daar overladen in een Nederlands rentalbusje en de Britse rental weer gelijk terug brengen?
Ik zou eens een verhuisbedrijf bellen en vragen hoe duur het is.
Ik gok dat je met een verhuisbedrijf goedkoper uitbent door het bijvoorbeeld te laten verschepen. Veel minder moeite en waarschijnlijk goedkoper of even duur.
quote:gizz schreef op 11 april 2010 @ 09:28:

Ik gok dat je met een verhuisbedrijf goedkoper uitbent door het bijvoorbeeld te laten verschepen. Veel minder moeite en waarschijnlijk goedkoper of even duur.

Dat denk ik ook. Omdat er in Engeland heel veel buitendlandse studenten zitten, zijn er ook veel bedrijfjes die dat doen.

Er zijn ook grote Nederlandse verhuizers die regelmatig met een grote verhuiswagen naar het buitenland rijden en die dan met verschillende inboedels vullen.
Ik zou ook een verhuisbedrijf bellen.

Heb het zelf net een paar maanden geleden gedaan van UK naar Nederland. Niet goedkoop maar zeker goedkoper dan auto huren. En de spullen waren er in 10 dagen.
Gewoon zo'n zeecontainer doen. Schijn je te kunnen delen ook.
Je deelt meestal een container, tenzij je heel veel spullen hebt. De meeste bedrijven wachten dan ook met verschepen totdat de hele container vol zit.
Een busje van daar hier inleveren kan vaak via het verhuurbedrijf op het vliegveld. Maar of dat betaalbaar is? Geen idee.
allemaal heel erg bedankt, heb niet veel tijd nu om te reageren, maar wou iig even bedankt zeggen.
Allis, ik heb toen ik naar Nederland verhuisde vanuit een ander land de ambassade gebeld om te vragen of zij ervaringen hadden met verhuizers. De mevrouw die ik aan de lijn kreeg, was eerst wat huiverig om namen en adressen te geven, maar deed dat uiteindelijk toch. Misschien dat je zoiets nog kunt proberen om wat bedrijven te vinden waar je offertes kunt aanvragen.

Vanuit Engeland ben ik verhuisd met zo'n bedrijf wat je verhuisdozen in ontvangst neemt en vervolgens regelt dat een transportbedrijf ze naar de goede plek brengt. Wij huurden in Londen gemeubileerd, en hadden dus eigenlijk alleen maar spullen in dozen. Voor ons was dat dus een handige, en niet zo heel dure, oplossing. (De paar spullen die niet in dozen konden, zijn met een flinke personenauto naar Nederland gegaan, met de laatste visite voor de verhuizing.)

Als je kiest voor een oplossing waarbij je per kubieke meter betaalt: onderschat niet hoeveel een kubieke meter is. Daar gaan echt heel veel verhuisdozen in!
Mijn man heeft mij 4 jaar geleden opgehaald met een busje vanuit Engeland voor mijn spullen. Wij zijn in september verhuisd naar NL, met een Luton Van. Zijn broer reed het busje weer terug naar UK.

Ik heb rental companies opgebeld en die gaven mij allemaal nul op het rekest wat betreft busje huren in Engeland en hier in NL weer afleveren.

Verhuisbedrijven waren veel duurder als ik opgaf hoeveel m3 ik nodig zou hebben. Ik heb een vergelijkingssite gevonden en toen kreeg ik allemaal quotes, volgens mij was het ongeveer 800 pound voor 8 m3.

't Busje huren etc was uiteindelijk 500 pond (incl. ferry) (en de 12 m3 van de Luton Van hadden we uiteindelijk allemaal nodig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven