Zevenblad terreur
zondag 11 maart 2012 om 19:53
Vorige zomer had ik zevenblad in de tuin. Vreselijk spul. Alle perken uitgegraven. Met roundup gespoten; worteldoek er overheen gelegd; nieuwe grond erop.
Veel werk, behoorlijke kosten, maar het resultaat was mooi. En zevenblad vrij.
Nu zit er dus weer overal zevenblad... Terror. We gaan natuurlijk nu niet weer alles er uit halen etc. Wat is het ultieme middel om zevenblad te verwijderen??
Of moet ik het maar 'mooi' gaan vinden
Veel werk, behoorlijke kosten, maar het resultaat was mooi. En zevenblad vrij.
Nu zit er dus weer overal zevenblad... Terror. We gaan natuurlijk nu niet weer alles er uit halen etc. Wat is het ultieme middel om zevenblad te verwijderen??
Of moet ik het maar 'mooi' gaan vinden
zondag 11 maart 2012 om 22:38
quote:jacjac schreef op 11 maart 2012 @ 21:15:
de tip van een oud mannetje hier uit de buurt spuiten met azijn!! het moet eigenlijk verdund maar we hebben het gewoon puur gebruikt en we zijn er na een paar keer spuiten helemaal vanaf!
let wel dat het niet op de andere planten komt want die gaan dan dood,Zie mijn eerdere post. Als je een gaatje prikt in de dop kun je gericht spuiten.
de tip van een oud mannetje hier uit de buurt spuiten met azijn!! het moet eigenlijk verdund maar we hebben het gewoon puur gebruikt en we zijn er na een paar keer spuiten helemaal vanaf!
let wel dat het niet op de andere planten komt want die gaan dan dood,Zie mijn eerdere post. Als je een gaatje prikt in de dop kun je gericht spuiten.
Ik vind hier dingen van.
zondag 11 maart 2012 om 23:12
K Vrees dat ik treurig nieuws voor je heb. t Is namelijk onmogelijk om het definitief uit je tuin te weren als het er eenmaal in gezeten heeft.Wat jij gedaan hebt was eigenlijk al zo,n beetje het enige wat zou hebben geholpen.Nu krijg je even een plant van iemand en hups,daar heb je t weer. Zevenblad is echt daadwerkelijk 1 van de dominantste planten die je maar kunt hebben in je tuin. En juist omdat ze zo sterk zijn en zo makkelijk blijven opkomen in de tuin,( een halve centimeter wortel is al voldoende voor die plant) is er gewoon niks aan te doen. Je kunt worteldoek ,roundup, azijn,keien ,tegels of wat dan ook blijven gebruiker om het uit te roeien ,maar wat je ook probeert het zijn allemaal maar tijdelijke oplossingen en geen definitieve oplossingen.
dinsdag 13 maart 2012 om 15:01
Ik weet niet hoe groot je woont en of je tuin omheind is, maar het enige dat ik kan bedenken dat blijvend helpt is om wat kippetjes in de tuin te nemen. Die eten het zevenblad dan steeds weer weg (ook de wortels).
Dan moet je wel ophouden met het gebruik van roundup. (misschien sowieso wel een idee als het toch niet helpt, want dat is echt schadelijker voor je dan wat onkruid)
Dan moet je wel ophouden met het gebruik van roundup. (misschien sowieso wel een idee als het toch niet helpt, want dat is echt schadelijker voor je dan wat onkruid)