Zo geschrokken
dinsdag 9 augustus 2011 om 21:47
Vanavond waren we ff een bakkie doen bij vrienden. De hond was mee en was, zoals altijd als we daar zijn, lekker in de tuin aan het scharrelen. Zie ik 'm opeens vanuit m'n ooghoek met z'n kop in een plantenbak hangen. Meteen naar binnen gehaald dus omdat het niet de bedoeling is dat ie tuinman gaat spelen . Zegt die vriendin ineens, o jee er ligt slakkengif in die plantenbak. Paniek dus! M'n man heeft direct geprobeerd de hond te laten braken maar er kwam alleen wat slijm (waar overigens geen slakkenkorrels in zaten).
Daarna hebben we de dierenarts gebeld en die gaf het advies om de komende de uren de hond goed in de gaten te houden en opnieuw contact op te nemen als hij afwijkend gedrag gaat vertonen. We moesten dan vooral letten op alertheid, sufheid, kleur van de tong, lichaamstemperatuur en de ademhaling.
Dit alles is nu ruim een uur geleden en gelukkig hebben we nog niets afwijkends kunnen ontdekken. Op het roepen van zij naam en bijv. het weggooien van een speeltje reageert hij goed en alert en tijdens het uitlaten net was hij zelfs wat aan de drukke kant. Verder is zijn ademhaling normaal, voelt hij niet abnormaal warm aan en is z'n tong mooi roze.
Ik weet ook niet zeker of hij wel in aanraking is geweest met het slakkengif, ik zag hem in een flits in die plantenbak hangen. Voor de zekerheid mag hij vanacht bij uitzondering bij ons in de slaapkamer slapen in z'n mandje zodat mocht het toch nog misgaan we direct kunnen handelen.
Ik ben me echt kapot geschrokken, moet er niet aan denken om hem te verliezen.
Daarna hebben we de dierenarts gebeld en die gaf het advies om de komende de uren de hond goed in de gaten te houden en opnieuw contact op te nemen als hij afwijkend gedrag gaat vertonen. We moesten dan vooral letten op alertheid, sufheid, kleur van de tong, lichaamstemperatuur en de ademhaling.
Dit alles is nu ruim een uur geleden en gelukkig hebben we nog niets afwijkends kunnen ontdekken. Op het roepen van zij naam en bijv. het weggooien van een speeltje reageert hij goed en alert en tijdens het uitlaten net was hij zelfs wat aan de drukke kant. Verder is zijn ademhaling normaal, voelt hij niet abnormaal warm aan en is z'n tong mooi roze.
Ik weet ook niet zeker of hij wel in aanraking is geweest met het slakkengif, ik zag hem in een flits in die plantenbak hangen. Voor de zekerheid mag hij vanacht bij uitzondering bij ons in de slaapkamer slapen in z'n mandje zodat mocht het toch nog misgaan we direct kunnen handelen.
Ik ben me echt kapot geschrokken, moet er niet aan denken om hem te verliezen.
dinsdag 9 augustus 2011 om 22:06
De hond van mijn schoonouders is overleden na het eten van slakkengif. Ik was erbij, afschuwelijk was het . Dit was wel in het buitenland trouwens op het platteland.
Hij kon niet meer op zn poten staan en trilde over heel zijn lijf.
Uiteindelijk bij de dierenarts overleden (hij bleef daar aan infuus overnachten)
Ik zou het heel goed in de gaten houden. Wij hadden kilometers gereden want nergens een dienstdoende arts te vinden en dat is hem fataal geworden.
Hij kon niet meer op zn poten staan en trilde over heel zijn lijf.
Uiteindelijk bij de dierenarts overleden (hij bleef daar aan infuus overnachten)
Ik zou het heel goed in de gaten houden. Wij hadden kilometers gereden want nergens een dienstdoende arts te vinden en dat is hem fataal geworden.
dinsdag 9 augustus 2011 om 22:25
dinsdag 9 augustus 2011 om 22:30
quote:anjertje schreef op 09 augustus 2011 @ 22:18:
Ik hoop het ook, hij ligt nu lekker te pitten. Ik zit nu ineens te denken of het verstandig is om hem vannacht een paar keer wakker te maken. Om te kijken of hij nog goed reageert?
Waarom?
Als hij gif binnen had gekregen had je het nu wel gemerkt toch?
Ik hoop het ook, hij ligt nu lekker te pitten. Ik zit nu ineens te denken of het verstandig is om hem vannacht een paar keer wakker te maken. Om te kijken of hij nog goed reageert?
Waarom?
Als hij gif binnen had gekregen had je het nu wel gemerkt toch?
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 9 augustus 2011 om 23:23
Jeetje wat zal je geschrokken zijn, maar zo te lezen gaat dit wel meevallen. Blijf echter wel alert en bel je DA als er toch iets gaat gebeuren en race er dan naar toe voor een injectie om het braken op te wekken.
Ga niet zelf dokteren met melk of zout water, want als je het verkeerde doet heb je pas echt pech.
Ga niet zelf dokteren met melk of zout water, want als je het verkeerde doet heb je pas echt pech.