Zondag

25-03-2012 10:31 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames!

Wat doen jullie nou zoal op zondag. Zijn op internet al zoveel topics over te vinden maar er staat nooit iets leuks tussen.

Vriendlief en ik vervelen ons altijd op zondag en komen nooit verder dan ergens of bij iemand een drankje doen....

En jullie?
Wat suf dat jullie je beiden vervelen. Ga dieren aaien op de kinderboerderij, in het asiel, ga met bejaarden wandelen, zoek vrijwilligerswerk, ga naar een stad of dorp waar je nog nooit bent geweest, vijzel kennis wat op in een museum.. zoveel te doen! Snap werkelijk niet dat je je verveelt, zeker niet als je met zn tweeen bent.
Naar de zondagsmarkt en een terrasje pikken, lekker in het zonnetje. Naar het bos of een stuk fietsen, of allebei. Met slecht weer naar de bios en als het echt warm wordt, naar het strand.

Alle musea zijn open, dus das ook een optie.

Ga eens kijken in een andere stad of dorp.

Nederland is groot genoeg om je te vermaken en anders kun je nog altijd een dagje België of Duitsland.
Winkelen in een stad hier in de buurt waar het koopzondag is. Missie: zomerschoenen voor de kinderen scoren. Bij voorkeur 2 paar, zijn we er voorlopig weer vanaf. En gaan daar ook lunchen.
Huiswerk maken?
Wij vervelen ons ook nooit, altijd bezig en als we ff n dag niks hebben genieten we van het niks doen, heerlijk zo af en toe!
Vooropgesteld: er is inderdaad van alles te doen op zondag. (Zie de tips van Emaille en Cateautje.)

Maar los daarvan... hoe kan het dat je je zo verveelt? Je bent nota bene samen. Ik woon alleen en ik verveel me al zelden op zondag. Lekker ontspannen met een boekje en een kopje thee, met mijn katje knuffelen, huis schoonmaken, muziek luisteren, beetje internetten, studeren (minder leuk ), de was doen, uitgebreid lunchen en/of uitgebreid koken...

En regelmatig ook lekker afspreken met vriendinnen, dat soort dingen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ga lekker winkelen in Rotterdam, een boottochtje maken door de grachtjes van utrecht, heerlijk ergens lunchen op terras, naar het rijksmuseum, naar het strand van scheveningen, uitwaaien en winkeltjes kijken, een leuke film uitkiezen om naar de bios te gaan

Ik zou t wel weten als ik alleen mij en man hoefde te vermaken hoor!
Sauna, strand, winkelen, huishouden, achterstallige klusjes, uit eten, bioscoop, theater, dierentuin.
Herkenbaar hoor maar dat kwam meer door het koude weer van de afgelopen tijd. Met dit weer is het veel makkelijker!

Lekker wandelen, naar het park, het museum, terras, fietsen, koken, winkelen... Eigenlijk wat de rest hierboven als zegt haha!
Het is onwijs lekker weer! Hoe kun je je dan vervelen?
O, en de tip: neem een moestuin. Hoef je je noooooooit meer te vervelen
Tja, misschien is het probleem dat we niet van dezelfde dingen houden.

Ik ga graag naar de bioscoop, de dierentuin, uit eten, winkelen etc. Vriend houdt niet zo van dat soort dingen. Dus doen we op zaterdag meestal ons eigen ding in de middag en zondag willen we iets samen doen. Maar is iedere week weer zoeken naar wat...l

Uiteindelijk komen we er altijd wel uit,

Maar toch vervelen we ons vaak.

Stom eigenlijk, als je kijkt naar hoeveel er te doen is.....
Huishouden, balkon verzorgen, lezen, stad in, terrasje pakken, wandelen, spelletjes doen, in bad zitten, op familie-bezoek, tv kijken, museum in, uitgebreid koken... Heerlijk!

Maar ik ga vandaag vriendin helpen schilderen in nieuwe huis dus moet heel de dag aan het werk
Hier is het nog fris, ik zit met smart te wachten op de zon, om een beetje op te warmen. Ik heb met mijn stomme kop vanochtend vroeg al de deur open gezet en daar heb ik aardig spijt van, zit te vernikkelen.
Als jullie echt heel andere dingen leuk vinden, waarom dan ervoor kiezen om per se de hele dag samen door te moeten brengen?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Wij gaan een eind fietsen,

Heerlijk de natuur in.

Met een picknickmand.

Lekkere broodjes en drinken.

Gezellig

Even tijd met elkaar.
quote:sandraatje90 schreef op 25 maart 2012 @ 10:44:

Ik ga graag naar de bioscoop, de dierentuin, uit eten, winkelen etc. Vriend houdt niet zo van dat soort dingen. Dus doen we op zaterdag meestal ons eigen ding in de middag en zondag willen we iets samen doen. Maar is iedere week weer zoeken naar wat...l

Stom eigenlijk, als je kijkt naar hoeveel er te doen is.....Dan wordt het tijd om op zoek te gaan naar iets wat jullie samen leuk vinden Lijkt me anders zo onbevredigend op de lange termijn.
Kijken of jullie een gezamelijke hobby/sport kunnen vinden.

Of samen met vrienden.

Of een klein project in huis om iets samen op te knappen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Of iets vaker iets doen wat de ander leuk vindt. Misschien valt het best mee en heb je toch een leuke dag.
quote:Gamayun schreef op 25 maart 2012 @ 10:47:

Als jullie echt heel andere dingen leuk vinden, waarom dan ervoor kiezen om per se de hele dag samen door te moeten brengen?

Nouja, de dag door samen Moeten brengen klinkt alsof we het niet leuk vinden en het als een verplichting zien.

Is gewoon dat we iets leuks zoeken om te doen
Ik snap dat democratische gedoe ook niet zo. Ik zou hem gewoon aan zijn kraag mee de deur uit slepen en wat leuks gaan doen, dan trekt hij vanzelf wel bij. Geen zin, tjonge, het is toch geen jongen van 6 meer.

Meid, neem je besluit en ga er voor.

Gedoe, hekel aan, gedoe.
ik ben alleen en heb veel te weinig aan de zondag, die is altijd zo ver volgepland dat ik gewoon tijd tekort kom. En dan nog niet eens met echte afspraken hoor, ik wil nl ook gewoon kunnen doen waar ik op dat moment zin in heb, heb de andere 6 dagen al verplichtingen genoeg...

Vandaag: auto wassen, lunchafspraak, dakterras zomerproof maken, uitgebreid koken, huis poetsen, wasjes draaien, in de zon liggen, eindelijk dat boek uitlezen, mijn nagels lakken, op bezoek bij zus, een wijntje drinken bij de buurman...

Ga ik nooit halen natuurlijk, maar dat geeft niet, ik ben al blij als ik vanavond in bed lig en terug kan denken aan een lekkere dag!
Wandelen: kun je afwisselen door naar de duinen/strand te gaan of naar bos/hei.

Thuis wat klussen in de tuin, het is nu tijd die zomerklaar te maken, tuinset af te soppen e.d.

Bij slecht weer lekker dvdtjes kijken.

Gaan sporten.

Met vrienden afspreken (ieder afzonderlijk met zijn/haar vrienden)
quote:sandraatje90 schreef op 25 maart 2012 @ 10:44:

Stom eigenlijk, als je kijkt naar hoeveel er te doen is.....Doe gewoon lekker je eigen ding, alleen of met je eigen vriendinnen. Als je geen gezamenlijke interesses hebt, wat heb je dan eigenlijk met elkaar? Alleen de seks? Daar hoef je geen samenwoonrelatie voor te hebben, je kunt dan ook gewoon lekker latten en elkaar alleen zien voor de seks en de leuke dingen gewoon lekker zelf doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven