zonwerend folie
zondag 27 juni 2010 om 18:43
Wij zijn aan het kijken wat voor zonwering wij bij onze bovenverdieping kunnen doen. Omdat in het dorp/stadje waar ik woon sprake is van beschermd stadsgezicht vallen een aantal dingen al af.
Bij het rondneuzen op internet kwam ik zonwerend folie tegen...... Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het echt, het is namelijk een heel stuk goedkoper dan screens o.i.d.
En hebben jullie het zelf geplakt of laten doen?
Bij het rondneuzen op internet kwam ik zonwerend folie tegen...... Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het echt, het is namelijk een heel stuk goedkoper dan screens o.i.d.
En hebben jullie het zelf geplakt of laten doen?
zondag 27 juni 2010 om 19:07
Zonwerende folie: mijn tip is NIET doen.
Ik dacht zelf ook een mooie oplossing gevonden te hebben en had het raam volgeplakt. Met als resultaat een barst over het hele raam. Eerste paar weken was het lekker koel, maar daarna kon ik dus de glaszetter bellen..
Dan beter zonwerende (rol)gordijen.
Maar als sceens een optie zijn, zou ik daarvoor gaan. Heb die zelf uiteindelijk ook laten plaatsen en heb er echt spijt van dat ik het niet een paar jaar eerder had gedaan. Kost wel een hoop maar ik kan zomers eindelijk uitslapen en het blijft een stuk koeler in huis.
Ik dacht zelf ook een mooie oplossing gevonden te hebben en had het raam volgeplakt. Met als resultaat een barst over het hele raam. Eerste paar weken was het lekker koel, maar daarna kon ik dus de glaszetter bellen..
Dan beter zonwerende (rol)gordijen.
Maar als sceens een optie zijn, zou ik daarvoor gaan. Heb die zelf uiteindelijk ook laten plaatsen en heb er echt spijt van dat ik het niet een paar jaar eerder had gedaan. Kost wel een hoop maar ik kan zomers eindelijk uitslapen en het blijft een stuk koeler in huis.
zondag 27 juni 2010 om 19:17
als het hoogzomer is, leg ik vaak een zilveren standmatje van de xenos op mijn schuine dakraam. Scheelt heel veel in de slaapkamer!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 28 juni 2010 om 07:15
maandag 28 juni 2010 om 07:45
je kunt ook bij de xenos een paar goedkope bamboe rolgordijnen halen en die aan de buitenkant bevestigen. Of gewoon oude doeken ophangen ofzo. Iets van een goedkoop windscherm fabriceren. Ik weet het geen charmante oplossingen. Maar het helpt vast iets. Of een (2e hands) airco bij je kleinte op de kamer? Kun je het voor het slapen gaan lekker koel maken. Succes!
maandag 28 juni 2010 om 19:39
Mooi?? Nee.... Het is volgens mij van dat zilveren isolatiespul wat je ook wel achter de radiator doet. (die man van mij is zo creatief!) Ik merk overigens qua temperatuur heel weinig verschil. Gisteren was het steeds 27 graden, nu 25. 't Scheelt ietsje dus. Maar we kijken hoe we de nacht door komen.
maandag 28 juni 2010 om 20:26
Oh... slim van hem! Heeft mijn moeder ook achter het huis (dat ik daar niet opkwam zeg) Ik vind 2 graden verschil best groot hoor. Vanochtend de hele ochtend de deuren en ramen open gezet om af te koelen. Na een paar uur nog steeds niet minder dan 2 graden gezakt. Meer zit er weer technisch niet in denk ik. Je muren enz. worden ook warm. (denk ik zo)
vrijdag 2 juli 2010 om 22:59
We hebben vorig jaar op het raam van mijn zoon zonwerende folie laten plakken. Nou, ben er niet heel enthousiast over. Nou is dat raam wel pal op de zon maar het scheelt toch niet veel aan warmte. Het heeft dus niet veel effect. Wat ik er wel fijn aan vindt is dat de folie er van buiten af als een spiegel uitziet. Dus ik kan vanuit het raam wel eens uitgebreid de buren bekijken of als er iets op straat gebeurt gewoon ongegeneerd staan kijken. Dat zien ze buiten dus niet. Maar wat je dan moet verzinnen. Dikke gordijnen denk ik.
zaterdag 3 juli 2010 om 06:58
Toevallig was ik gisteren ook op zoek naar zonwering en heb ergens gelezen, weet niet meer waar, dat zelfklevende folie een super goed werkende oplossing bood!
Het maakte de kamer een heeel klein beetje donkerder en van buiten kon je moeilijker naar binnen kijken (lijkt me wel fijn) maar verder viel het niet op en het werkte fantastico.
Ik geloof dat ook wel omdat het in sommige kantoorgebouwen
ook gebruikt wordt, omdat anders airco niet goed werkt.
Het maakte de kamer een heeel klein beetje donkerder en van buiten kon je moeilijker naar binnen kijken (lijkt me wel fijn) maar verder viel het niet op en het werkte fantastico.
Ik geloof dat ook wel omdat het in sommige kantoorgebouwen
ook gebruikt wordt, omdat anders airco niet goed werkt.