Hoe belangrijk is aantrekkingskracht? -Kan dat nog komen?
zondag 8 november 2020 om 17:47
Lieve mensen,
Recent is de liefde over tussen mij en mijn eerste bedpartner. Althans de liefde was er nooit van zijn kant bleek achteraf.
Ik was gewoon een neukertje van ongeveer 9 maanden heeft die gezegd, terwijl zijn handelen heel anders was. Erg naar om te horen en ik ben er heel verdrietig over.
Nu ben ik gaan daten met een nieuwe man, echt fantastisch lief, geeft me de aandacht die ik miste bij die ander. We hebben het gehad naar waar we op zoek zijn en dat matched. maar ik voel afstand. Als ik erover denk om met hem te vrijen of te zoenen werkt dat in mijn hoofd prima
, maar in praktijk komt er een gevoel dat ik het niet wil ofzo, dat begrijp ik dus niet. Hij ziet er goed uit en we hebben het leuk samen. MAAAARR ik heb niet het gevoel dat ik hem wil bespringen, maar vind hem wel een mooie man. Zo zonde! Al mis ik seks in het algemeen wel..
Ik heb uitgesproken dat ik rustig aan wil doen en heb het verhaal van de vorige verteld. Hij heeft begrip en zegt doe rustig aan.
Bij de vorige had ik na 2 dates meteen het gevoel met deze wil ik seksen en het was niet de bedoeling dat ik verliefd werd en ging hechten. Poging mislukt. Samenvatting van deze ellende: "Ik zou het zo weer overdoen" - Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis.
Komt dit nog goed met de nieuwe fantastische man? Komt het omdat ik nog wat verdriet heb van de ander, of moet ik deze jongen laten gaan. Hij verdient echt het beste wat er bestaat, dus wil zijn tijd niet verdoen als ik het niet weet.
Recent is de liefde over tussen mij en mijn eerste bedpartner. Althans de liefde was er nooit van zijn kant bleek achteraf.
Ik was gewoon een neukertje van ongeveer 9 maanden heeft die gezegd, terwijl zijn handelen heel anders was. Erg naar om te horen en ik ben er heel verdrietig over.
Nu ben ik gaan daten met een nieuwe man, echt fantastisch lief, geeft me de aandacht die ik miste bij die ander. We hebben het gehad naar waar we op zoek zijn en dat matched. maar ik voel afstand. Als ik erover denk om met hem te vrijen of te zoenen werkt dat in mijn hoofd prima
Bij de vorige had ik na 2 dates meteen het gevoel met deze wil ik seksen en het was niet de bedoeling dat ik verliefd werd en ging hechten. Poging mislukt. Samenvatting van deze ellende: "Ik zou het zo weer overdoen" - Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis.
Komt dit nog goed met de nieuwe fantastische man? Komt het omdat ik nog wat verdriet heb van de ander, of moet ik deze jongen laten gaan. Hij verdient echt het beste wat er bestaat, dus wil zijn tijd niet verdoen als ik het niet weet.
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 08-11-2020 17:59
10.46% gewijzigd
zondag 8 november 2020 om 17:52
Hier een soortgelijke ervaring. Een tijdje gedate met een man waarbij ik het gevoel had dat we heel goed bij elkaar pasten. We hadden erg veel raakvlakken en een leuke tijd. Maar 0.0 aantrekkingskracht vanuit mijn kant. Bij mij kwam het ook niet na een tijdje. Ik voelde ook niet de behoefte hem te zoenen, ik voelde daar zelfs een beetje weerstand tegen. Je zegt dat je het een mooie man vind, toch heeft aantrekkingskracht niet alles met uiterlijk te maken. Geur is bijvoorbeeld heel belangrijk, ruikt hij lekker?
zondag 8 november 2020 om 17:53
Ik denk dat als je zo deze nieuwe relatie aan het afzetten bent tegen de vorige relatie dat je eigenlijk nog niet zo toe bent aan een nieuwe relatie.
Maar buiten dat kan je natuurlijk ook gewoon kijken hoe het gaat. Je bent niet verplicht om nu al zekerheid te hebben.
Verder kan ik me voorstellen dat je 'bespringgevoel' geremd wordt door je ervaringen in je vorige relatie.
Maar buiten dat kan je natuurlijk ook gewoon kijken hoe het gaat. Je bent niet verplicht om nu al zekerheid te hebben.
Verder kan ik me voorstellen dat je 'bespringgevoel' geremd wordt door je ervaringen in je vorige relatie.
zondag 8 november 2020 om 17:56
Dat heb ik dus ook een beetje weerstand. Heb ik eigenlijk niet op gelet, hij is alles wat ik wil wat betreft uiterlijk.madamecannibale schreef: ↑08-11-2020 17:52Hier een soortgelijke ervaring. Een tijdje gedate met een man waarbij ik het gevoel had dat we heel goed bij elkaar pasten. We hadden erg veel raakvlakken en een leuke tijd. Maar 0.0 aantrekkingskracht vanuit mijn kant. Bij mij kwam het ook niet na een tijdje. Ik voelde ook niet de behoefte hem te zoenen, ik voelde daar zelfs een beetje weerstand tegen. Je zegt dat je het een mooie man vind, toch heeft aantrekkingskracht niet alles met uiterlijk te maken. Geur is bijvoorbeeld heel belangrijk, ruikt hij lekker?
Ik heb alleen bij een andere vent, die ik helemaal stom vind wat gedrag betreft, is echt een rokkenjager wel weer het idee dat ik denk, laten we een beschuitje eten. Ga ik niet doen. Wordt alleen maar weer verdriet...
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 08-11-2020 17:58
16.15% gewijzigd
zondag 8 november 2020 om 17:57
Ja ik ben dus bang, dat ik doordat ik nu niet klaar ben, de liefde van mijn leven misloop snap je. Dus me erover heen zetten en hem gewoon zoenen en seksen (met tegenzin) of ermee stoppen. Want hij verdient beter.-Shifty- schreef: ↑08-11-2020 17:53Ik denk dat als je zo deze nieuwe relatie aan het afzetten bent tegen de vorige relatie dat je eigenlijk nog niet zo toe bent aan een nieuwe relatie.
zondag 8 november 2020 om 17:58
Zou je´zoenen en seksen met tegenzin´ als advies geven aan een ander?
zondag 8 november 2020 om 18:06
O, okay...ik heb geen idee.
Zit er misschien angst bij omdat je hem wel aantrekkelijk vindt, dat ie je ook laat vallen?
Maar goed...ik ken ook mooie mannen die ik leuk vind om naar te kijken, maar verder totaal niet "lekker" of zo.
Vind je hem niet sexy, is het dat?
zondag 8 november 2020 om 18:10
Ja wat dat betreft zit de liefde soms raar in elkaar. Als je een beetje weerstand voelt heb je je antwoord denk ik al. Aan de andere kant, van een keertje zoenen ga je (meestal) niet dood. Je zou ook eens kunnen kijken of je gevoel daardoor veranderd.ViveMarie schreef: ↑08-11-2020 17:56Dat heb ik dus ook een beetje weerstand. Heb ik eigenlijk niet op gelet, hij is alles wat ik wil wat betreft uiterlijk.
Ik heb alleen bij een andere vent, die ik helemaal stom vind wat gedrag betreft, is echt een rokkenjager wel weer het idee dat ik denk, laten we een beschuitje eten. Ga ik niet doen. Wordt alleen maar weer verdriet...
zondag 8 november 2020 om 18:12
Ik weet niet eens hoe ik iets sexy moet vinden... Klinkt heel gek, maar bij de vorige was het gevoel gewoon, dit is goed.Cecilie schreef: ↑08-11-2020 18:06O, okay...ik heb geen idee.
Zit er misschien angst bij omdat je hem wel aantrekkelijk vindt, dat ie je ook laat vallen?
Maar goed...ik ken ook mooie mannen die ik leuk vind om naar te kijken, maar verder totaal niet "lekker" of zo.
Vind je hem niet sexy, is het dat?
Toen boeide het me niet eens wat het zou worden, ik ging er zo in:
"I'm not ashamed that he wasn't the one
Had no idea what we would become
There's no regrets I just thought it was fun"
Ik baal zo van mezelf, heb ik een lieverd, wil ik hem niet intiem.
Dat niet willen, ben ik bang dat dat tijdeljik is dat ik achteraf kan janken dat ik hem heb laten gaan.
Denk namelijk niet dat die eeuwig op me blijft wachten met dit geneuzel
zondag 8 november 2020 om 18:12
Goed plan, ga ik eens doen. Hij schrikt zich dood, omdat ik de vorige keren nee heb gezegd, omdat ik er niet aan toe wasmadamecannibale schreef: ↑08-11-2020 18:10Ja wat dat betreft zit de liefde soms raar in elkaar. Als je een beetje weerstand voelt heb je je antwoord denk ik al. Aan de andere kant, van een keertje zoenen ga je (meestal) niet dood. Je zou ook eens kunnen kijken of je gevoel daardoor veranderd.
zondag 8 november 2020 om 18:26
Was je vorige vriend toevallig een beetje een bad boy, waarmee de seks erg steamy was? En mis je nu bij deze lieve man dat gevoel?
Soms is die rauwe aantrekkingskracht een beetje verslavend namelijk, en kan lief opeens niet “geil” voelen.
Misschien zit ik er compleet naast hoor? In dat geval denk ik dat dit toch geen relatie gaat worden. Je moet wel zin hebben in intimiteit met je potentiële nieuwe vriend
Soms is die rauwe aantrekkingskracht een beetje verslavend namelijk, en kan lief opeens niet “geil” voelen.
Misschien zit ik er compleet naast hoor? In dat geval denk ik dat dit toch geen relatie gaat worden. Je moet wel zin hebben in intimiteit met je potentiële nieuwe vriend
bbubbels wijzigde dit bericht op 08-11-2020 18:27
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.95% gewijzigd
zondag 8 november 2020 om 18:56
Waarom moet het de een of de ander zijn? Je hoeft toch niet persé bij je laatste date te zijn. Je kan toch ook met anderen gaan daten waar je ook dat wauw gevoel hebt. Het lijkt net alsof je van jezelf een keuze moet maken welke van de twee het wordt. Geniet juist ervan dat je als je vrijgezel geen verplichting hebt om met ook maar iemand te moeten afspreken.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
zondag 8 november 2020 om 22:31
Hoe heb je dat opgelost?Zeewater8669 schreef: ↑08-11-2020 18:41Ik heb zo’n fase gehad met mijn vriend in het begin. Toen voelde ik wel al aantrekkingskracht daarvoor maar dat sloeg tijdelijk even helemaal om. Geen idee wat het was. Maar ik merkte bij mij wel dat dat vanzelf overging.
maandag 9 november 2020 om 05:50
Ik weet niet, bij mij moet aantrekkingskracht er vanaf het begin wel zijn, anders wordt het trekken aan een dood paard. Ik kan ook niet verklaren wanneer zoiets er wel is en wanneer niet. Er zijn duidelijk bepaalde lichaamstypen waar ik op val, maar dat hoeven dan niet meteen leuke mannen te zijn qua karakter.
Bij mijn vriend was ik vanaf dag 1 meteen botergeil van hem. Maar dat had ik daarvoor met vorige vriendjes nog nooit op die manier meegemaakt, ik was er nogal door van m'n stuk gebracht. Dat ik dat daarvoor nooit op die manier had gehad betekent overigens niet dat ik mijn vorige vriendjes niet aantrekkelijk vond, in tegendeel. Het was meer alsof met mijn huidige vriend een grens werd verlegd ofzo.
Anyway, een antwoord waar je niet zoveel mee kan
Bij mijn vriend was ik vanaf dag 1 meteen botergeil van hem. Maar dat had ik daarvoor met vorige vriendjes nog nooit op die manier meegemaakt, ik was er nogal door van m'n stuk gebracht. Dat ik dat daarvoor nooit op die manier had gehad betekent overigens niet dat ik mijn vorige vriendjes niet aantrekkelijk vond, in tegendeel. Het was meer alsof met mijn huidige vriend een grens werd verlegd ofzo.
Anyway, een antwoord waar je niet zoveel mee kan
maandag 9 november 2020 om 06:14
Ik kan me voorstellen dat je na die vorige wat terughoudender bent met lichamelijke intimiteit.
De vraag is of je bij deze nieuwe man echt geen aantrekkingskracht voelt, of dat het een beschermingsmechanisme is uit angst om niet weer alleenmaar een neukertje te zijn(wat supernaar trouwens).
Ik denk dat als je gewoon geen aantrekkingskracht voelt dat dat ook niet meer komt.
Maar als je het niet voelt uit angst/bescherming dat het nog wel kan komen.
Ik zou zeggen, probeer toch eens een zoensessie met hem.
Als dat niks bij je losmaakt denk ik niet dat het nog komt, of dat je er nog niet aan toe bent.
Beide zouden reden zijn om hem (voor nu) te laten gaan.
De vraag is of je bij deze nieuwe man echt geen aantrekkingskracht voelt, of dat het een beschermingsmechanisme is uit angst om niet weer alleenmaar een neukertje te zijn(wat supernaar trouwens).
Ik denk dat als je gewoon geen aantrekkingskracht voelt dat dat ook niet meer komt.
Maar als je het niet voelt uit angst/bescherming dat het nog wel kan komen.
Ik zou zeggen, probeer toch eens een zoensessie met hem.
Als dat niks bij je losmaakt denk ik niet dat het nog komt, of dat je er nog niet aan toe bent.
Beide zouden reden zijn om hem (voor nu) te laten gaan.
maandag 9 november 2020 om 06:19
maandag 9 november 2020 om 08:15
Ik herken dit wel vanuit m'n vriend in t begin. Die daarvoor was best fout en m'n vriend was vrij respectvol enzo. Nu vind ik hem trouwens wel aantrekkelijk. Maar ik heb het daten eerst gestopt met m'n vriend en in de tussentijd die ex verwerkt en we werden vrienden. Een half jaar later sloeg de vonk wel over. Ik vond m qua uiterlijk altijd al wel leuk, maar miste denk ik de gemene acties ofzo.