Weer een drukke man aan het daten

13-11-2020 18:56 90 berichten
Ik moet het even kwijt. Ik had 1.5 week geleden een hele leuke date gehad. Hij zei op de date dat hij weer snel wilde afspreken.

Top, dacht ik. Lekker enthousiast en duidelijk. Na de date had hij nog geappt, maar daarna niet zoveel meer. Van het weekend appte hij weer om af te spreken. Ik moest dat weekend veel dingen doen voor werk en een nieuw huis, dus ik vertelde dat het me leuk leek om weer af te spreken en dat we na het weekend konden kijken wanneer precies. Want het was een chaos bij mij en dus ook in mijn hoofd. Hij wist van tevoren dat ik dat weekend super druk was.

Dus ik app na het weekend wanneer we gaan afspreken. Hij reageerde dat hij de hele week moest werken dus dat we even moesten kijken. Prima. Geen probleem. Ik vroeg nog hoe zijn weekend was geweest en toen: complete stilte.

Nu denk je misschien: nou best onschuldig toch? Maar weinig appen of een een paar dagen niks laten horen terwijl we misschien zouden afspreken is nogal een gevoelig dingetje. Heb vaker dates gehad die niet zulke appers waren, maar vaak bleek het dat ze niet zo into me waren.

Dus nu voel ik toch weer enige teleurstelling. Ik heb niks meer gehoord sinds maandag.

Hoe kijken jullie hier naar? Denk jij ook gelijk: hij is niet echt into you. Of denk je meer: ach hij zal wel druk zijn geweest en zal nog wel contact opnemen.

Wat ik wel irritant vind van mezelf: als een vriendin dit zou doen, dan zou het me niet veel uit maken. Maar bij het daten denk ik gelijk weer: ja sjonge. Een beetje meer interesse mag wel hoor. En had ik het leuker gevonden als iemand wat meer eager is.
anoniem_638f50d4344f0 wijzigde dit bericht op 13-11-2020 19:53
4.30% gewijzigd
Hoe kijken jullie hier naar?

Ik antwoord morgen even
Ja, dit zou ik ook opvatten als; he’s not that into you.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk weer not that into you.

Hij vind je blijkbaar niet leuk genoeg om snel met je af te spreken. Of hij wil geen serieuze relatie.
Ook als jullie het beiden druk hebben kun je een datum prikken. Desnoods over 2 of 3 weken.

Heb ook wel eens gehad dat ik bijv overdag werkte en date grotendeels s avonds en dat het niet meteen binnen een week kon. Maar 'we zien wel' en 'we appen nog' schiet meestal niet echt op.
Je kunt méér.
Joh, die wil verder niets. Of alleen als die echt niet beters te doen heeft.

Wat wil je verder nog horen van ons?
Moon-Alisa schreef:
13-11-2020 19:02
Ook als jullie het beiden druk hebben kun je een datum prikken. Desnoods over 2 of 3 weken.

Heb ook wel eens gehad dat ik bijv overdag werkte en date grotendeels s avonds en dat het niet meteen binnen een week kon. Maar 'we zien wel' en 'we appen nog' schiet meestal niet echt op.
En dan ook nog totale stilte na een vraag is toch wel duidelijk lijkt me?
Ugh ik vind het gewoon even stom voor je. Het is helemaal stom wanneer je een aantal keer achter elkaar een 'he's not that into you' treft. Trek het je niet persoonlijk aan :hug:. Ik heb ook het idee dat veel mannen het niet kunnen opbrengen om gewoon eerlijk te zijn wanneer ze niet verder willen met iemand en het contact dan maar liever laten doodbloeden.
Druk hebben is 1 ding, maar vaag doen en uberhaupt weinig contact houden (want eerlijk, hoeveel tijd kost een appje dat hij eind vd week meer weet over zn planning, of hoe jouw dag geweest is?).

Klinkt alsof je beter je aandacht kan verleggen, je moet lijkt me belangrijk genoeg zijn om een beetje aandacht te krijgen, ook als iemand feitelijk weinig tijd heeft.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Lijkt me een bron van stress in de toekomst zelfs al appt hij morgen alsof er niets aan de hand is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Moestuintje86 schreef:
13-11-2020 18:56
Ik moet het even kwijt. Ik had 1.5 week geleden een hele leuke date gehad. Hij zei op de date dat hij weer snel wilde afspreken.

Top, dacht ik. Lekker enthousiast en duidelijk. Na de date had hij nog geappt, maar daarna niet zoveel meer. Van het weekend appte hij weer om af te spreken. Ik moest dat weekend veel dingen doen voor werk, dus ik vertelde dat het me leuk leek om weer af te spreken en dat we na het weekend konden kijken wanneer..

Ik denk dat hij hier misschien gedacht heeft dat jij niet into him was.... jij houdt af en zegt niets over een nieuwe datum maar “ we zien wel na het weekend”. Ik vind jou dus ook niet zo enthousiast eigenlijk.
Jij bent toch zelf ook druk
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Huh, jij kunt in het weekend niet afspreken want je hebt het te druk maar als hij door de weeks geen tijd heeft want hij moet werken is het blijkbaar een drukke man.

Complete stilte gebeurt alleen als 2 kanten stil zijn. Maar zoals ik al zo vaak heb gelezen hier op dit forum, moet een potentiele nieuwe partner in het begin meteen al perfect zijn en perfect matchen qua contactmomenten. Je kunt ook zelf wat meer initiatief tonen als je graag op date wil en je niet zo afhankelijk opstellen.
Tsja, wat je hem verwijt kan hij ook van jou denken natuurlijk. Hij wilde vorig weekend en toen was jij druk.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Hij appte in het weekend om af te spreken, maar toen kon jij niet.
En de week erna kon hij niet ivm werk.

Het probleem ligt niet alleen bij hem he? Bovendien vind ik het logischer om in het weekend te daten dan door de week, al ligt dat natuurlijk aan het soort werk (ma-vrij of onregelmatig).
FlexieBelle schreef:
13-11-2020 19:13
Ik denk dat hij hier misschien gedacht heeft dat jij niet into him was.... jij houdt af en zegt niets over een nieuwe datum maar “ we zien wel na het weekend”. Ik vind jou dus ook niet zo enthousiast eigenlijk.
Dit.

Jij bent diegene die aangeeft niet te kunnen en doet vervolgens vaag over wanneer je dan wel kan.

Hij zal gedacht hebben graag of niet.
FlexieBelle schreef:
13-11-2020 19:13
Dit! Je bent niet een heel weekend druk ket je werk. Of jw kan overdag wel even afapreken of in de avond. Maar jij hebt hier aangegeven dat jij niet into him bent.
Maar bij het daten denk ik gelijk weer: ja sjonge. Een beetje meer interesse mag wel hoor. En had ik het leuker gevonden als iemand wat meer eager is.

Het is eigenlijk net als bij een fijne goede werkgever: als ze je graag in dienst willen nemen dan zorgen ze er wel voor dat ze je snel na de procedure contacten voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Belangrijk detail is: die procedure duurt vaak 2 of 3 gesprekken, met uitgebreid cv erbij en vaak nog wat assessments.

Je date heeft je één keer gezien. Nog niet 3 keer en er is een kans dat je ook nog geen 'assessment' ;) hebt gedaan. Hij weet misschien nog niet of hij eager is.
En jij hebt het zelf ook druk gehad toen hij weer wilde afspreken. Je had toch in het weekend alvast een datum voor later kunnen inplannen. Misschien denkt hij dat jij niet zo enthousiast bent.
Thanks voor jullie reacties so far!

Ik heb het misschien niet goed gezegd in de OP. Hij gaf aan op zaterdag van we kunnen aankomende week wel afspreken. Toen zei ik ja leuk en dat we dan overmorgen even konden kijken wanneer, omdat ik van hot naar her moest voor allerlei dingen voor mijn nieuwe huis en werk.

Als iemand gelijk denkt: nou graag of niet als ik een keer een mega druk weekend heb, maar toch gewoon app en zelfs laat weten dat ik wel wil en wanneer we dan een dag kunnen prikken. Ik ben super flexibel namelijk om af te spreken en dat weet hij ook. Behalve precies dat weekend. En dat wist hij ook al van tevoren.

En ik stuurde gewoon hele leuke berichtjes terug.
anoniem_638f50d4344f0 wijzigde dit bericht op 13-11-2020 19:44
4.53% gewijzigd
app morgen wandelen ?
Moestuintje86 schreef:
13-11-2020 19:42

Ik heb het misschien niet goed gezegd in de OP. Hij gaf aan op zaterdag van we kunnen aankomende week wel afspreken. Toen zei ik ja leuk en dat we dan overmorgen even konden kijken wanneer, omdat ik van hot naar her moest voor allerlei dingen voor mijn nieuwe huis en werk.

Als iemand gelijk denkt: nou graag of niet als ik een keer een mega druk weekend heb, maar toch gewoon app en zelfs laat weten dat ik wel wil en wanneer we dan een dag kunnen prikken. Ik ben super flexibel namelijk om af te spreken en dat weet hij ook. Behalve precies dat weekend. En dat wist hij ook al van tevoren.

Heb je die betreffende 'overmorgen' dan nog contact gezocht?
Oh, ik had er overhebben gelezen dat je zelf ook druk was. Dat maakt het iets anders inderdaad.
Moestuintje86 schreef:
13-11-2020 19:42

Prima hoor. Het ligt allemaal aan hem.

Je hoeft hem niet te daten hoor...
Ergens bekruipt me regelmatig als ik zoiets lees een gevoel van prinsessengedrag, wat iedereen elkaar aanpraat: dat iemand meteen smoor moet zijn, vanaf dag (of date) 1 en heel veel (app-)interesse, aandacht en tijd geeft, omdat hij het risico niet hoort te willen lopen als ie echt "into you" zou zijn, dat iemand jou nog voor zijn neus wegkaapt.

Het zijn van die ongeschreven wetten die blijkbaar bij (online?) daten zijn gaan horen, wat bepaalde signalen te betekenen hebben, of projectie van hoe men zelf is, als je zelf zo zou doen.
Ik vind het niet erg realistisch, zeker niet als iemand al vaker gedate heeft, om te verwachten dat iedereen zo hard holt als je iemand leuk vindt, maar nog helemaal niet kent.

Er hangen meteen al torenhoge verwachtingen aan, of beter gezegd als wat verwacht wordt niét gebeurt, of niet snel genoeg.
Ik denk weleens dat als het een man is, hij misschien niet zo desperate is, of meer vrouwen date (of recent nog) en misschien onderhand weleens juist een taktiek kan zijn om te kijken wat voor type je bent (en hoe/ hoe snel je onzeker wordt of je verveelt, en vertrouwen erin verliest bij niét zoveel aandacht).

Ik denk dat er genoeg mensen m/v zijn die liever een volgende date afspreken om je te leren kennen, dan dat allemaal via de app te doen en te priegelen op die kleine toetsen van een mobieltje.

Hij heeft initiatief getoond voor zo'n volgende date, toen kwam het jou niet uit, ik zou zeggen laat hem weten dat je komend weekend meer tijd hebt en of ie nog zin en tijd heeft om iets af te spreken.
Heb wat geduld en probeer niet alles meteen op jezelf te betrekken of negatief uit te leggen, dingen hebben vaak tijd nodig om te groeien, niet iedereen is halsoverkop stapelgek na een 1e date, of kent liefde op het eerste gezicht.

Dat veel mensen dat nu als uitgangspunt nemen is imo een veel te hoge verwachting. Dat kun je waarschijnlijk zelf ook niet zeggen nog over hem, of het zou op minimale info zijn (uiterlijk, houding, een eerste indruk, veel meer kan het niet zijn na 1 date, toch? Er kan nog vanalles uit de hoge hoed komen, wat hem (en jou) steeds leuker of juist steeds minder leuk maakt.

Succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Luci_Mster2 schreef:
13-11-2020 19:46
Heb je die betreffende 'overmorgen' dan nog contact gezocht?

Ja om te vragen wanneer we gingen afspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven