Vertellen aan vriendin?

21-12-2015 12:02 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ergens mee en ik kom er niet uit dus ik ben heel benieuwd naar jullie meningen:



Ik was het weekend op stap, raakte in gesprek met een oud collega en mijn vriendinnen gingen alvast naar de volgende kroeg.

Geen probleem, ik wist waar ze heen gingen, ronde het gesprek af en liep naar de kroeg waar mijn vriendinnen waren.

Onderweg betrapte ik in een steegje twee mannen. Ik keek even beter en zag dat het de man van vriendin A was!

(A was niet mee op stap) Ze zijn al jaren getrouwd, hebben 3 kinderen. Ik ben niet op de hoogte of ze een open relatie hebben. Ook is het niet bekend dat de man Homo/Bi is en ik weet niet of A dat weet. Ik ken A ook al jaren en het is niet een erg close vriendin.

Ik zie haar denk ik eens in de 3 maanden. Is altijd gezellig, we doen even een bakje koffie of een wijntje etc.



Het dilemma: moet ik het haar vertellen? Mijn man zegt dat ik me er niet mee moet bemoeien.

En aan de ene kant ben ik het wel met hem eens. Maar als mijn man vreemd ging, en ook nog eens met een man

zou ik wel graag willen dat het aan mij werd verteld.

Zouden jullie het vertellen?

Totaal aantal stemmen: 107

Ja, Absoluut (52%)
Weet ik niet (13%)
Nee, Een beste vriendin wel maar een vriendin die ik af en t (12%)
Nee, absoluut niet (22%)
OMG
Niet mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 21 december 2015 @ 12:04:

Niet mee bemoeien.Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de optie om de man van je vriendin te confronteren. In ieder geval checken of het klopt wat je gezien hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou proberen hem aan te spreken dat je hem heb gezien.
Alle reacties Link kopieren
Oke zet ik erbij



Lukt niet meer
OMG
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 11:06
96.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zij hebben jou niet gezien, begrijp ik? Dan heeft dit schouwspel dus maar kort geduurd. Weet je dan wel 100% zeker dat hij het was?
Niet mee bemoeien, ook al denk ik dat je sowieso de gebeten hond bent. Wel vertellen komt vaak niet goed aan. Maar niet vertellen en je vriendin komt er later achter dat jij het wel wist dan kom dat natuurlijk ook niet goed aan.



Ik het zelf denk ik zelf wl graag willen weten dat mijn man vreemd zou gaan (als ik er 1 zou hebben)
Niet mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Als je het je vriendin niet vertelt moet je de vriendschap verbreken, dan ben je namelijk een waardeloze vriendin.



Zelf zou je het toch ook graag willen weten.

Ik zou vertellen wat ik heb gezien, niet meer gaan invullen of oordelen geven.

Maar ik vind het erg laf om dit je vriendin niet te vertellen.



Zelf heeft een vriendin van mij ooit gehoord dat mijn ex vreemdging.

Dat heeft ze mij direct vertelt toen.

Ze had het alleen van horen zeggen, dus ik heb er toen voor gekozen hem te vertrouwen.

Maar ik kon het erg waarderen dat ze het meldde.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf graag weten als mijn man vreemd zou gaan, dus ik neig naar wel vertellen. Niets zo naar als bedrogen worden er er dan achteraf achter komen dat anderen daar al lang van op de hoogte waren.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet zeker dat hij het is. En ik ben blijkbaar niet de enige die het gezien heeft, maar iedereen houd zich stil tegen de vriendin.

Wel word er flink op los geroddeld. Hij weet inderdaad niet dat ik het gezien heb, wel dat anderen hem gezien hebben.

Ik heb het tegen niemand gezegd behalve tegen mijn man.
OMG
quote:Juno87 schreef op 21 december 2015 @ 12:12:

Ja ik weet zeker dat hij het is. En ik ben blijkbaar niet de enige die het gezien heeft, maar iedereen houd zich stil tegen de vriendin.

Wel word er flink op los geroddeld. Hij weet inderdaad niet dat ik het gezien heb, wel dat anderen hem gezien hebben.

Ik heb het tegen niemand gezegd behalve tegen mijn man.Weet je het is best ook wel lullig naar je vriendin toe. Iedereen weet het behalve zij. Ik heb in het zelfde schuitje gezeten, had het best wel op prijs gesteld als iemand het mij had vertelt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen hem zeggen: of je verteld het zelf, of ik vertel het.

Ik zou het echt niet fijn vinden als mijn hele vriendinnengroep wist dat mijn vriend vreemd ging behalve ik.
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 11:05
97.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vind niet dat je je er mee moet bemoeien, als het je beste vriendin was wel.
Hatsjikideee...
Sorry maar ik Had het willen weten. Ik heb ooit ook voor zo'n situatie gestaan, ik ben naar hem toe geweest en heb m uitgelegd dat hij 3 dagen de tijd Had om het zelf te vertellen anders deed ik het... Het Was de man van mijn beste vriendin, nu ex, en zij nog steeds mijn beste vriendin...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad de man van je vriendin ermee confronteren en hem x dagen de tijd geven om het aan haar te vertellen, anders het zelf vertellen.
quote:spieker27 schreef op 21 december 2015 @ 12:20:

Sorry maar ik Had het willen weten. Ik heb ooit ook voor zo'n situatie gestaan, ik ben naar hem toe geweest en heb m uitgelegd dat hij 3 dagen de tijd Had om het zelf te vertellen anders deed ik het... Het Was de man van mijn beste vriendin, nu ex, en zij nog steeds mijn beste vriendin...



Dit lijkt me de beste optie. Al zou ik dus ook even wachten tot na oud en nieuw.



Verder ben ik wel benieuwd naar al die anderen die het weten. Hebben zij hem dezelfde avond gezien? Of is dit blijkbaar iets wat men al langer weet? En zo ja, is je actie gevoel aangewakkerd door het feit dat je het nu met eigen ogen hebt aanschouwd (wat ik snap hoor!)? Houd er dan rekening mee dat je vriendin dit wellicht al weet.
Alle reacties Link kopieren
Je man heeft gelijk,vind ik. Niet mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Nog 1 ander heeft hem gezien en die heeft het rondverteld. Iedereen vermoede al langer dat hij homo was maar zichzelf voor de gek hield. Hij wilde namelijk heel graag kinderen. Hij is naar mijn weten nooit eerder vreemdgegaan.
OMG
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 21 december 2015 @ 12:29:

Ik zou inderdaad de man van je vriendin ermee confronteren en hem x dagen de tijd geven om het aan haar te vertellen, anders het zelf vertellen.Dit. Kom op zeg, die kerel is totaal debiel in alle openheid dingen aan het doen en zorgt er dus voor dat er, ook over de vriendin, door iedereen over wordt geroddeld. Dat kan toch niet?
Niet doen. Jij gooit dan een bom op het huwelijk.



Ze zijn nu misschien heel gelukkig en hij heeft zijn homosexuele behoefte af en toe nodig. Voor de rest kan het toch een prima echtgenoot en vader zijn?



Zij kan het jou ook kwalijk gaan nemen he?



Ik zeg dit omdat ik ooit een keer een jarenlange vriendschap ben kwijtgeraakt omdat ik eerlijk tegen mijn vriendin vertelde dat ik wist dat haar date zich had laten steriliseren. Hij had dat verzwegen. En wie werd uit de vriendengroep gezet? Ik. het is nooit meer goedgekomen.
quote:pantoffel81 schreef op 21 december 2015 @ 12:38:

Ik zeg dit omdat ik ooit een keer een jarenlange vriendschap ben kwijtgeraakt omdat ik eerlijk tegen mijn vriendin vertelde dat ik wist dat haar date zich had laten steriliseren. Hij had dat verzwegen. En wie werd uit de vriendengroep gezet? Ik. het is nooit meer goedgekomen.



Dafuq?!



Dus jij bent voor een date (niet vriend/verloofde/man) van een ander je gehele vriendengroep uit gezet? Daar was meer aan de hand. Of het waren allemaal een stelletje mafklappes en you're lucky you're shot of them.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven