Ben ik weer te jaloers of ..

26-05-2017 01:19 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 14 jaar een relatie met mijn vriend. Al veel ups en downs meegemaakt maar het gaat nu
over een voorval. En daar gaat het nu net om, ik vind het eigenlijk niet meer leuk om met hem in het openbaar te zijn. Hij loopt vaak vooruit op mij, zodat ik dan 2 meter achter hem loop. We waren naar het zwembad en daar had hij alleen maar oog voor anderen, vooral dames. En dat is overal zo, in een stad of waar dan ook. Maar dus in het zwembad zag hij me amper staan, maar zodra we naar de auto liepen
was ik ineens weer in beeld. Net of hij me voor me schaamt ofzo. Ik vond dit heel verdrietig, net alsof we in de buitenwereld dan geen stel zijn.
Thuis krijg ik genoeg aandacht maar dan zijn er ook geen anderen bij. Hij loopt ook altijd heel erg als het heertje en wil graag gezien worden.
Vroeger deden we vaak samen dingen en dan waren we ook heel verliefd in het openbaar. Ik mis dat en voel me onzeker.
Als ik er over praat zegt hij laat me toch kijken ik ga toch met jouw mee naar huis.
Hij weet dat ik jaloers kan zijn en zegt dan ook constant zoiets als oh zag je me weer kijken.
Doordat ik door eigen onzekerheid zeker aan mijn jaloersheid wil werken word ik er toch steeds van beschuldigd dat ik hem
controleer, ook al doe ik dat niet eens. Hoe krijg ik dat vertrouwen in me terug?
Dus enerzijds zit het in mijn hoofd nee ik stel me aan ik met jaloers anderzijds vind ik het ook niet normaal dat ik in het openbaar er niet toe doe maar zodra er niemand meer om ons heen is ik weer wel belangrijk ben.
anoniem_347401 wijzigde dit bericht op 26-05-2017 21:04
14.80% gewijzigd
Ik twijfel, is het jouw jaloezie of zijn botheid?
Alle reacties Link kopieren
Begin eens met náást hem te lopen in plaats van twee meter achter hem.
Je klinkt als een slaafse hond. (No offense)
En nou is het afgelopen!
Raar dat hij 2 meter voor je uitloopt. Is dat altijd zo? En ik kan niet in zijn hoofd kijken of hij zich schaamt. Heeft hij daar dan reden toe?
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend kijkt. Daar is op zich niks mis mee, maar om het zo opzichtig te doen is gewoon lomp en respectloos naar jou toe. Je wilt weer vertrouwen in hem krijgen, maar hem nooit meer " laten kijken" is natuurlijk geen realistisch doel, want iedereen kijkt. Het punt is dat hij jou een ongemakkelijk gevoel geeft met zijn gedrag.
Ik zou hem toch vragen om zijn ' staarmomenten' te beperken tot wanneer hij niet met jou is. Zo moeilijk is dat echt niet. En zeker niet als hij er toch niks mee bedoelt.
Trouwens, mijn man loopt zo vaak meters voor me omdat ik niet zo snel ben. En hij kijkt naar vrouwen. Het zal me worst wezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn nu al reacties. Ik heb hem al eerder gevraagd een beetje minder opvallen te kijken maar het is net
alsof hij het wel of niet onbewust doet. Ik probeer ook steeds daar niet op te letten. Het is eerder dat hij me zo weinig ziet staan en zodra er dan geen mensen meer zijn in de buurt dat ik dan weer gezien word.
Dat achter hem aan lopen is omdat hij altijd snel wel zijn, ik vind dat ook echt niet leuk. Vandaag liep ik met ons zoontje dan 2 meter achter hem aan omdat hij snel naar binnen wilde. We kregen al ruzie bij de kleedhokjes omdat ik even weg was en terug kwam en hij zei oh je zag me zeker weer kijken. Ik werd kwaad omdat ik niet ineens daarmee bezig was, toen werd hij weer kwaad op mij omdat ik boos op hem werd ik wilde bijna ons bijna daar alleen achterlaten. Gelukkig draaide hij snel bij toen ik zei wil je de zwemmiddag voor ons zoontje verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik ook zo vervelend vind, ik heb nu de stempel van jaloerse vriendin opgeplakt
gekregen en daar kom ik gewoon niet vanaf. Hij denkt voor mij steeds. Ook al is het niet eens zo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend hanteert een afstand van minstens twee voetstappen als het erop aankomt dat we samen over het centrum lopen. Soms voel ik me, gezien mijn korte pootjes, onrecht aangedaan en fluit ik hem terug. Dan draait hij zich om en lacht, want hij heeft het niet eens door. Dan pakt hij mijn hand en ik moet ik twee stappen harder lopen om hem bij te houden. :facepalm:

Een flirt is hij absoluut. Ook dat merkt hij niet. Hij zegt "hoi" op een bepaalde manier en ik zie de vrouwen glunderend/zwijmelend weglopen. Dat ik ernaast sta, dat boeit geen vrouw. Ik spreek hem er dan op aan en als ik geluk heb dan krijgt hij niet de slappe lach.

Mijn persoonlijke advies zou zijn om je er niet druk om te maken. Ik maak me nooit druk. Hij is het liefste bij mij en voor de rest is hij gewoon een heel klein beetje boel onhandig.
anoniem_289631 wijzigde dit bericht op 26-05-2017 01:55
Reden: Iets vergeten
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus Raphunus, het stoort je dan niet dat hij flirt, en hoe krijg je het voor elkaar om je daar niet aan te storen?
Misschien ben ik gewoon te onzeker over mezelf. Thuis zei die toen ik verdrietig was je bent de mooiste en de knapste
maar waarom mag de buitenwereld dat dan niet zien. Zucht... Misschien verlang ik teveel als je al zolang samen bent.
Even loepen. Hint.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het heel persoonlijk voelt, maar dit is ook een beetje (typisch?) mannengedrag. Ik vind kijken eigenlijk niet zo erg, ik zou het vervelender vinden als hij commentaar levert over wie hij allemaal 'wil doen'. Doet hij dat ook of valt dat mee? Je kunt ook gezellig met hem meedoen en naar leuke mannen kijken. Een sport ervan maken om allebei de leukste persoon aan te wijzen. Al kan ik snappen dat zoiets niet je ding is.

En waarschijnlijk heeft hij gewoon lange benen oid? :) Mijn pa is 2 meter en heeft er ook een handje van om voor mij en mijn moeder uit te lopen. We kunnen er wel om lachen.

Ik denk dat je het gewoon wat te serieus neemt allemaal, maar juist in een relatie ga je je de kleine dingetjes extra aantrekken, dus het is ook wel weer begrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat is loepen badmeester?
Kijken welke topics je allemaal geopend hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er niet te druk om maken. Iedereen kijkt. En iedereen kan soms gewoon bot zijn. Waarschijnlijk heeft hij het niet eens door.
Hij is toch bij jou en hij zegt dat hij jou de knapste en de leukste vindt. Dan is het toch goed!

Als hij het met een serieus gesprek niet snapt kan je er altijd nog een grapje over maken.
Alle reacties Link kopieren
Dit verhaal in combinatie met je andere topic: jullie relatie lijkt volstrekt ongelijkwaardig. Jullie hebben hulp nodig want dit gaat niet goed zo.
Professionele coach inschakelen een optie?
Dasa schreef:
26-05-2017 01:57
Dus Raphunus, het stoort je dan niet dat hij flirt, en hoe krijg je het voor elkaar om je daar niet aan te storen?
Misschien ben ik gewoon te onzeker over mezelf. Thuis zei die toen ik verdrietig was je bent de mooiste en de knapste
maar waarom mag de buitenwereld dat dan niet zien. Zucht... Misschien verlang ik teveel als je al zolang samen bent.

Haal dat misschien maar weg. Jullie zijn 14 jaar samen en hebben een kind, dus een flink eind volwassen? Je komt echt over als een onzekere tiener. Niet nodig.
-Suze- schreef:
26-05-2017 07:15
Dit verhaal in combinatie met je andere topic: jullie relatie lijkt volstrekt ongelijkwaardig. Jullie hebben hulp nodig want dit gaat niet goed zo.
Professionele coach inschakelen een optie?

Dit.
Ben blij dat ik niet zo'n respectloze kwal thuis hebt.
Als mijn man voor mij gaat lopen en de hele tijd naar dames gaat kijken en mij negeert kan hij opzouten. Raar gedoe.
Hij heeft totaal geen respect voor je. Het zou mijn man niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dasa schreef:
26-05-2017 01:57
Dus Raphunus, het stoort je dan niet dat hij flirt, en hoe krijg je het voor elkaar om je daar niet aan te storen?
Misschien ben ik gewoon te onzeker over mezelf. Thuis zei die toen ik verdrietig was je bent de mooiste en de knapste
maar waarom mag de buitenwereld dat dan niet zien. Zucht... Misschien verlang ik teveel als je al zolang samen bent.
Mijn vriend zegt elke dag dat ik het beste ben wat hem ooit is overkomen. En ik voel in alles wat hij doet dat hij het meent. Dat hij zo nu en dan flirt, zonder het zelf door te hebben, is geen issue. Ik zou niet weten waarom dat een issue zou moeten zijn. Het is een mooie man en niet alleen van binnen. Ik snap wel dat vrouwen van hem in katzwijm vallen. Maar het mooiste van dit alles? Hij is van mij! In hoever je een mens bezit natuurlijk. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Eens met Fee-De-Goede. Hier hebben forumsters het over vriend die het zelf niet doorheeft. In jouw geval TO lijkt het alsof jouw vriend het heel bewust doet. Alsof hij je zelfs uit de tent probeert te lokken.

En dat je in het openbaar als zus behandeld wordt, maar in prive als geliefde vind ik ook wel opmerkelijk. Ik zou er niet gelukkig mee kunnen worden. Maarja, julkie zijn al 14 jaar samen en hebben een kind.. relatietherapie?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Als mijn partner op me vooruit gaat lopen zou ik elk moment blijven staan en naar links of rechts schieten naar dat wat me interesseert. Hij immers vertoont geen interessant gedrag dus zó gek is het niet dat ik mijn eigen amusement zoek.

Of ik mee zou gaan naar een zwembad weet ik niet; ik zou eerder gaan naar plekken waar ik me amuseer. Zal je zien hoe hard hij achter me aankwam want dan gaat hij zich zorgen maken waarom ik hem niet zo leuk meer vind als gezelschap.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zoals je hem beschrijft zou ik hem niet uitgekozen hebben als gezelschap TO. Maar ieder zijn smaak.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
26-05-2017 02:28
Kijken welke topics je allemaal geopend hebt.
ik zie maar 1 topic van TO en 9 posts :whut:
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven