Zwanger van de 2e en vriend wil weg

15-08-2017 09:35 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik lees hier al jaren mee en heb nu toch een nieuw account aangemaakt om advies te vragen. Ik zit er helemaal doorheen. Zal proberen te omschrijven wat er aan de hand is ben nogal overstuur dus hoop dat het goed te volgen is.

Ik ben 6 jaar samen met mijn vriend. We wonen 3 jaar samen en hebben een dochter die eind september 2 jaar word. Ik ben er pas achter dat ik weer zwanger ben dit was niet echt gepland maar we hebben een aantal keer seks gehad zonder condoom en besproken dat we het ook niet erg zouden vinden als ik zwanger zou raken maar denk dat vriend dacht dat die kans erg klein was. Mijn menstruatie bleef uit en ik deed een test. Toen ik het hem die avond vertelde schrok hij zichtbaar en bleef erg stil. Ik ben nu pas 6 weken zwanger.

Gisteravond wou hij praten. Hij wil de zwangerschap niet en twijfelt al een half jaar over onze relatie. Hij heeft iemand anders leren kennen. Hij wil weg. Voor mij was dit echt een schok, op geen enkele manier heb ik dit zien aankomen. Voor mijn gevoel was er ook niks anders de afgelopen 6 maanden dan daarvoor. We hadden minstens 2 keer per week seks. Gingen samen avondjes weg en regelde oppas. Konden samen lachen en praten. Hoe kan dit dan gebeuren?

Ik wil dit absoluut niet en wil er voor vechten om het goed te laten komen maar ik weet niet hoe? Hij wou niks zeggen over wie de ander is of andere details. Het enige waar hij wel uitgebreid over wou praten is dat ik de zwangerschap moet afbreken.

Wat moet ik nu doen? Aub advies heb het gevoel dat ik aan het doordraaien ben.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je! Hij heeft iemand anders leren kennen en wil nu weg? Wat klinkt dat vreselijk onvolwassen. Nu ja, ik hoef jou natuurlijk niet te vertellen dat hij verplichtingen heeft naar jou en jullie kind. En hij was er zelf bij toen jullie het zonder condoom deden, dus ook hierin moet hij zijn verantwoordelijkheid nemen.
Heel veel sterkte!
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Mannen lijken tegenwoordig geen echte mannen meer te zijn.

Ze gedragen zich niet meer als volwassenen met verantwoordelijkheidsgevoel maar als dreinende kleuters.

Zodra ze de aandacht van hun vrouw of vriendin moeten delen al is het met hun bloed eigen kind dan gaan ze er vandoor.

Laat je keuze voor wel of geen abortus in ieder geval niet van hem af hangen.

Door je eerste kind zit je toch al aan hem vast. Dus abortus zodat je niets meer met hem te maken hoeft te hebben heeft geen zin.

Abortus zodat hij alsnog bij je blijft heeft gen zin. Hij kiest toch wel voor die andere vrouw.
Hoi Sara,

Wat een zure boodschap, dat moet flink zijn binnengekomen bij je. Niet de reactie van je partner waar je op hoopte.

Wil je vriend nog aan de relatie werken omwille van de kinderen of is het voor hem definitief voorbij en staat hij bij wijze van spreken al zijn koffers in te pakken?

Voor wat betreft de zwangerschap zou ik nog even niks doen totdat je gekalmeerd bent en jullie met elkaar gesproken hebben hoe het nu verder moet.

Verder geen tips alleen een dikke knuffel :hug: Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Is er echt een andere vrouw? Of is hij redenen aan het verzamelen om de relatie te kunnen beëindigen, om een solide onderbouwing te hebben zodat het niet meer "goed" kan komen tussen jullie? Wil hij nog aan jullie relatie werken, is dat duidelijk?

Wat een lul trouwens, sorry dat ik het zeg TO. Onbeschermd vrijen, zelfs bespreken dat de gevolgen daarvan oké zijn en nu dit.
Ik vraag me af of hij ook over zijn twijfels en die ander had verteld, als jij niet zwanger was geworden (waar hij toch echt zelf bij was).
Wat een slappe zak zeg.
Als hij echt weg wil, heeft vechten van jouw kant ook geen zin meer.
Kunnen familie of vrienden een rol spelen? Hem wijzen op z'n verantwoordelijkheid, gevolgen van een scheiding op jullie kind etc.?
Wat een lapzwans van een vent zeg! Weglopen voor zijn verantwoordelijkheid!
Inderdaad wat Sugarmiss zegt, mannen zijn geen echte mannen meer, dit is kleutergedrag en dit is toch niet hoe een man en vader zich gedraagt?

Ik zou nooit, maar dan ook NOOIT abortus doen voor een man, en als hij zegt bij je te blijven bij een abortus dan is het nog een grotere lapzwans dan hij al is en liegt hij!
Eens met Sugarmiss.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil geen relatie meer met jou en daardoor ook de zwangerschap / het tweede kind niet. Dan is de vraag, wat wil jij? Alleenstaande moeder word je sowieso, de vraag is alleen of je dat van 1 kind wordt of van 2.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Wat een ongelofelijke klootzak... veel sterkte TO. :hug:
Bizar dat hij dan onveilige seks met je had. En wat heftig voor je. Ik denk dat je de keus of je de zwangerschap afbreekt los moet proberen te zien van wat er van jullie relatie komt, onafhankelijk van hem.

Wat vervelend ook dat hij niet wil praten. Heb jij een goede vriendin of familielid bij wie je terecht kan om te praten? Zeker met een prille zwangerschap erbij lijkt me dit heftig om alleen te doen. Mooi dat je ervoor wilt vechten, maar pas op dat je niet voorbij je eigen grenzen gaat.

Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Uvita schreef:
15-08-2017 09:53
Kunnen familie of vrienden een rol spelen? Hem wijzen op z'n verantwoordelijkheid, gevolgen van een scheiding op jullie kind etc.?
Dit vind ik een goede tip. Schakel zijn ouders maar eens in.

En ik zou ook zeker geen abortus doen als jij het kindje wél wilt.
Daar ben je mooi klaar mee. Wel onbeschermde sex (en wie weet dus niet eens alleen met jou) wetend wat de consequenties zijn en nu ineens willen afhaken. De keuze om het kind te houden zou niet moeten afhangen of hij wel of niet bij je blijft of dat jij wil dat hij wel of niet blijft. Wat een sneuneus. Weet zijn nieuwe vlam ook al dat er niks mis met jullie sexleven was of heeft hij de 'we doen het al maanden niet meer' smoes bij haar opgehangen? Zo ja, heeft ie daar nu ook meteen een probleem lijkt me.

Denk na over wat jij zelf wil. En ga vooral geen besluit nemen gebaseerd op emotie. Straks laat je het weghalen en gaat hij alsnog weg. Het moet jouw keuze zijn.
En over dit;"Hij wou niks zeggen over wie de ander is of andere details"
Hij kon mooi mijn rug op met zijn alleen over abortus praten....
borboletas schreef:
15-08-2017 09:54
Hij wil geen relatie meer met jou en daardoor ook de zwangerschap / het tweede kind niet. Dan is de vraag, wat wil jij? Alleenstaande moeder word je sowieso, de vraag is alleen of je dat van 1 kind wordt of van 2.
Heel hard. Maar daar komt het mijns inziens ook op neer.

Vechten voor een relatie heeft alleen zijbalk allebei de relatie (nog) willen. Als hij dat niet wil, kan jij er niets aan doen
Inderdaad, ik zou ook zijn ouders inlichten en inschakelen. Dat doe je toch zo bij kleuters?
Alle reacties Link kopieren
Poew heftig.
Hoe kan iemand zo veranderen he. Eerst goeie relatie en ineens sta je als vreemde tegenover elkaar. Onbegrijpelijk.
Ik vind het erg kinderachtig vanuit hem. Niks zeggen maar wel praten over zwangerschap. Waarom wil hij niet zeggen op wie hij is gevallen? Bekende? Affaire? Of weet diegene het helemaal nog niet? Wat een lef om zijn verantwoordelijkheid niet te nemen.

Ik zou als een speer familie inlichten. Hulp en steun zoeken binnen je familie?!. Gesprek aan gaan met schoonouders? Ander onderdak zoeken. Zaken in orde maken. En nadenken of jij dit tweede kind wil. Niemand anders mag daar een beslissing over nemen.

:hug:
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het gevoel dat er geen ander in het spel is,, maar jou dat wijsmaakt zodat je de zwangerschap afbreekt. Weet eigenlijk ook niet waarom dat ineens in me opkomt, maar goed.
Ik heb helaas geen advies, hoop dat jou vriend tot inkeer komt ennhet wel accepteert.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Bordorood, ik zou mijn man niet meer kunnen vertrouwen als hij zo'n bom dropt en vervolgens tot inkeer komt.

TO, loopt je man vaker weg in moeilijke tijden?
Alle reacties Link kopieren
Och nee toch, wat een bom gooit deze natte dweil op jullie gezin zeg :( Wat verschrikkelijk.
Ik heb zelf een dochter van bijna 2 en ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe het moet zijn voor haar als papa opeens zomaar zou verdwijnen :cry:
Hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen! Zomaar opstappen en zijn zwangere vrouw achterlaten, wat een enorme klootzak ben je dan. :furious:
Geen abortus als jij het niet zelf wilt.
Als hij niet meer bij je wil blijven, dan doet hij het alsnog, en zit jij straks met je schuldgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Poeh dit is heftig, waar moet je beginnen. Ten eerste moet hij per direct je huis uit voor tijdelijk, vaste afspraken wie recht op het huis heeft komt later wel. Laat hem bij zijn nieuwe vlam in trekken of bij zijn ouders oid. Hij regelt een soa-test voor zichzelf, want hij heeft blijkbaar onbeschermde seks gehad met jou terwijl er een ander in het spel was. Ook als hij beweert nog geen seks gehad te hebben, dan toch die test. Hoe kun jij er zeker van zijn en als hij weigert, zul jij het moeten doen en jij hebt fysiek al genoeg aan je hoofd. Dus laat hem ook maar iets doen.
Licht een dierbare in en ga na de huisarts zodat iemand je kan helpen je gedachten te ordenen, want je moet nu zsm op een rijtje krijgen of je dit kindje wel of niet wilt, je hebt nu zoveel tegelijk aan je hoofd. Je kunt nu nog een overtijdbehandeling en dat is minder ingrijpend dan een abortus. Daar moet je onafhankelijk van je vriend achter komen, laat je niet onder druk zetten. Maar overtuig jezelf ervan dat je het hoe dan ook alleen moet doen, met 1 of met 2 kind. Wat iemand al schreef, hij blijft hoe dan ook in je leven, omdat je al een kind samen hebt, dus een abortus om nooit meer iets met hem te maken te hebben zit er niet in. Wel zal het leven als alleenstaande moeder met 2 kinderen lastiger zijn dan met 1, zowel financieel als praktisch. Voor 1 kind vind je veel sneller oppas bijvoorbeeld. Voor de kinderen is het leuk om een broertje of zusje met weinig leeftijdsverschil te hebben juist in situaties van een (vecht) scheiding. Mijn neefje en nichtje (jonge twintigers) bijvoorbeeld hebben altijd erg veel aan elkaar gehad. De ouders zijn al 20 jaar gescheiden, maar er zijn nog steeds problemen. Zij zijn echt enorm hecht samen. Wij kunnen niet in jouw portemonnaie kijken en kennen je verdere sociale contacten niet, hoe is je relatie met je ouders, broers en zussen etc? Dat zijn lijkt mij allemaal dingen die mee wegen. Ga er bij alles van uit dat je er alleen voor staat, zowel financieel als qua zorg. Dan kan het alleen maar meevallen als de vader toch iets doet.
Heel veel sterkte!
Jep zou ook naar zijn ouders gaan, two can play that childish game.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat je de zwangerschap van hem moet afbreken omdat hij tegen zijn liefje heeft gezegd dat hij in een liefdeloze relatie zit. Of één van de andere smoezen die bezette mannen voor hun minnaressen gebruiken.
Laat je dus niet overhalen tot een abortus als je daar niet zelf achterstaat. Hij heeft een eigen agenda. Zoek hulp en steun en maak je eigen agenda. Aan hem heb je niks meer.
Heel veel sterkte TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven