Vriend twijfelt na drie jaar... ruimte?

06-09-2017 14:55 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hii allen.

Momenteel heb ik bijna drie jaar een relatie met mijn vriend. Twee weken geleden kregen we op een feest enorme ruzie. Hij kreeg op dat feest een app van zijn (vrouwelijke) collega dat we eventueel mochten blijven slapen bij haar na het feest en daarna appte ze "dan stoppen we haar in de kelder". Dit pikte ik absoluut niet maar mijn vriend stuurde terug: "Haha waarom". Toen stuurde ze: "Dat is goed voor haar en haar astma". Als "grapje" dus. Nou ja, ik heb geen astma maar dat is dus gewoon een stikkende dood. Ik werd ontzettend boos en ik had ook nog eens een paar drankjes op dus dat ging heftig. Mijn vriend vond dat ik ontzettend overdreef en me druk maakte om kleine dingetjes. Ik zag dat niet zo. We hadden het, dacht ik, uitgepraat maar hij bleef vaag op de app. Het weekend erna ging het wel weer tussen ons en maakte we zelfs plannen met kerst uiteten te gaan. Daarna was hij een paar dagen alleen (in zijn eigen huis) en ik thuis bij mijn ouders. Ik zie hem in principe alleen het weekend.

Die vrijdag erop zag ik hem weer en voelde me rot omdat hij die hele week pas midden in de nacht naar me appte. Hij vertelde die vrijdag dat hij die dagen alleen is gaan twijfelen en gaan nadenken over onze toekomst, denkt dat we te veel verschillen omdat ik, me volgens hem, druk maak om kleine dingen en hij aan gaf dat hij niet meer verliefd is. (Dat verdwijnt toch altijd?) Hij zei wel dat hij van me hield maar niet 100% voor me kon gaan. Ook voelde Hij dat ik meer bezig was met de toekomst dan hij en ik volgens hem een fase verder ben. Ook was het volgens hem nogal een rommel in zijn hoofd en was erg in de war. Ik ben naar huis gegaan en afgesproken dat ik hem even de ruimte geef om na te denken dus noemde we onze relatie "op een klein pitje". Inmiddels heb ik na vrijdag geen app contact gehad en ga ik vanbinnen kapot. Er is zoveel pijn, verdriet en onbegrip, ook delen we in die drie jaar bij hem een vriendengroep van 20 mensen. Ik wil niks liever dat alles weer normaal is maar ik wil hem ook niet appen om hem onder druk te zetten. Hij had al wel tegen zijn ouders en twee vrienden gezegd dat hij twijfels had over de relatie.

Wat zouden jullie doen? Wel appen? Niet appen? En vooral.. hoe lang geef je iemand hierin de ruimte?
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is het al uit
Alle reacties Link kopieren
Mee stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd zou ik niet meer appen of contact zoeken. Laat hem dat doen. Misschien als hij een tijdje zonder je is dat hij realiseert dat hij wel voor je wilt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dat 'grapje' is absoluut niet leuk, maar om er nou daar op dat moment volledig over uit je plaat te gaan is misschien ook wel weer wat overdreven.

Maar los daarvan, kennelijk is dit voor hem de druppel geweest om te gaan twijfelen over allerlei dingen. Ik denk dat je je relatie als over moet beschouwen en dat hij alleen nog wat moed aan het verzamelen is om je dat te vertellen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Vreemd grapje. Speelt er iets tussen je vriend en die collega?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ie vrij wil zijn zodat ie achter z'n collega aan kan.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
06-09-2017 15:02
Ik denk dat ie vrij wil zijn zodat ie achter z'n collega aan kan.
Ervan uitgaande dat er niet al iets speelt...
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Silvertjj schreef:
06-09-2017 14:59
Eerlijk gezegd zou ik niet meer appen of contact zoeken. Laat hem dat doen. Misschien als hij een tijdje zonder je is dat hij realiseert dat hij wel voor je wilt gaan.
Grote kans van niet maar laat hem maar contact opzoeken. Hoe zwaar het ook is. Zoek afleiding. Ga er vanuit dat het klaar is.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat 'grapje' was inderdaad niet zo leuk, maar je hebt er nogal overdreven op gereageerd vind ik.
Ik ben bang dat er behoorlijk wat kapot is gegaan die avond.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Raar appje, ik zou niet amused zijn, maar het zou mijn eer te na zijn om daar zo'n bizarre stennis om te schoppen.
En nee, hier blijft verliefdheid
Ok, niet meer 24/7 maar er zijn nog regelmatig momenten dat ik denk, wat een mazzelkont ben ik toch (inclusief zwabberbenen)

Klopt het wat hij zegt?
Ben jij al stappen verder in de relatie dan hij?
Want eerlijk....nu al afspraken maken voor de kerst?
Ik weet nog niet eens wat ik vanavond moet eten, laat staan met de kerst.

Heel eerlijk denk ik dat dit wel een aflopende zaak is hoor
Het klinkt van zijn kant nou niet heel optimistisch
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ga je serieus begin september al over kerst nadenken?
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
06-09-2017 15:07
Dat 'grapje' was inderdaad niet zo leuk, maar je hebt er nogal overdreven op gereageerd vind ik.
Ik ben bang dat er behoorlijk wat kapot is gegaan die avond.
Onzin. Er was allang iets aan de hand. Ze heeft echt geen drie jaar om zeep geholpen omdat ze een keertje boos is geworden. Feit dat die collega zo'n achterlijk appje stuurt en dat haar bloedeigen vriend ermee lacht ipv het voor haar op te nemen, zegt me dat er al iets niet in de haak was.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
06-09-2017 15:11
Ga je serieus begin september al over kerst nadenken?
Hahaha ik heb het met kerst al over volgendjaar kerst XD
Dat appje is inderdaad onrustwekkend. Als een vrouwelijke collega vindt zich zo uit te kunnen laten over de geliefde van een collega is er toch wel meer aan de hand.
Zoals voorgaanden denk ik ook dat voor je vriend jullie relatie al over is maar hij gewoon het lef niet heeft om het te zeggen.
Veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
06-09-2017 15:12
Onzin. Er was allang iets aan de hand. Ze heeft echt geen drie jaar om zeep geholpen omdat ze een keertje boos is geworden. Feit dat die collega zo'n achterlijk appje stuurt en dat haar bloedeigen vriend ermee lacht ipv het voor haar op te nemen, zegt me dat er al iets niet in de haak was.
Oh dat geloof ik wel, dat er van te voren al meer speelde. Maar daar heeft TO (nog) niets over gezegd.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
06-09-2017 15:12
Onzin. Er was allang iets aan de hand. Ze heeft echt geen drie jaar om zeep geholpen omdat ze een keertje boos is geworden. Feit dat die collega zo'n achterlijk appje stuurt en dat haar bloedeigen vriend ermee lacht ipv het voor haar op te nemen, zegt me dat er al iets niet in de haak was.
+1. Ik zou niet eens uit mijn plaat hoeven gaan over dit soort opmerkingen, omdat mijn vriend dat hoogstwaarschijnlijk zelf al doet.

@TO, probeer je niet afhankelijk van hem op te stellen. Bepaal eventueel (voor jezelf) een deadline wanneer je iets moet weten van hem en laat hem in de tussentijd met rust. Misschien komt hij terug, misschien niet. Maar jij hoeft daar niet compleet aan onderdoor te gaan. En bedenk: jij verdient iemand die voor de volle 100% voor jou gaat. Je hebt echt niks aan een relatie in stand houden met iemand die twijfelt.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
06-09-2017 15:21
Dat appje is inderdaad onrustwekkend. Als een vrouwelijke collega vindt zich zo uit te kunnen laten over de geliefde van een collega is er toch wel meer aan de hand.
Zoals voorgaanden denk ik ook dat voor je vriend jullie relatie al over is maar hij gewoon het lef niet heeft om het te zeggen.
Veel sterkte
+1
Een collega die gewoon vrienden met hem is, zou zoiets echt niet over jou durven zeggen.
Daarbij, denk ik dat je vriend haar aanleidingen heeft gegeven waarop ze zulke uitspraken baseert.

Is dit allemaal niet waar, dan had hij wel anders gereageerd.
Als je vriend in zo'n geval niet aan jouw kant staat, dan zegt dat wel genoeg. Wel een heel pijnlijke ma niet om erachter te komen dat je vriend een affaire heeft met zijn collega.
meestal in dit soort gevallen is er een ander. Ik gok die collega
Het is al over. Iemand die zg. ruimte nodig heeft, wil niet meer. In geen geval appen! Denk aan je zelfrespect.
Alle reacties Link kopieren
Als die collega denkt zulke "grapjes" te kunnen maken, dan heeft je vriend daar een reden voor gegeven.

Dat jij daar niet van gecharmeerd was, is voor hem het excuus dat hij nodig had om ervoor te zorgen dat jij hem niet meer wil.

Het zou mij niets verbazen als ze niet alleen vriendschappelijke collega's zijn. Dat er meer speelt tussen hun. Wie weet maakt hij van die relatiepauze gebruik door met haar af te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Hij kwam daar niet voor je op. Een vent die je op een voetstuk ziet staan zou zo'n denigrerend grapje niet pikken.

Misschen arrogant zijn naar hem? En doen of je een leuk leven hebt zonder hem?
Zodat hij kan zien dat je heel leuk bent en dat hij wat mist zonder jou.

Anders wens ik je alle sterkte toe.
rondbontje schreef:
06-09-2017 15:58
+1
Een collega die gewoon vrienden met hem is, zou zoiets echt niet over jou durven zeggen.
Daarbij, denk ik dat je vriend haar aanleidingen heeft gegeven waarop ze zulke uitspraken baseert.

Is dit allemaal niet waar, dan had hij wel anders gereageerd.
Dit. Die hebben een ding.
Alle reacties Link kopieren
Wat een kansloze opmerkingen van die twee over de partner van een ander. Lekker laten gaan, ze verdienen elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven