Nu vertellen of bij date

09-10-2017 11:56 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Paar maanden terug me aangemeld op een dating site.
Leuke man leren kennen. Aantal weken mee gechat. En nu contact via WhatsApp. Je moest een aantal vragen beantwoorden op die site onder andere of je een kinderwens hebt. En ja die heb ik.
Maar het gaat bij mij niet zo makkelijk. Ben 10 jaar terug mijn kind verloren bij de bevalling. Lang verhaal maar kan alleen nu nog met hulp kinderen krijgen. Moet ik hem dit via app vertellen of toch vogende week bij onze eerste date. Vind hem echt ontzettend leuk. Woont nog geen 10 min bij me vandaan. En hebben het heel gezellig op de app.
anoniem_356220 wijzigde dit bericht op 09-10-2017 11:57
Reden: schrijfout
0.69% gewijzigd
Heeft hij wel 'n kinderwens? Misschien heeft hij dat alleen maar ingevuld om sociaal wenselijk over te komen in zijn leeftijdsklasse.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soort gelijk topic als jij, is inderdaad echt lastig wanneer je zoiets moet vertellen.
Misschien kan je eerst even peilen hoe hij er in staat tijdens de date?
Alle reacties Link kopieren
ik zou even wachten! en anders vertellen bij de date. het komt live toch anders over als via de app..
Ik zou het pas vertellen als het serieus wordt tussen jullie.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft idd een kinderwens. Had ie tenminste ingevuld. En je kan gelijk hebben redbulletje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit soort moeilijke dingen sowieso niet geschikt om via een schermpje te vertellen, dat zou ik hoe dan ook face to face doen. En misschien zelfs wel zoals Hexx zegt pas als het echt serieus wat wordt tussen jullie.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Nee ik zou het niet van te voren vertellen.

De meeste vrouwen met een kinderwens en vruchtbaarheidsproblemen krijgen via de medische molen alsnog een kind.
Het is maar een enkeling bij wie het echt niet lukt. Dat is verdrietig genoeg maar geen reden om van te voren of bij de eerste date al uit je zelf te vertellen dat het moeilijk wordt.

Tenzij hij op de eerste date al het onderwerp kinderen aansnijdt. Dan zou ik er wel eerlijk over zijn.
Maar begint hij niet over kinderen dan zou ik het laten rusten tot je elkaar wat beter kent.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben bang dat als ik het pas vertel als het serieus word dat hij denkt dat ik hem heb voorgelogen.
Alle reacties Link kopieren
TamaraZ schreef:
09-10-2017 12:04
Maar ik ben bang dat als ik het pas vertel als het serieus word dat hij denkt dat ik hem heb voorgelogen.
Dat snap ik ergens wel. Maar dat het moeilijk wordt betekent toch niet dat het niet gaat lukken?
Alle reacties Link kopieren
Dank je sugarmiss. En de rest natuurlijk ook.
Waarom zou je dat direct moeten vertellen? Je kan nog steeds kinderen krijgen, alleen gaat het bij jou niet "vanzelf". Mocht het ter sprake komen kan je erover vertellen op de eerste date, anders zou ik daar zelfs nog langer mee wachten, gewoon omdat het er niet toe doet. eerder komt vooral over alsof jij jezelf als mogelijke broedkip ziet en je vooral een man zoekt die je een kind kan geven, niet een partner voor jezelf.
En kleine tip: je hebt de beste man nog niet in het echt gezien, rustigaan met je gevoelens ;-)
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook wel gelijk in Marina
Volgens mij maak ik het mezelf veel te moeilijk. Maar hij is ook zo leuk :heart:
Alle reacties Link kopieren
grote kans dat hij vraagt of je kinderen hebt, hoe eerdere relaties globaal waren, dan kun je vertellen dat je een kind verloren hebt. Je kunt afhankelijk van het moment zeggen dat je tzt opnieuw zwangerw il worden, maar dat dat lastiger zal gaan na wat er gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
TamaraZ schreef:
09-10-2017 12:04
Maar ik ben bang dat als ik het pas vertel als het serieus word dat hij denkt dat ik hem heb voorgelogen.
Ke hebt toch niet gelogen? Alleen nog niet verteld hoe het precies zit. Als ik man was zou ik dat wel begrijpen dat je dat niet direct via de app gaat vertellen..
Ik zou echt eerst lekker op date gaan en kijken of jullie elkaar echt leuk vinden.
Als het serieuzer wordt en jullie delen meer over je verleden zal je kindje vanzelf ter sprake komen, en daarmee ook dat je niet meer zonder hulp zwanger kunt worden.
Maar dit is een onderwerp dat over het algemeen niet in het begin al ter sprake komt.

Mocht het nou zo zijn dat jij het niet van je af kunt zetten, er aan blijft denken en niet kunt ontspannen omdat dit voor jou gevoel tussen jullie in blijft staan (al weet hij nog van niets) dan zou ik het vertellen. Anders heb je ook geen leuke date en wordt het sowieso niets.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Stellar. Pfff eye opener; -)
Moet idd rustig aan doen en afwachten hoe het gaat lopen. Voor hetzelfde zien we elkaar en is er totaal geen klik in real live
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: verdrietig dat je dit hebt moeten meemaken TO.

Verder; ik snap niet goed wat het met liegen te maken heeft. Je wilt toch een kind? Dat is toch het enige wat je hebt ingevuld?
Als jullie na een tijdje elkaar echt zien zitten dan maakt het niet uit op welke manier er een kind verwekt wordt. De meeste mannen zouden daar normaal op reageren, denk ik. Een kind zonder hulp verwekken is toch geen meerwaarde? Dat maakt jullie relatie of het toekomstige kind toch niet beter?

Denk eerder dat het een man zou kunnen afschrikken als je heel snel laat weten wat wel of niet kan of mogelijk is met betrekking tot kinderen krijgen. Gaat er eerst om dat het tussen jullie iets wordt.
Alle reacties Link kopieren
ik zou het eventueel op de derde date pas ter sprake brengen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
TamaraZ schreef:
09-10-2017 12:04
Maar ik ben bang dat als ik het pas vertel als het serieus word dat hij denkt dat ik hem heb voorgelogen.
Als een man een kinderwens heeft, maar weet van een vorige relatie dat hij niet zo goed zaad heeft, maar icsi bv wel mogelijk is... Voel je ook voorgelogen dat je dat nog niet weet voordat je op een eerste date gaat? Of wanneer hij testikelkanker heeft gehad en zaad heeft in laten vriezen? Of er in zijn familie een aangeboren aandoening voorkomt waarbij extra screening bv handig is?
Of iets anders: dat hij een autoogevluk heeft gehad en hierdoor niet meer kan hardlopen? Of dat hij voetschimmel heeft?

Ik zou dat niet hoeven weten vooraf. Er zijn veel manieren om een kind te krijgen gelukkig tegenwoordig. Je hoeft niet meteen je hele medische geschiedenis in de app te gooien voorafgaand.

Dus nee, je liegt hem niet voor, ga hem lekker in het echt spreken en kijk of het klikt!!!
Weet je, Eigenlijk weet niemand of je echt zwanger kan worden. Oke jij weet nu uit een verdrietige ervaring dat je er hulp nodig bij heb, maar er zijn ook mensen die denken dat ze wel "gewoon zonder hulp" zwanger kunnen worden en het niet lukt door welke rede dan ook.

Ik zou even afwachten tot je een echte relatie heb/ serieus word en dan vertellen over je verleden. Als hij echt de ware is, gaat hij voor jou en alles wat er bij hoort denk ik zo...

Succes met het daten en sterkte met vertellen/ verwerken van alles.
Alle reacties Link kopieren
Ja, lastig dit.

Ik denk dat ik een man met vruchtbaarheidsproblemen ook had overgeslagen, had ik dat van tevoren geweten. Ik was daar niet bewust ingestapt in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal. Eerst de date maar afwachten. Laat jullie weten hoe het gegaan is
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
09-10-2017 12:03
Nee ik zou het niet van te voren vertellen.

Tenzij hij op de eerste date al het onderwerp kinderen aansnijdt. Dan zou ik er wel eerlijk over zijn.
Maar begint hij niet over kinderen dan zou ik het laten rusten tot je elkaar wat beter kent.

Dit !
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind het eerder angstaanjagend dat je het op de eerste date al wil vertellen. Eerst maar even verder kijken lijkt mij?
Wie wat wil die moet wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven