langdurige twijfels en niet stoppen met relatie

19-10-2017 13:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
OT
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2017 10:19
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat vreemd met jou?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Nee niet met mij.
Alle reacties Link kopieren
Dan begrijp ik waarlijk niet waar je je mee bemoeit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf een oogje op hem?
Je praat hem nogal vrij in het geheel.
Waar twee kijven, hebben twee schuld. Laat deze volwassenen hun eigen relatie uitzoeken.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Wat is jou gewenste relatie tot de goede vriend?
Alle reacties Link kopieren
Hij twijfelt omdat hij niet weet wat er gebeurt als hij deze slechte relatie opgeeft. Eigenlijk is hij al een jaar lang aan het afwegen: ben ik beter af met deze slechte relatie... of val ik in een afschuwelijke leegte waar ik nooit meer uitkom wanneer ik ermee stop? Dat hij er nog niet uit is, geeft aan dat er toch nog iets is wat maakt dat het voor hem de moeite waard is... de angst om dit op te geven en de periode van leegte te ondergaan is kennelijk nog groter...

Volgens mij geldt voor haar hetzelfde... aangezien zij ook wel vaker appt of roept dat het uit is... en dan toch weer terugkrabbelt. Wanneer je boos of gefrustreerd bent, weet je prima zeker dat je beter af bent zonder de ander... Tot dat weer is gezakt en het gemis de kop opsteekt. Dan denk je maar al te graag aan de spaarzame mooie momenten (die er ongetwijfeld ook waren)...

Pfjoe, vermoeiend dus. En o zo onveilig ook. Ik herken dit wel... en met wat ik nu weet zeg ik: kap ermee, onderga die periode van verdriet, leegte en ellende... want alleen zo kom je uit deze neerwaartse spiraal.
Alle reacties Link kopieren
Nicci423 schreef:
19-10-2017 13:03
Nee niet met mij.
Met wie dan wel?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ondertussen niet meer hoe ik hier allemaal tegenaan moet kijken, wat ik hiermee moet

Niks. Werkelijk helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Met iemand van zijn werk.
anoniem_356984 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 19:23
90.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nicci423 schreef:
19-10-2017 13:56
Met iemand van zijn werk. Het is gewoon een goede vriend die al jaren tegen me aanpraat hierover. Daaruit bestaat het hele 'mee bemoeien'. Het gaat mij om hoe ik er tegenaan moet kijken wat er gaande is, waarom iemand in twijfels blijft hangen. En dus niet wat ik moet doen, want iets anders dan aanhoren is er niet te doen.

Dat 'hebben twee schuld' is makkelijk gezegd, dat is niet een waarheid als een koe. Maar ik ken inderdaad alleen zijn kant van het verhaal natuurlijk.

Je moet er helemaal niet op een bepaalde manier tegenaan kijken. Je hoort hem aan of je hoort hem niet aan, meer is het niet.

Tot voor kort liep hier iemand op het forum rond die altijd maar bezig was met het gedrag van anderen, nicole (met nummertjes) heette ze, heel vermoeiend als je zo in het leven staat. Zo lijk jij er in dit geval ook in te staan, je zit het allemaal maar te analyseren. Wat is in vredesnaam je doel daarmee?
Alle reacties Link kopieren
iets is beter dan niets.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
19-10-2017 13:02
Hij gaat vreemd met jou?

Die indruk krijg ik ook....Waarom zit je zo met zijn problemen? Is het eigenbelang?
Alle reacties Link kopieren
Maar hij heeft dus al een nieuwe vriendin aan zijn collega begrijp ik. Waarom ruilt hij zijn oude schoenen dan niet in ondanks dat ze al heel lang niet meer lekker zitten? Of rent die collega hard weg na de sex omdat hij verder niet zo'n pareltje is als ze zou willen?
Alle reacties Link kopieren
Je zou tegen zijn vriendin kunnen zeggen dat hij vreemd gaat. Hoeft hij de beslissing niet te nemen en hoef jij het 'gezeur' niet meer aan te horen.
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een vriendin en gaat vreemd...hij geeft de relatie de schuld..maar wil er niet uitstappen..ja sorry doet ie toch echt zelf..en straks kan hij er zo maar alleen voor staan.
Ik zou niet weten waarom jij hiermee iets zou moeten, jij hebt hier niets mee te maken.
Nicci423 schreef:
19-10-2017 13:56
Met iemand van zijn werk. Het is gewoon een goede vriend die al jaren tegen me aanpraat hierover.
En in je OP schrijf je dat hij geen zin meer heeft er zoveel over te praten. :lightbulb: Opgelost dus.

Bang dat hij zichzelf verliest? Op basis van dit verhaal zie ik dat totaal niet. Enige wat ik kan opmaken hieruit is twee mensen die niet heel happy zijn met elkaar en waarvan in elk geval één de boel belazerd. Maar ook dat ze nog lang niet klaar zijn met elkaar. Hun probleem, niet van jou. Je kunt luisteren/helpen indien gewenst, verder niks.
Alle reacties Link kopieren
OT

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven